Suoritustavasta ja arvioinnin kohteista
Kurssin suorittaminen perustuu projektiryhmien työskentelyyn, jota
tuetaan yhteisillä työpajoilla. Projektiryhmien oletetaan olevan
oma-aloitteisia tarvitsemansa tiedon hankinnassa. Projektiryhmien
odotetaan pitävän aktiivisesti yhteyttä projektiaiheen antajaan, häneltä
voi myös kysyä vinkkejä aiheen selkiyttämiseen ja rajaamiseen sekä
lisätiedon hankintaan.
Projektiryhmien etenemistä seurataan
kurssin aikana. Opiskelijoiden kurssisuoritukseen liittyy 1) ryhmän työskentelyn
etenemistä dokumentoiva blogi, 2) erillinen projektisuunnitelma, 3)
kehitettävän tuotteen, palvelun tai toimintakonseptin konkeritoisointi ja testaaminen 'protoilun' avulla 4) ryhmän jäsenten panoksen arviointi, 5) ryhmän työn tulosten esittely kurssin aikana sekä kurssin Grand Finale
-tapahtumassa ja 6) oppimista reflektoiva loppuraportti.
Arviointi toteutetaan seuraavasti (kaikki arvosteluasteikolla 1-5):
- työsuunnitelma 17.2
- esityskertojen 24.2, 10.3, 31.3 ja 28.4 esitykset
- proton arviointi 31.3 ja 12.5
- blogin arviointi 7.4 ja 19.5
- Grand Finale kokonaisuus 12.5 (muita suuremmalla painokertoimella)
- Loppuraportti 19.5
Lisäksi ryhmän jäsenten vertaisarviointia 24.2, 13.4 ja 19.5 käytetään ryhmän jäsenten keskinäisen työpanoksen laadun ja määrän arviointiin. Arvioinnilla on vaikutusta yksilölliseen arvosanaan, joko ryhmän arvosanaan verrattuna arvosanaa nostavasti tai laskevasti.
Arvosana 3 tarkoittaa hyvää suoritusta, ohjeistusta on noudatettu ja
eteneminen on hyvällä uralla. Arvosana laskee ohjeistuksen
puutteellisesta noudattamisesta ja jos etenemistä ei ole havaittavissa.
Arvosana nousee selkeistä vaatimusten ylittämisistä tai rohkeista
'innovaatioista'/oivalluksista. Riskin ottamista haasteellisuuden
suuntaan arvostetaan