Skip to main content
MyCourses MyCourses
  • Schools
    School of Arts, Design, and Architecture (ARTS) School of Business (BIZ) School of Chemical Engineering (CHEM) –sGuides for students (CHEM) – Instructions for report writing (CHEM) School of Electrical Engineering (ELEC) School of Engineering (ENG) School of Science (SCI) Language Centre Open University Library Aalto university pedagogical training program UNI (exams) Sandbox
  • CORONAVIRUS INFO
    Koronavirus - tietoa opiskelijalle Coronavirus - information for students Coronavirus - information för studerande Koronaviruksen vaikutus opiskeluun: kysymyksiä ja vastauksia Effects of the coronavirus on studies: questions and answers Coronaviruset och studierna: frågor och svar Corona help for teachers
  • Service Links
    MyCourses - Instructions for Teachers - Teacher book your online session with a specialist - Digital tools for teaching - Personal data protection instructions for teachers - Instructions for Students - Workspace for thesis supervision WebOodi Into portal for students Courses.aalto.fi Library Services - Resourcesguides - Imagoa / Open science and images IT Services Campus maps - Search spaces and see opening hours Restaurants in Otaniemi ASU Aalto Student Union Aalto Marketplace
  • ALLWELL?
    Study Skills Support for Studying Starting Point of Wellbeing About AllWell? study well-being questionnaire
  •   ‎(en)‎
      ‎(en)‎   ‎(fi)‎   ‎(sv)‎
  • Toggle Search menu
  • Hi guest! (Log in)

close

Kandidaattiseminaarin tiedonhaun tehtävä

  1. Home
  2. Courses
  3. Library
  4. kandidaattise...
  5. Sections
  6. 5 hakutulost...
 
Syllabus

5 Hakutulosten arviointi ja tulosten hyödyntäminen omassa tutkimushankkeessa

  • 5 Hakutulosten arviointi ja tulosten hyödyntäminen omassa tutkimushankkeessa

    5 Hakutulosten arviointi ja tulosten hyödyntäminen omassa tutkimushankkeessa

    Tieteellisen tekstin tunnusmerkkeihin kuuluu, että se käsittelee suhdettaan tieteenalan aikaisempaan tutkimukseen. Aikaisempaa tutkimusta ja sen tuloksia voidaan hyödyntää esimerkiksi omien tutkimukseen liittyvien valintojen perustelussa. Tieteellisen tekstin kirjoittajalta vaaditaan myös kykyä arvioida lähteinään käyttämiensä dokumenttien tieteellistä tasoa.

    Dokumenttien tieteelliseen tasoon ja niiden julkaisijaan kannattaa kiinnittää erityistä huomiota varsinkin jos käytät palveluja, jotka indeksoivat suuria määriä aineistoja (esim. Googlen palvelut). Jos taas hyödynnät tiedonhaussasi esimerkiksi aineistonsa valitsevia tieteellisiä viitetietokantoja, kuten Scopusta ja Web of Sciencea, niin niiden kautta löydettyjä lähteitä voi pitää luotettavina. Kannattaa kuitenkin muistaa, että esimerkiksi Scopuksen ja Web of Sciencen sisältö on vahvasti painottunut luonnontieteisiin, tekniikkaan ja lääketieteeseen. Parhaan tuloksen saat kokeilemalla useita erilaisia palveluja.

    Huolellisesti laaditut viittaukset (sekä teksti- että lähdeviitteet, ks. Oppimiskeskuksen Tieteellisen viittaamisen opas) on yksi tieteellisen tekstin tunnusmerkeistä. Tieteellisten tekstien kirjoittajien tulisi huolellisesti erotella muilta kirjoittajilta lainatut lauseet sekä merkitä lähdeluetteloon tarkasti, mistä teoksesta kyseiset lauseet ovat peräisin. Kandityöltäsi edellytetään myös tarkkoja ja oikeaoppisia tekstiviitemerkintöjä. Huom. omalla laitoksellasi saattaa olla omat eriävät käytäntönsä viitteiden hallintaan ja lähdeluettelon laatimiseen. Laitos- tai esim. tutkinto-ohjelmakohtaiset ohjeet ovat aina ensisijaisia suhteessa kirjaston esittämiin yleisiin malleihin.

