Huomaa! Kurssikuvaus vahvistetaan kahdeksi lukuvuodeksi (1.8.2018-31.7.2020) kerrallaan ja esimerkiksi osaamistavoitteet, arviontimenetelmät ja keskeinen sisältö pysyvät pääsääntöisesti samana. Kullakin toteutuskerralla voidaan kuitenkin kurssiesitteen avulla tarkentaa ja muuttaa kurssin toteutustapaa, kuten kontaktiopetuksen järjestämistapaa, arviointimenetelmien painotusta tai materiaaleja.

OSAAMISTAVOITTEET

Opiskelija ymmärtää elokuvien ja televisio-ohjelmien markkinoinnin yleisimmät käytännöt ja osaa osallistua niiden toteuttamiseen ja markkinointimateriaalin valmistamiseen.

Laajuus: 2

Aikataulu: 18.11.2019 - 22.11.2019

Vastuuopettaja (voimassa 01.08.2020-31.07.2022): Anna Heiskanen

Vastuuopettaja (koskee tätä kurssikertaa): Anna Heiskanen

Kurssin yhteystiedot (voimassa 05.11.2019-21.12.2112):

Vastaava opettaja 

Miia Haavisto

miia.haavisto@aalto.fi

050 465 5094

Kurssin CEFR-taso (koskee tätä kurssikertaa):

Opetuskieli ja suorituskielet (voimassa 01.08.2020-31.07.2022):

Opetuskieli: suomi

Suorituskielet: suomi

SISÄLTÖ, ARVIOINTI JA KUORMITTAVUUS

Sisältö
  • Voimassa 01.08.2020-31.07.2022:

    Kurssilla käydään läpi trailereiden, puffien, julisteiden, some- ja online-kampanjoiden käyttöä elokuvien ja televisio-ohjelmien markkinoinnissa.

  • Koskee tätä kurssikertaa:

    Tavoitteena on, että kurssin suoritettuaan opiskelija ymmärtää markkinasuuntautuneen toiminnan perusperiaatteet ja käsitteet erityisesti audiovisuaalisella alalla. 

    Kurssiin kuuluvat markkinoinnin periaatteet ja toimenpiteet keskeisillä eri osa-alueilla, kuten kuluttajien ja asiakkaiden tutkiminen ja ymmärtäminen sekä tuotteiden ja palveluiden kehittäminen. Siihen sisältyvät myös markkinointiviestintä ja myynti, myynti- ja jakelukanavien tunteminen sekä markkinointitulosten mittaus ja analyysi.

    Opiskelija ymmärtää elokuvien ja televisio-ohjelmien markkinoinnin strategisen suunnittelun merkityksen ja tutustuu onnistumisen kannalta keskeisiin toimijoihin ja tekijöihin. Opiskelija osaa aikatauluttaa markkinoinnin suunnittelua ja toteutusta ja ymmärtää tiedotuksen merkityksen osana kampanjaa. 

    Opiskelijalla on valmiuksia osallistua markkinoinnin toteuttamiseen sekä markkinointimateriaalin ideointiin ja valmistamiseen.

     


Toteutus, työmuodot ja arvosteluperusteet
  • Voimassa 01.08.2020-31.07.2022:

    Luento-opetusta, keskustelua, vierailijoita, itsenäisiä tai ryhmätöitä ja kotona opiskeltavia materiaaleja.



    Hyväksytty suoritus on 80% läsnäolo ja riittävä osallistuminen keskusteluihin, jotta opetussisällön omaksumisesta voidaan varmistautua.

Työmäärä toteutustavoittain
  • Voimassa 01.08.2020-31.07.2022:

    Kontaktiopetus 27t itsenäinen työskentely 27t

PERUSTIETOJA

Korvaavuudet
  • Voimassa 01.08.2020-31.07.2022:

    Sovittavalla tavalla markkinointiin liittyviä kursseja.

SDG: Kestävän kehityksen tavoitteet

    8 Ihmisarvoista työtä ja talouskasvua

    12 Vastuullista kuluttamista

LISÄTIETOJA

Kurssin aikataulu
  • Koskee tätä kurssikertaa:

    ELO-C2506 Markkinointi, 2 op

    Vastaava opettaja Miia Haavisto

     

    Ma 18.11.2019            

    Kurssin avaus. Oppimistavoitteet. 

    Markkinoinnin käsitteistö ja kirjallisuus. 

    11.30 – 12.30 Lounas 

    Opetus jatkuu lounaan jälkeen.


    Ti 19.11.2019             

    Itsenäistä työskentelyä. 

    Kirjallisuus, katselut ja tehtävä. 

     Marian paratiisi elokuvateatterissa. Lipun hinnan saa koululta tilitystä vastaan. 

     Nörtti: Dragonslayer 666 Yle Areenasta. Jokaisesta tuotantokaudesta katsotaan vähintään 3 jaksoa. 

     Katseluihin liittyvä tehtävä jaetaan kurssilla. 

     

    Ke 20.11.2019            


    9.30 – 11.15 

    Tiedotus osana elokuvan levitystä ja markkinointia. 

    Manna Katajisto, Manna PR Ky


     11.30 – 12.30 Lounas 

    Opetus jatkuu lounaan jälkeen.


    14.30 – 16.00

    Kotimaisten elokuvien markkinointi levitysyhtiön näkökulmasta elokuvateatterista tallenteeseen. Strategia, toteutus, työnjako, menetelmät. 

    Kati Malmivaara, Marketing Manager 

    Piia Järvenpää-Haratani, Digital Marketing Manager 

    Oy Nordisk Film Ab

     

    Huom. Osallistuvat opiskelijat käyvät katsomassa ohjelmistossa olevan Marian paratiisi-elokuvan ennen tätä osuutta. 

     

    To 21.11.2019             


    9.30 - 11.30

     Hollywoodin opit elokuvamarkkinointiin.

    Jutta Hopp, Marketing Manager, Theatrical Distribution Finnkino 

     

    12.30 - 14.15

    CASE Finnkino: Dataohjautuva myynti ja markkinointi

    Anna Nurmivaara, Verkkokaupan päällikkö, Finnkino 

     

    14.30-16.00

    Markkinointi ja nuoret yleisöt. 

    Case Nörtti: Dragonslayer666 kanavan näkökulmasta.

    Riikka Takila, Tuottaja, Nuorten draamat YLE 

     

    Pe 22.11.2019             

    9.30 – 11.00 

    Kuvaleikkausversion katselu elokuvasta käsikirjoittaja-ohjaaja Ulla Heikkilän elokuvasta ’Eden’. Kesto 90'.

    Paikka Kino K13, Kanavakatu 12.

    11.30 – 12.30 Lounas 

    12.30-14.30

    Projektin markkinointistrategia rahoitus- ja tuotantovaiheessa. 

    Markkinointimateriaalien tuotantoprosessi, vaiheet ja työnjako. 

    Keskeiset markkinointityökalut ja versiointi. 

    Julkistusaikataulu.

     

    Huom. Kurssitehtävän tai tehtävien palautus 29.11.2019 kello 16 mennessä.

     

Description

Registration and further information