Gå direkt till huvudinnehåll
MyCourses MyCourses
  • Högskolor
    Handelshögskolan (BIZ) Högskolan för elektroteknik (ELEC) Högskolan för ingenjörsvetenskaper (ENG) Högskolan för kemiteknik (CHEM) – Andra guider (CHEM) – Anvisning för literaturarbeten (CHEM) Högskolan för konst, design och arkitektur (ARTS) Högskolan för teknikvetenskaper (SCI) Andra studier Språkcentret Open University Biblioteket Aalto university pedagogical training program UNI (exams) Sandbox
  • Länkar till tjänster
    MyCourses - MyCourses instructions for Teachers - Anvisningar för studerande - Teacher book your online session with a specialist - Digital tools for teaching - Data protection instructions for teachers - Workspace for thesis supervision Sisu Studentguide Courses.aalto.fi Unverisitets bibliotek - Resourcesguides - Imagoa / Öppen vetenskap och användning av bilder IT-tjänster Campus - Byggnads öppettider Restaurants in Otaniemi AUS Aalto-universitetets studentkår Aalto Marketplace
  • ALLWELL?
    Studiekompetens Vägledning och stöd för studerande Starting Point of Wellbeing Om AllWell? -enkäten
  •   ‎(sv)‎
      ‎(en)‎   ‎(fi)‎   ‎(sv)‎
  • Toggle Search menu
  • Du är för tillfället inloggad som gästanvändare (Logga in)

close

Can not find the course?
try also:

  • Sisu
  • Courses.aalto.fi

A!Peda Intro (English) - Spring 2018

  1. Framsida
  2. Kurser
  3. Personnel training
  4. aalto univers...
  5. a!peda intro ...
  6. Sektioner
  7. contact sessi...
 
Kursens beskrivning
 

Contact Session 2: 14.2.2018, at Otakaari 1, M140 (Majakka)

  • Contact Session 2: 14.2.2018, at Otakaari 1, M140 (Majakka)

    Contact Session 2: 14.2.2018, at Otakaari 1, M140 (Majakka)



    • icon for activity
      FilContact session slides Fil
      PDF-dokument
    • The reading assignment for the next session (Tuesday 27.2.2018)


      The participants are divided in four groups and each group reads one topic. Familiarise yourself with the following articles. You will teach the topic to a small group.

      Topic 1: Learning outcomes (Roland, Rodrigo, Fabricio, Camilla and Silvan)

      Declan Kennedy, Áine Hyland, Norma Ryan:

      Writing and Using Learning Outcomes: a Practical Guide

      http://www.dcu.ie/afi/docs/bologna/writing_and_using_learning_outcomes.pdf

      Topic 2: Students’ workload (Sarianna, Asit, Chris, Kristina and Ramzy)

      Karjalainen, A., Alha, K. ja Jutila, S. (2006) Give me time to think. (pp. 9-39)

      About workload and learning - credits and calculation:

      http://www.oulu.fi/w5w/tyokalut/GET2.pdf

      Topit 3: Teaching methods (Ilyena, Parinya, Ayman, Mikko and Summer)

      Hyppönen, O. & Lindén, S. Handbook for teachers – course structures, Teaching methods and assessment, Chapters 3-4, pp. 18-55, https://aaltodoc.aalto.fi/bitstream/handle/123456789/4755/isbn9789526030357.pdf?sequence=1

      Topic 4. Learning assessment (Roberto, Jussi, Anas, Juhana and Idil)

      Brown, S. & Race, P. (2013) Using effective assessment to promote learning, in Hunt, L. & Chalmers, D. (ed.) University teaching in focus. A learning-centred approach. Pp. 74-91.

      Pls remember the maximum nbr of e-learning licences (3) with this material!

    • icon for activity
      InlämningsuppgiftIf you missed the 2nd contact session 14.2.2018 - substitute assignment Inlämningsuppgift

Föregående sektion

◄Contact Session 1: Wednesday 7.2.2018, at Otakaari 1, Y229C

Nästa sektion

Contact session 3: 27.2.2018, Otakaari 1, M140 Majakka►
Hoppa över Kommande händelser
Kommande händelser
Laddar
Sitehändelse MyCourses maintenance, service out of use
Monday, 12 June, 10:00 » 17:00

Gå till Kalender
  • A!Peda Intro (English) - Spring 2018
  • Sektioner
  • A!Peda Intro (English) - Spring 2018
  • Pre-assignment
  • Contact Session 1: Wednesday 7.2.2018, at Otakaari 1, Y229C
  • Contact Session 2: 14.2.2018, at Otakaari 1, M140 (Majakka)
  • Contact session 3: 27.2.2018, Otakaari 1, M140 Majakka
  • Contact Session 4: 15.3.2018, Otakaari 1, U406B
  • Contact Session 5: 28.3.2018, Otakaari 1, room M140 Majakka
  • Peer-group working
  • Written plan for the Teaching practice: Inbox & guidelines
  • Materials
  • Framsida
  • Kalender
  • Learner Metrics

Aalto logo

Tuki / Support
Opiskelijoille / Students
  • MyCourses instructions for students
  • email: mycourses(at)aalto.fi
Opettajille / Teachers
  • MyCourses help
  • MyTeaching Support form
Palvelusta
  • MyCourses rekisteriseloste
  • Tietosuojailmoitus
  • Palvelukuvaus
  • Saavutettavuusseloste
About service
  • MyCourses protection of privacy
  • Privacy notice
  • Service description
  • Accessibility summary
Service
  • MyCourses registerbeskrivining
  • Dataskyddsmeddelande
  • Beskrivining av tjänsten
  • Sammanfattning av tillgängligheten

Du är för tillfället inloggad som gästanvändare (Logga in)
  • Högskolor
    • Handelshögskolan (BIZ)
    • Högskolan för elektroteknik (ELEC)
    • Högskolan för ingenjörsvetenskaper (ENG)
    • Högskolan för kemiteknik (CHEM)
    • – Andra guider (CHEM)
    • – Anvisning för literaturarbeten (CHEM)
    • Högskolan för konst, design och arkitektur (ARTS)
    • Högskolan för teknikvetenskaper (SCI)
    • Andra studier
    • Språkcentret
    • Open University
    • Biblioteket
    • Aalto university pedagogical training program
    • UNI (exams)
    • Sandbox
  • Länkar till tjänster
    • MyCourses
    • - MyCourses instructions for Teachers
    • - Anvisningar för studerande
    • - Teacher book your online session with a specialist
    • - Digital tools for teaching
    • - Data protection instructions for teachers
    • - Workspace for thesis supervision
    • Sisu
    • Studentguide
    • Courses.aalto.fi
    • Unverisitets bibliotek
    • - Resourcesguides
    • - Imagoa / Öppen vetenskap och användning av bilder
    • IT-tjänster
    • Campus
    • - Byggnads öppettider
    • Restaurants in Otaniemi
    • AUS Aalto-universitetets studentkår
    • Aalto Marketplace
  • ALLWELL?
    • Studiekompetens
    • Vägledning och stöd för studerande
    • Starting Point of Wellbeing
    • Om AllWell? -enkäten
  •   ‎(sv)‎
    •   ‎(en)‎
    •   ‎(fi)‎
    •   ‎(sv)‎