Skip to main content
MyCourses MyCourses
  • Schools
    School of Arts, Design, and Architecture (ARTS) School of Business (BIZ) School of Chemical Engineering (CHEM) –sGuides for students (CHEM) – Instructions for report writing (CHEM) School of Electrical Engineering (ELEC) School of Engineering (ENG) School of Science (SCI) Language Centre Open University Library Aalto university pedagogical training program UNI (exams) Sandbox
  • CORONAVIRUS INFO
    Koronavirus - tietoa opiskelijalle Coronavirus - information for students Coronavirus - information för studerande Koronaviruksen vaikutus opiskeluun: kysymyksiä ja vastauksia Effects of the coronavirus on studies: questions and answers Coronaviruset och studierna: frågor och svar Corona help for teachers
  • Service Links
    MyCourses - Instructions for Teachers - Teacher book your online session with a specialist - Digital tools for teaching - Personal data protection instructions for teachers - Instructions for Students - Workspace for thesis supervision WebOodi Into portal for students Courses.aalto.fi Library Services - Resourcesguides - Imagoa / Open science and images IT Services Campus maps - Search spaces and see opening hours Restaurants in Otaniemi ASU Aalto Student Union Aalto Marketplace
  • ALLWELL?
    Study Skills Support for Studying Starting Point of Wellbeing About AllWell? study well-being questionnaire
  •   ‎(en)‎
      ‎(en)‎   ‎(fi)‎   ‎(sv)‎
  • Toggle Search menu
  • Hi guest! (Log in)

close

MS-C2105 - Optimoinnin perusteet, 20.02.2017-31.03.2017

  1. Home
  2. Courses
  3. School of Science
  4. department of...
  5. ms-c2105 - op...
  6. Sections
  7. Exercises
Syllabus

Exercises

  • Exercises

    Exercises



    Laskuharjoitusryhmät

    Alkuviikko LoppuviikkoAssistentti
     H1ma 10-12 (U344)to 8-10 (Y344)Ilkka Särkiö
    H2ti 10-12 (U344)
    to 10-12 (U351)
    Ilkka Särkiö
    H3ti 10-12 (U257)to 12-14 (U344)
    Markus Sallila
    H4ke 10-12 (U344)pe 8-10 (U344)
    Markus Mattila
    H5ke 14-16 (U344)pe 10-12 (U351)
    Markus Mattila
    H6ti 12-14 (U344)to 12-14 (U351)
    Tam Nguyen

    Laskuharjoitukset koostuvat kolmen eri tyypin tehtävistä: 

    • Demo-tehtävät: Assistentti esittää tehtävien ratkaisut taululla tai tietokoneella. Tavoitteena on syventää luennoilla opittua tietoa, erityisesti käytännöllisistä näkökulmista. Demo-tehtävien seuraamisesta opiskelija saa 2 pistettä per harjoitus, mikäli hän on läsnä koko laskuharjoitusten ajan. 
    • Taulutehtävät: Kuhunkin viikkoharjoitusten aihealueeseen liittyy demo-tehtävien lisäksi taulutehtäviä. Demotehtävien esittelyn jälkeen opiskelijoilla on seuraaviin laskuharjoituksiin asti aikaa tehdä tehtäviä itsenäisesti tai kavereiden kanssa. Tehtäviin voi kysyä apua assistentilta tai apua voi katsoa malliratkaisuista. Laskuharjoitusten alussa kerätään lista tehtäviin tutustuneista opiskelijoista, jotka ovat valmiita esittämään tehtävän ratkaisun muille opiskelijoille. Kaikilta harjoituksiin osallistuvilta toivotaan esityksen jälkeen kommentteja annetuista esityksistä. Huomaa, että malliratkaisusta sokeasti kopioimisesta ei ole mitään hyötyä, vaan tehtävä on osattava selittää omin sanoin malliratkaisua tukena käyttäen. Mikäli ilmenee, ettei opiskelija ole merkinnästä huolimatta valmistautunut tehtävän esittämiseen, menettää hän kaikki kyseisen kierroksen taulutehtäväpisteet. Merkityistä taulutehtävistä opiskelija saa 1 pisteen per tehtävä. 
    • Kotitehtävät: Viimeistä kierrosta lukuun ottamatta kullakin kierroksella on yksi kotitehtävä. Kotitehtävät palautetaan MyCoursesiin määräaikaan mennessä, aikaa tehtävän tekemiseen on viikko kierroksen jälkeen. Vain pdf-muotoiset palautukset arvostellaan. Laadi tehtävät siistissä muodossa (esim LaTeX tai MS Word), vältä palauttamasta esimerkiksi skannattuja käsin tehtyjä tehtäviä. Merkitse palautettuun tehtävään aina selvästi oma nimesi, opiskelijanumerosi, harjoitusryhmäsi ja tehtävän numero. Määräaikaan mennessä palautetut kotitehtävät arvostellaan skaalalla 0-2 pistettä per tehtävä. 

