Skip to main content
MyCourses MyCourses
  • Schools
    School of Arts, Design, and Architecture (ARTS) School of Business (BIZ) School of Chemical Engineering (CHEM) –sGuides for students (CHEM) – Instructions for report writing (CHEM) School of Electrical Engineering (ELEC) School of Engineering (ENG) School of Science (SCI) Language Centre Open University Library Aalto university pedagogical training program UNI (exams) Sandbox
  • CORONAVIRUS INFO
    Koronavirus - tietoa opiskelijalle Coronavirus - information for students Coronavirus - information för studerande Koronaviruksen vaikutus opiskeluun: kysymyksiä ja vastauksia Effects of the coronavirus on studies: questions and answers Coronaviruset och studierna: frågor och svar Corona help for teachers
  • Service Links
    MyCourses - Instructions for Teachers - Teacher book your online session with a specialist - Digital tools for teaching - Personal data protection instructions for teachers - Instructions for Students - Workspace for thesis supervision WebOodi Into portal for students Courses.aalto.fi Library Services - Resourcesguides - Imagoa / Open science and images IT Services Campus maps - Search spaces and see opening hours Restaurants in Otaniemi ASU Aalto Student Union Aalto Marketplace
  • ALLWELL?
    Study Skills Support for Studying Starting Point of Wellbeing About AllWell? study well-being questionnaire
  •   ‎(en)‎
      ‎(en)‎   ‎(fi)‎   ‎(sv)‎
  • Toggle Search menu
  • Hi guest! (Log in)

close

SCI-C1000 - SCI-projektikurssi, 12.09.2016-16.12.2016

  1. Home
  2. Courses
  3. School of Science
  4. common cours...
  5. sci-c1000 - s...
  6. Sections
  7. BLOGIT
Syllabus

BLOGIT

  • BLOGIT

    BLOGIT

    Blogissa kuvataan ryhmätapaamiset, miten edellisen viikon tehtävät sujuivat ja kuinka paljon viikon aikana on käytetty projektin edistämiseen aikaa sekä mitä tehtäviä suunnitellaan seuraavalle viikolle. Blogista kehittyy dokumentaatio siitä, miten ryhmän tuottamat ideat ovat kehittyneet ja projektin toteutus edennyt sekä esim. testauksien ja kyselyiden tulokset. 

    Blogiin tuotettua materiaalia käytetään myös kurssiin liittyvän dokumentaation osana ja tukena. Blogiin linkitetään aiheeseen liittyvää materiaalia sekä kurssin edellyttämät dokumentit liitetään myös blogiin.

    Blogikirjaukset toimivat osana ryhmän etenemisen arviointia ja auttaa niin ohjaajia kuin yritystenkin edustajia seuraamaan, miten ryhmä työskentelee. Blogia tulee päivittää viikottain.

    Ryhmä rakentaa blogin valitsemalleen alustalle, blogin tyyli on vapaamuotoinen mutta kuitenkin asiallinen.

    Blogin kohderyhmä, tyylilaji ja arviointi
    Blogi tulisi suunnata kurssin opettajille ml. aiheeseen liittyvä yhteyshenkilö yrityksestä tai koulustamme. Muut mahdolliset kohderyhmät, kuten Aaltolaiset yleensä ja suuri yleisö ovat toki kuvassa mukana, mutta eivät ole kurssin blogien primääriyleisönä. Lukija on henkilö, jonka pitää saada ensimmäisestä silmäyksestä lähtien käsitys siitä, mitä blogia hän on lukemassa. Blogissa kerrotaan mitä ryhmä on tekemässä ja miksi. Blogiin päivitetään tiedonkeruun tuloksia, blogissa tulisi näkyä ratkaisun rakentuminen. Selkeyttä edesauttaa mm. blogin rakenne ja navigointi. 

    Tavoiteltava tyyli on pohdintaa sisältävä kiinnostavasti kirjoitettu asiablogi, josta lukijalla on mahdollisuus oppia jotain. Sisänsä lyhytsanainen informatiivisuus ei ole kielteistä, mutta pelkät erilliset lauseet (bullet pointit) ilman selityksiä eivät aja tarkoitusta. Kuten ei pelkästään viihdyttävä jutustelu kurssin eri vaiheista. Blogissa voi olla tyyliltään erilaisia osioita, kunhan lukija pystyy navigoimaan keskeisiin sisältöihin.  

    Blogien arvioinnissa kiinnitetään pääasiassa huomiota niiden asiasisältöön, joka kuitenkaan ei ole yksinomaan ole ratkaiseva, sillä huonosti tarjoiltu kokonaisuus syö sisällöllistä tehokkuutta. Siksi visuaalisuus, layout, navigointi jne. vaikuttavat kokonaisuuteen.


