Gå direkt till huvudinnehåll
☰
Sidopanel
MyCourses
Högskolor
Handelshögskolan (BIZ)
Högskolan för elektroteknik (ELEC)
Högskolan för ingenjörsvetenskaper (ENG)
Högskolan för kemiteknik (CHEM)
– Andra guider (CHEM)
– Anvisning för literaturarbeten (CHEM)
Högskolan för konst, design och arkitektur (ARTS)
Högskolan för teknikvetenskaper (SCI)
Andra studier
Språkcentret
Open University
Biblioteket
Aalto university pedagogical training program
UNI (exams)
Sandbox
Länkar till tjänster
MyCourses
- Instructions for Teachers
- Teacher book your online session with a specialist
- Digital tools for teaching
- Data protection instructions for teachers
- Anvisningar för studerande
- Workspace for thesis supervision
Sisu
Studentguide
Courses.aalto.fi
Unverisitets bibliotek
- Resourcesguides
- Imagoa / Öppen vetenskap och användning av bilder
IT-tjänster
Campus
- Byggnads öppettider
Restaurants in Otaniemi
AUS Aalto-universitetets studentkår
Aalto Marketplace
ALLWELL?
Studiekompetens
Stöd för studerande
Starting Point of Wellbeing
Om AllWell? -enkäten
(sv)
(en)
(fi)
(sv)
(
Logga in
)
Course search
Sök
Can not find the course?
try also:
Sisu
Courses.aalto.fi
Kursens beskrivning
Framsida
Kurser
Personnel training
aalto univers...
teaching ass...
summary<br>no...
Inträde för gästanvändare
Teaching assistant as a learning instructor, spring 2021, group A
Lärare:
Miia Forsten
Lärare:
Kirsti Keltikangas
Lärare:
Maiju Kokkoniemi
Lärare:
Jan-Mikael Rybicki
Lärare:
Paula Sjöblom
Lärare:
Samu Tikkanen
Lärare:
Jenni Tulensalo
Lärare:
Jukka Välimäki
Aalto university pedagogical training program
Regler för ansvarsfullt uppförande – de studerandes rättigheter och skyldigheter (i kraft fr.o.m 1.8.2020)
Aalto-universitetets etiska regler för studier och handläggning av förseelser mot reglerna
Teaching assistant as a learning instructor, spring 2021, group A
Sektioner
PED-131.9000 Teaching assistant as a learning instructor (2 cr, spring 2021, Group A)
Pre-assignment: Introducing yourself & orientation
Day 1 (14.1.): Interaction and feedback
Day 2 (26.1.) Approaches to learning, levels of thinking about teaching
Day 3 (10.2.) Different kinds of students
Day 4 (5.3.) Students' study wellbeing; issues related to learning and motivation
Teaching observations
Sektion 8
Framsida