    Jos tehtävissä ilmenee virheitä tai epäselvyyksiä, ota yhteyttä assistenttiin. LaTeX-dokumenttien tekoa varten apua saa mm. Fyysikkokillan vuoden 2013 LaTeX-kurssin materiaalista.

    Harjoitusten kulku toimii siis seuraavalla tavalla:

    Harjoitus 1: Demo-tehtävät 1 

    Harjoitus 2: Taulutehtävät 1, Demotehtävät 2 

    Harjoitus 3: Taulutehtävät 2, Demotehtävät 3, Kotitehtävän 1 palautuksen DL

    Harjoitus 4: Taulutehtävät 3, Demotehtävät 4, Kotitehtävän 2 palautuksen DL

    jne.



    • icon for activity Harjoitus 1 Assignment
    • icon for activity Harjoitus 2 Assignment
    • icon for activity Harjoitus 3 Assignment
    • icon for activity Harjoitus 4 Assignment
    • icon for activity Harjoitus 5 Assignment
    • icon for activity Harjoitus 6 Assignment
    • icon for activity Harjoitus 7 Assignment
    • icon for activity Harjoitus 8 Assignment
    • icon for activity Harjoitus 9 Assignment
    • icon for activity Harjoitus 10 Assignment
    • icon for activity Harjoitus 11 Assignment
    • icon for activity Harjoitus 12 (demo) Folder
    • icon for activity Kertaustehtäviä File PDF document

Previous section

◄Lectures

Next section

Results►
Skip Upcoming events
Upcoming events
Loading There are no upcoming events
Go to calendar...
  • MS-C2105 - Optimoinnin perusteet, 20.02.2017-31.03.2017
  • Sections
  • General
  • Lectures
  • Exercises
  • Results
  • For English students
  • Taustatietoa optimoinnista
  • Vanhat tentit
  • Home

Aalto logo

Tuki / Support
  • MyCourses help
  • mycourses(at)aalto.fi
Palvelusta
  • MyCourses rekisteriseloste
  • Tietosuojailmoitus
  • Palvelukuvaus
About service
  • MyCourses protection of privacy
  • Privacy notice
  • Service description
Service
  • MyCourses registerbeskrivining
  • Dataskyddsmeddelande
  • Beskrivining av tjänsten

Hi guest! (Log in)
  • Schools
    • School of Arts, Design, and Architecture (ARTS)
    • School of Business (BIZ)
    • School of Chemical Engineering (CHEM)
    • –sGuides for students (CHEM)
    • – Instructions for report writing (CHEM)
    • School of Electrical Engineering (ELEC)
    • School of Engineering (ENG)
    • School of Science (SCI)
    • Language Centre
    • Open University
    • Library
    • Aalto university pedagogical training program
    • UNI (exams)
    • Sandbox
  • CORONAVIRUS INFO
    • Koronavirus - tietoa opiskelijalle
    • Coronavirus - information for students
    • Coronavirus - information för studerande
    • Koronaviruksen vaikutus opiskeluun: kysymyksiä ja vastauksia
    • Effects of the coronavirus on studies: questions and answers
    • Coronaviruset och studierna: frågor och svar
    • Corona help for teachers
  • Service Links
    • MyCourses
    • - Instructions for Teachers
    • - Teacher book your online session with a specialist
    • - Digital tools for teaching
    • - Personal data protection instructions for teachers
    • - Instructions for Students
    • - Workspace for thesis supervision
    • WebOodi
    • Into portal for students
    • Courses.aalto.fi
    • Library Services
    • - Resourcesguides
    • - Imagoa / Open science and images
    • IT Services
    • Campus maps
    • - Search spaces and see opening hours
    • Restaurants in Otaniemi
    • ASU Aalto Student Union
    • Aalto Marketplace
  • ALLWELL?
    • Study Skills
    • Support for Studying
    • Starting Point of Wellbeing
    • About AllWell? study well-being questionnaire
  •   ‎(en)‎
    •   ‎(en)‎
    •   ‎(fi)‎
    •   ‎(sv)‎