    Tiimi 1: Inkslayer / Nanomaterials and Devices with Descktop Inkjet Printer
    Tiimi 2: Solar Parasol / Applications for a Solar Parasol
    Tiimi 5: Flyidy / Fluid Lensing
    Tiimi 6: Colarcell / RGB Color Solar Cells
    Tiimi 7: DroneTravel / Lyft for Drone Delivery
    Tiimi 8: Sompa / Open Water Swim
    Tiimi 9: PlayTime / Gamification of Work Life
    Tiimi 10: satisFactory / Super Entertainment System for Offices
    Tiimi 12: High Seven / Kone: Osta Hyvä Hissi!
    Tiimi 13: Tesla Housing / Tesla Powerwall
    Tiimi 14: Kidzi / Primary Education in Syria
    Tiimi 16: 3+4Dudes - / Ympäristön 3D-mallintaminen Valokuvista Stereonäön Avulla
    Tiimi 17: Lazy Care / Exploiting Instrumented Environments to Support Healthy Living
    Tiimi 18: Future Touch / Canatu: Flexible Touch Devices
    Tiimi 19: deepSCI / Suunto: Mobile App for Divers
    Tiimi 20: Spark / Helsinki Smart Parking & EV Charging
    Tiimi 24: Penguin Voting / Uusia Tapoja Anonyymiin Äänestämiseen
    Tiimi 27: air.ly / Lyft for Drone Deliveries
    Tiimi 29: Mobile Divers / Suunto: Mobile App for Divers
    Tiimi 32: Elevated Innovation / Kone: Osta Hyvä Hissi!
    Tiimi 34: Teachify / Primary Education in Syria
    Tiimi 40: Ruutua Etsimässä / Helsinki Smart Parking & EV Charging

    Previous section

    ◄SUORITUSTAPA JA ARVIOINNIN KOHTEET

    Next section

    MÄÄRÄAJAT►
    Skip Search forums
    Search forums
    Advanced search Help with Search
    Skip Upcoming events
    Upcoming events
    Loading There are no upcoming events
    Go to calendar...
    Skip Recent activity
    Recent activity
    Activity since Friday, 9 April 2021, 3:13 PM
    Full report of recent activity...

    No recent activity

    • SCI-C1000 - SCI-projektikurssi, 12.09.2016-16.12.2016
    • Sections
    • SCI-C1000 UUTISET JA KESKUSTELU
    • OSAAMISTAVOITTEET
    • KURSSIN OHJELMA
    • SUORITUSTAPA JA ARVIOINNIN KOHTEET
    • BLOGIT
    • MÄÄRÄAJAT
    • TYÖSUUNNITELMA
    • ARVOLUPAUKSEN KUVAAMINEN
    • LIIKETOIMINTAPOTENTIAALIN ARVIOINTI
    • ESITYS YLEISÖLLE-GRAND FINALE
    • LOPPURAPORTTI
    • Tulokset
    • Kenraaliharjoituksen esitysvideot
    • Videot ja valokuvat Grand Finalesta
    • Home

    Aalto logo

    Tuki / Support
    • MyCourses help
    • mycourses(at)aalto.fi
    Palvelusta
    • MyCourses rekisteriseloste
    • Tietosuojailmoitus
    • Palvelukuvaus
    • Saavutettavuusseloste
    About service
    • MyCourses protection of privacy
    • Privacy notice
    • Service description
    • Accessibility summary
    Service
    • MyCourses registerbeskrivining
    • Dataskyddsmeddelande
    • Beskrivining av tjänsten
    • Sammanfattning av tillgängligheten
    
    Hi guest! (Log in)
    • Schools
      • School of Arts, Design, and Architecture (ARTS)
      • School of Business (BIZ)
      • School of Chemical Engineering (CHEM)
      • –sGuides for students (CHEM)
      • – Instructions for report writing (CHEM)
      • School of Electrical Engineering (ELEC)
      • School of Engineering (ENG)
      • School of Science (SCI)
      • Language Centre
      • Open University
      • Library
      • Aalto university pedagogical training program
      • UNI (exams)
      • Sandbox
    • CORONAVIRUS INFO
      • Koronavirus - tietoa opiskelijalle
      • Coronavirus - information for students
      • Coronavirus - information för studerande
      • Koronaviruksen vaikutus opiskeluun: kysymyksiä ja vastauksia
      • Effects of the coronavirus on studies: questions and answers
      • Coronaviruset och studierna: frågor och svar
      • Corona help for teachers
    • Service Links
      • MyCourses
      • - Instructions for Teachers
      • - Teacher book your online session with a specialist
      • - Digital tools for teaching
      • - Personal data protection instructions for teachers
      • - Instructions for Students
      • - Workspace for thesis supervision
      • WebOodi
      • Into portal for students
      • Courses.aalto.fi
      • Library Services
      • - Resourcesguides
      • - Imagoa / Open science and images
      • IT Services
      • Campus maps
      • - Search spaces and see opening hours
      • Restaurants in Otaniemi
      • ASU Aalto Student Union
      • Aalto Marketplace
    • ALLWELL?
      • Study Skills
      • Support for Studying
      • Starting Point of Wellbeing
      • About AllWell? study well-being questionnaire
    •   ‎(en)‎
      •   ‎(en)‎
      •   ‎(fi)‎
      •   ‎(sv)‎