Skip to main content
MyCourses MyCourses
  • Schools
    School of Arts, Design, and Architecture (ARTS) School of Business (BIZ) School of Chemical Engineering (CHEM) –sGuides for students (CHEM) – Instructions for report writing (CHEM) School of Electrical Engineering (ELEC) School of Engineering (ENG) School of Science (SCI) Language Centre Open University Library Aalto university pedagogical training program UNI (exams) Sandbox
  • CORONAVIRUS INFO
    Koronavirus - tietoa opiskelijalle Coronavirus - information for students Coronavirus - information för studerande Koronaviruksen vaikutus opiskeluun: kysymyksiä ja vastauksia Effects of the coronavirus on studies: questions and answers Coronaviruset och studierna: frågor och svar Corona help for teachers
  • Service Links
    MyCourses - Instructions for Teachers - Teacher book your online session with a specialist - Digital tools for teaching - Personal data protection instructions for teachers - Instructions for Students - Workspace for thesis supervision WebOodi Into portal for students Courses.aalto.fi Library Services - Resourcesguides - Imagoa / Open science and images IT Services Campus maps - Search spaces and see opening hours Restaurants in Otaniemi ASU Aalto Student Union Aalto Marketplace
  • ALLWELL?
    Study Skills Support for Studying Starting Point of Wellbeing About AllWell? study well-being questionnaire
  •   ‎(en)‎
      ‎(en)‎   ‎(fi)‎   ‎(sv)‎
  • Toggle Search menu
  • Hi guest! (Log in)

close

A23A00110 - Markkinoinnin perusteet, verkkokurssi, 05.02.2018-09.04.2018

  1. Home
  2. Courses
  3. Open University
  4. a23a00110 - m...
Syllabus

Markkinoinnin perusteet

  • Markkinoinnin perusteet

    Markkinoinnin perusteet

    Markkinoinnin perusteet tarjoaa yleiskuvan markkinoinnista ja sen peruskäsitteistä. Kurssin suoritettuaan opiskelija ymmärtää asiakaskeskeisyyden merkityksen, tuntee markkinoinnin termistön kurssisisällön osalta sekä osaa soveltaa oppimaansa. Keskeisiin teemoihin kuuluvat strategisen markkinoinnin rooli liiketoiminnan keskeisenä prosessina, markkinointiympäristö ja sen analysointi sekä markkinointitoimenpiteiden suunnittelu ja toteutus kuluttajaliiketoiminnassa.

    Tästä työtilasta löydät kurssiin liittyvät käytännönasiat, tärkeät tiedotteet sekä keskustelualueet. Viikkokohtaisten alasivujen alta löytyvät videoluennot sekä muu luentokokonaisuuksiin liittyvä materiaali sekä luentoaiheisiin liittyvät viikottaiset tehtävät.

    Tutustu huolellisesti ao. opinto-ohjelmaan, ja mikäli jokin asia jää epäselväksi, hyödynnä keskustelualuetta!

    • icon for activity Uutiset Forum
    • icon for activity Keskustelu Forum
    • Opinto-opas: Markkinoinnin perusteet


      Kurssin toimintatapa ja työmäärä

      Kurssi on tarkoitettu verkossa suoritettavaksi itseopiskelukurssiksi. Suorittaminen perustuu viikoittain palautettavaan tehtävään, joka koostuu monivalinta- ja muista kysymyksistä (ks. alla) ja perustuu kullekin viikolle osoitettuun materiaaliin.

      Kurssin työmäärä 6 opintopistettä, vastaa n. 160 tuntia työtä. Työ jakautuu seuraavasti:

      Videoluennot

      n. 6 tuntia

      Viikkotehtävät

      16 tuntia

      Kurssikirjallisuuden lukeminen, viikkotehtäviin ja tenttiin valmistautuminen

      135 tuntia

      Kuulustelu

      3 tuntia

      Yhteensä

      160t (6 op)

      Opiskeluun varatut 135 tuntia suositellaan käytettävän seuraavasti:

      • Viikkotehtävään valmistautuminen n. 10 tuntia/viikko (n. 80 tuntia)
      • Lopputenttiin valmistautuminen n. 54 tuntia

      Varaa siis itsellesi tarpeeksi aikaa opiskeluun kurssin aikana!

