Skip to main content
MyCourses MyCourses
  • Schools
    School of Arts, Design, and Architecture (ARTS) School of Business (BIZ) School of Chemical Engineering (CHEM) –sGuides for students (CHEM) – Instructions for report writing (CHEM) School of Electrical Engineering (ELEC) School of Engineering (ENG) School of Science (SCI) Language Centre Open University Library Aalto university pedagogical training program UNI (exams) Sandbox
  • CORONAVIRUS INFO
    Koronavirus - tietoa opiskelijalle Coronavirus - information for students Coronavirus - information för studerande Koronaviruksen vaikutus opiskeluun: kysymyksiä ja vastauksia Effects of the coronavirus on studies: questions and answers Coronaviruset och studierna: frågor och svar Corona help for teachers
  • Service Links
    MyCourses - Instructions for Teachers - Teacher book your online session with a specialist - Digital tools for teaching - Personal data protection instructions for teachers - Instructions for Students - Workspace for thesis supervision WebOodi Into portal for students Courses.aalto.fi Library Services - Resourcesguides - Imagoa / Open science and images IT Services Campus maps - Search spaces and see opening hours Restaurants in Otaniemi ASU Aalto Student Union Aalto Marketplace
  • ALLWELL?
    Study Skills Support for Studying Starting Point of Wellbeing About AllWell? study well-being questionnaire
  •   ‎(en)‎
      ‎(en)‎   ‎(fi)‎   ‎(sv)‎
  • Toggle Search menu
  • Hi guest! (Log in)

close

TU-A1150 - Filosofia ja systeemiajattelu, 17.01.2018-30.03.2018

  1. Home
  2. Courses
  3. School of Science
  4. department of...
  5. tu-a1150 - fi...
  6. Sections
  7. räjähdysvoi...
Syllabus

Räjähdysvoimainen dialogi (ti 27.2.2018)

  • Räjähdysvoimainen dialogi (ti 27.2.2018)

    Räjähdysvoimainen dialogi (ti 27.2.2018)

    Räjähdysvoimaisen dialogin ohjeet

    Räjähdysvoimaisen dialogin tavoitteena on syventää luennolla syntyneitä ajatuksia ensin yksin ja tämän jälkeen ryhmässä. Ensin jokainen ryhmän jäsen kirjoittaa yksin omista ajatuksistaan ja kokemuksistaan. Tämän jälkeen ryhmän jäsenet jakavat kirjoituksensa, minkä jälkeen ryhmä keskustelee ja kirjoittaa yhdessä raportin, joka palautetaan. Dialogi käydään 4-5 hengen ryhmässä yhdestä kurssin alkupuolen luennosta (1., 2., 3., 4. tai 5. luento).

    Räjähdysvoimainen dialogi muodostuu seuraavista vaiheista:

    1. Ryhmän (4-5 osallistujaa) muodostaminen luentojen yhteydessä. Ryhmän voi löytää myös sähköpostitse ilmoittamalla halukkuutensa.
    2. Jokainen ryhmän jäsen kirjoittaa ajatuksiaan ryhmän valitsemasta luennosta alla olevia kysymyksiä hyödyntäen (noin 1 sivu). Kirjoitukset jaetaan sähköpostitse ja luetaan ennen ryhmätapaamista.
    3. Ryhmä tapaa ja keskustelee vapaasti ajatuksistaan valitsemaansa luentoon liittyen (noin 1 tunti).
    4. Tapaamisen jälkeen ryhmä kirjoittaa yhdessä keskustelussa heränneistä ajatuksista raportin (1 sivu). Raportin liitteeksi laitetaan jokaisen yksin kirjoittamat tekstit, jotka tehtiin vaiheessa 2. Yhdessä kirjoitettu raportti näine liitteineen palautetaan osoitteeseen: esa.luento@gmail.com.


    Pohtikaa esimerkiksi seuraavia kysymyksiä kirjoituksissanne, keskustelussanne ja raportissanne: Millaisia yhteyksiä löysit luennosta omaan arkielämääsi? Mitkä olivat mielestäsi luennon tärkeimmät teemat ja miten kuvailisit niiden roolia omassa elämässäsi? Mitä oman elämän tapahtumia tai kokemuksia luento toi uuteen valoon? Mitä mielleyhtymiä ja tuntemuksia luento herätti? Mikä oli yllättävää? Mitä opit luennolta? Sisällyttäkää raporttiinne vastaus kysymykseen mikä oli räjähdysvoimaisen dialogin tärkein anti teille.


    Arvostelu:

    Hyväksytty / hylätty.