    Tiedonhankinta ja oppiminen kietoutuvat yhteen monimutkaisilla tavoilla. Usein parhaat löytämäsi lähteet käynnistävät uusia tiedonhankinnan syklejä.

    Onnea kandityöhösi!



    • icon for activity Tehtävä 5 Assignment
    • icon for activity Lisävinkkejä viittaamiseen: pisteen paikka Page

Course home

Course home

Previous section

◄ 4.4 Systemaattinen tiedonhaku: Standardit
Skip Upcoming events
Upcoming events
Loading There are no upcoming events
Go to calendar...
  • Kandidaattiseminaarin tiedonhaun tehtävä
  • Sections
  • Tervetuloa tekemään kandidaattiseminaarin tiedonhaun tehtävää!
  • 1 Aiheeseen tutustuminen ja tutkimuskysymykset
  • 2 Hakusanojen ja hakulausekkeiden muodostaminen
  • 3 Tiedonlähteisiin tutustuminen
  • 4.1 Systemaattinen tiedonhaku: Perusteokset
  • 4.2 Systemaattinen tiedonhaku: Artikkelit
  • 4.3 Systemaattinen tiedonhaku: Opinnäytetyöt
  • 4.4 Systemaattinen tiedonhaku: Standardit
  • 5 Hakutulosten arviointi ja tulosten hyödyntäminen omassa tutkimushankkeessa
  • Home

Aalto logo

Tuki / Support
  • MyCourses help
  • mycourses(at)aalto.fi
Palvelusta
  • MyCourses rekisteriseloste
  • Tietosuojailmoitus
  • Palvelukuvaus
About service
  • MyCourses protection of privacy
  • Privacy notice
  • Service description
Service
  • MyCourses registerbeskrivining
  • Dataskyddsmeddelande
  • Beskrivining av tjänsten

Hi guest! (Log in)
  • Schools
    • School of Arts, Design, and Architecture (ARTS)
    • School of Business (BIZ)
    • School of Chemical Engineering (CHEM)
    • –sGuides for students (CHEM)
    • – Instructions for report writing (CHEM)
    • School of Electrical Engineering (ELEC)
    • School of Engineering (ENG)
    • School of Science (SCI)
    • Language Centre
    • Open University
    • Library
    • Aalto university pedagogical training program
    • UNI (exams)
    • Sandbox
  • CORONAVIRUS INFO
    • Koronavirus - tietoa opiskelijalle
    • Coronavirus - information for students
    • Coronavirus - information för studerande
    • Koronaviruksen vaikutus opiskeluun: kysymyksiä ja vastauksia
    • Effects of the coronavirus on studies: questions and answers
    • Coronaviruset och studierna: frågor och svar
    • Corona help for teachers
  • Service Links
    • MyCourses
    • - Instructions for Teachers
    • - Teacher book your online session with a specialist
    • - Digital tools for teaching
    • - Personal data protection instructions for teachers
    • - Instructions for Students
    • - Workspace for thesis supervision
    • WebOodi
    • Into portal for students
    • Courses.aalto.fi
    • Library Services
    • - Resourcesguides
    • - Imagoa / Open science and images
    • IT Services
    • Campus maps
    • - Search spaces and see opening hours
    • Restaurants in Otaniemi
    • ASU Aalto Student Union
    • Aalto Marketplace
  • ALLWELL?
    • Study Skills
    • Support for Studying
    • Starting Point of Wellbeing
    • About AllWell? study well-being questionnaire
  •   ‎(en)‎
    •   ‎(en)‎
    •   ‎(fi)‎
    •   ‎(sv)‎