      Yhteydenpito

      Yhteydenpito kurssin vetäjään tapahtuu pääsääntöisesti keskustelualuuen kautta; mikäli joku asia jää epäselväksi tai sinulla on kommentti, käytä siis keskusteupalstaa. Vetäjään saa toki yhteyden myös sähköpostitse (juho-petteri.huhtala@aalto.fi), mutta tämä väylä ei ole tarkoitettu yleisluontoisiin kurssia tai sen sisältöä koskevien asioiden hoitamiseen. 

      Arvostelu

      Kurssin loppuarvosana: 0-5

      Tehtävät muodostavat 60% ja lopputentti 40% kurssin loppuarvosanasta.

      Arvosana muodostuu seuraavasti:

      Pisteitä saatavilla yhteensä 100:

      • 60 pistettä viikkotehtävistä (7,5 pistettä / tehtävä)
      • 40 pistettä lopputentistä

      Pisteet muodostavat arvosanan seuraavasti:

      Pisteet Arvosana
      Alle 50 pistettä Hylätty
      50-59 pistettä 1
      60-69 pistettä 2
      70-79 pistettä 3
      80-89 pistettä 4
      90-100 pistettä 5

      Harjoitustöistä on saatava hyväksytty arvosana ennen tenttiin osallistumista. Hyväksytty arvosana edellyttää vähintään 50% täysistä pisteistä, eli 30/60 pistettä.

      Samoin lopputentin läpäiseminen edellyttää vähintään 50% täysistä pisteistä, eli 20/40 pistettä.

      Viikkotehtävät

      Yleistä

      Kurssilla tehdään viikoittain sähköisesti viikkotehtävä. Jokaisesta viikkotehtävästä on saatavissa max. 7,5 pistettä.

      Viikkotehtävä on tehtävissä aina ko. viikon aikana (deadline sunnuntaina klo 23.59), ja perustuu kullekin viikolle määriteltyihin kurssikirjan kappaleisiin, videoluentoon ja mahdolliseen videoituun vierailijaluentoon.

      Kysymykset

      Kukin viikkotehtävä sisältää 20-40 kysymystä.

      Kaikki kysymykset ovat jotain seuraavista neljästä tyyppistä:

      1. Monivalintakysymykset, joissa valitaan yksi vastausvaihtoehto

      • Suurin osa kysymyksistä on monivalintatehtäviä, joissa on neljä vastausvaihtoehtoa; yksi vaihtoehto on oikein ja kolme muuta vääriä. Oikeasta vastauksesta saa täydet pisteet, väärästä vaihtoehdosta ei tule pisteitä.
      • Osassa kysymyksiä on yksi täysin oikea vaihtoehto, useita osittain oikeita vaihtoehtoja, ja yksi selkeästi väärä vaihtoehto. Tällaisissa kysymyksissä osittain oikeista vastauksista saa osan täysistä pisteistä ja väärästä vaihtoehdosta menettää pisteitä.

      2. Yhdistämiskysymykset, joissa yhdistetään termistöä ja määritelmiä

      • Näissä kysymyksissä vastaus valitaan pudostusmenusta
      • Täydet pisteet kysymyksestä vaatii että kaikki termit yhdistetään oikein

      3. Oikein/väärin -kysymykset, joissa otetaan kantaa siihen onko esitetty väittämä totta vai ei

      4. Numeeriset kysymykset, i.e. laskut, joiden oikea vastaus syötetään numeroina.

      Tutustu materiaaliin huolellisesti ennen tehtävän aloittamista, sillä viikkotehtävän

      - voi tehdä vain kerran (ts. yksi yritys) ja

      - kun tehtävän suorittamisen aloittaa, siihen on aikaa 60 minuuttia (pl. viikko 2-3, jolloin aikaa 90 minuuttia).

      Viikkotehtäviä ei voi uusia.