    Ulkoasu:

    Tehkää raporttiin erillinen kansilehti, jolle seuraavat tiedot:

    • Filosofia ja systeemiajattelu, kevät 2018, räjähdysvoimaisen dialogin raportti
    • Tekijöiden nimet ja opiskelijanumerot
    • Toivoisimme, että antaisit luvan käyttää räjähdysvoimaisen dialogin yhteydessä kirjoittamiasi pohdintoja tutkimuksessa, jossa tutkitaan oppimista ja henkistä kasvua tällä kurssilla. Jos annat kyseisen tutkimusluvan, laita omien pohdintojesi yhteyteen teksti "Annan luvan käyttää kirjoittamiani pohdintoja anonyymisti tutkimuksessa, jossa tutkitaan oppimista ja henkistä kasvua tällä kurssilla." Vastaavasti toivoisimme, että saisimme käyttää myös ryhmänne raporttia tutkimuksessa (kansilehdelle tai muutoin raportin yhteyteen: "Annamme luvan käyttää raporttiamme anonyymisti tutkimuksessa, jossa tutkitaan oppimista ja henkistä kasvua tällä kurssilla.") Tutkimuksesta vastaavat professori Esa Saarinen ja DI Jaakko Korhonen. Tutkimuksen tulokset julkaistaan vain toimitetussa muodossa, ja mahdolliset lainaukset teksteistä tehdään kirjoittajien henkilöllisyyttä suojaten siten, etteivät he ole näistä lainauksista tunnistettavissa. Halutessasi saat lisätietoja tutkimuksesta kurssin henkilökunnalta (jaakko.korhonen at aalto.fi).


    Laajuus:

    Yksi sivu, saa kirjoittaa enemmänkin.


    Viimeinen palautuspäivä:

    Tiistaina 27.2.2018


    Palautustapa:

    • Sähköpostitse osoitteeseen esa.luento@gmail.com. Toimittakaa raporttinne liitteineen yhtenä tiedostona. Nimeä palauttamasi liitetiedosto muotoon opnro1_ opnro2_opnro3_opnro4_raportti.tiedostopääte eli esimerkiksi 12345A_23456B_34567C_45678D_raportti.docx. Raportin nimeäminen kuvatulla tavalla helpottaa työtämme.
    • Halutessanne voitte palauttaa raportin myös postitse osoitteeseen: Jaakko Korhonen, Työpsykologian ja johtamisen tutkimusryhmä, PL 15500, 00076 Aalto


    Tulokset:

    Tulokset julkaistaan myöhemmin.

    Previous section

    ◄Referaattitehtävä (ti 6.2.2018)

    Next section

    Reflektioessee (pe 6.4.2018)►
    Skip Upcoming events
    Upcoming events
    Loading There are no upcoming events
    Go to calendar...
    • TU-A1150 - Filosofia ja systeemiajattelu, 17.01.2018-30.03.2018
    • Sections
    • General
    • Kurssin idea
    • Luentopäivät
    • Luentovideot ja -kalvot
    • Osallistuminen luentoympäristöihin (vähintään 5 kertaa)
    • Referaattitehtävä (ti 6.2.2018)
    • Räjähdysvoimainen dialogi (ti 27.2.2018)
    • Reflektioessee (pe 6.4.2018)
    • Tulokset
    • Kirjahylly
    • Home

    Aalto logo

    Tuki / Support
    • MyCourses help
    • mycourses(at)aalto.fi
    Palvelusta
    • MyCourses rekisteriseloste
    • Tietosuojailmoitus
    • Palvelukuvaus
    About service
    • MyCourses protection of privacy
    • Privacy notice
    • Service description
    Service
    • MyCourses registerbeskrivining
    • Dataskyddsmeddelande
    • Beskrivining av tjänsten
    
    Hi guest! (Log in)
    • Schools
      • School of Arts, Design, and Architecture (ARTS)
      • School of Business (BIZ)
      • School of Chemical Engineering (CHEM)
      • –sGuides for students (CHEM)
      • – Instructions for report writing (CHEM)
      • School of Electrical Engineering (ELEC)
      • School of Engineering (ENG)
      • School of Science (SCI)
      • Language Centre
      • Open University
      • Library
      • Aalto university pedagogical training program
      • UNI (exams)
      • Sandbox
    • CORONAVIRUS INFO
      • Koronavirus - tietoa opiskelijalle
      • Coronavirus - information for students
      • Coronavirus - information för studerande
      • Koronaviruksen vaikutus opiskeluun: kysymyksiä ja vastauksia
      • Effects of the coronavirus on studies: questions and answers
      • Coronaviruset och studierna: frågor och svar
      • Corona help for teachers
    • Service Links
      • MyCourses
      • - Instructions for Teachers
      • - Teacher book your online session with a specialist
      • - Digital tools for teaching
      • - Personal data protection instructions for teachers
      • - Instructions for Students
      • - Workspace for thesis supervision
      • WebOodi
      • Into portal for students
      • Courses.aalto.fi
      • Library Services
      • - Resourcesguides
      • - Imagoa / Open science and images
      • IT Services
      • Campus maps
      • - Search spaces and see opening hours
      • Restaurants in Otaniemi
      • ASU Aalto Student Union
      • Aalto Marketplace
    • ALLWELL?
      • Study Skills
      • Support for Studying
      • Starting Point of Wellbeing
      • About AllWell? study well-being questionnaire
    •   ‎(en)‎
      •   ‎(en)‎
      •   ‎(fi)‎
      •   ‎(sv)‎