      Lopputentti

      Tentti perustuu kaikkeen kurssimateriaaliin (kurssikirja, videoluennot sekä mahdolliset videoidut vierailjaluennot), ja se voi sisältää esim. termistökysymyksiä, monivalintakysymyksiä, laskuja, soveltavia harjoituksia, avoimia kysymyksiä ja esseitä.

      Avoimen yliopiston tenttikäytännöt löytyvät osoitteesta: http://avoin.aalto.fi/fi/studies/exams/biz/

      Kurssikirja

      Kurssin kirja: Philip Kotler, Kevin Lane Keller, Marketing Management (2015),  15th Global edition ISBN 978-1-292-09262-1 

      Huom. Kirja saatavilla myös verkkokirjana Aalto-yliopiston kirjastosta (lukemiseen tarvitaan Aalto-käyttäjätunnukset) sekä osoitteesta  https://www.dawsonera.com/abstract/9781292092713

      Kirja on välttämätön kurssin suorittamiseksi.



Course home

Course home

Next section

Viikko 1: Johdanto markkinointiin►
Skip Upcoming events
Upcoming events
Loading There are no upcoming events
Go to calendar...
  • A23A00110 - Markkinoinnin perusteet, verkkokurssi, 05.02.2018-09.04.2018
  • Sections
  • Markkinoinnin perusteet
  • Viikko 1: Johdanto markkinointiin
  • Viikko 2-3: Markkinointiympäristön ymmärtäminen ja tutkiminen
  • Viikko 4: Kohdemarkkinointi; Asiakasarvo, -tyytyväisyys ja -uskollisuus
  • Viikko 5: Brändin rakentaminen
  • Viikko 6: Tuotekehitys ja hinnoittelu
  • Viikko 7: Jakelukanavat
  • Viikko 8: Markkinointiviestintä
  • Viikko 9: Markkinoinnin tuloksellisuus
  • Tietoa tentistä
  • 9.4. luennon materiaalit
  • Tulokset 1. tenttikerran jälkeen (3.5.2018)
  • Home

Aalto logo

Tuki / Support
  • MyCourses help
  • mycourses(at)aalto.fi
Palvelusta
  • MyCourses rekisteriseloste
  • Tietosuojailmoitus
  • Palvelukuvaus
About service
  • MyCourses protection of privacy
  • Privacy notice
  • Service description
Service
  • MyCourses registerbeskrivining
  • Dataskyddsmeddelande
  • Beskrivining av tjänsten

Hi guest! (Log in)
  • Schools
    • School of Arts, Design, and Architecture (ARTS)
    • School of Business (BIZ)
    • School of Chemical Engineering (CHEM)
    • –sGuides for students (CHEM)
    • – Instructions for report writing (CHEM)
    • School of Electrical Engineering (ELEC)
    • School of Engineering (ENG)
    • School of Science (SCI)
    • Language Centre
    • Open University
    • Library
    • Aalto university pedagogical training program
    • UNI (exams)
    • Sandbox
  • CORONAVIRUS INFO
    • Koronavirus - tietoa opiskelijalle
    • Coronavirus - information for students
    • Coronavirus - information för studerande
    • Koronaviruksen vaikutus opiskeluun: kysymyksiä ja vastauksia
    • Effects of the coronavirus on studies: questions and answers
    • Coronaviruset och studierna: frågor och svar
    • Corona help for teachers
  • Service Links
    • MyCourses
    • - Instructions for Teachers
    • - Teacher book your online session with a specialist
    • - Digital tools for teaching
    • - Personal data protection instructions for teachers
    • - Instructions for Students
    • - Workspace for thesis supervision
    • WebOodi
    • Into portal for students
    • Courses.aalto.fi
    • Library Services
    • - Resourcesguides
    • - Imagoa / Open science and images
    • IT Services
    • Campus maps
    • - Search spaces and see opening hours
    • Restaurants in Otaniemi
    • ASU Aalto Student Union
    • Aalto Marketplace
  • ALLWELL?
    • Study Skills
    • Support for Studying
    • Starting Point of Wellbeing
    • About AllWell? study well-being questionnaire
  •   ‎(en)‎
    •   ‎(en)‎
    •   ‎(fi)‎
    •   ‎(sv)‎