Siirry pääsisältöön
MyCourses MyCourses
  • Koulut
    Insinööritieteiden korkeakoulu (ENG) Kauppakorkeakoulu (BIZ) Kemian tekniikan korkeakoulu (CHEM) – Oppaita opiskelijalle (CHEM) – Raportinkirjoitusohje (CHEM) Perustieteiden korkeakoulu (SCI) Sähkötekniikan korkeakoulu (ELEC) Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulu (ARTS) Kielikeskus Avoin yliopisto Kirjasto Aalto-yliopiston pedagoginen koulutus UNI (tentit) Sandbox
  • Palvelulinkit
    MyCourses - MyCourses ohjeita opettajille - MyCourses ohjeita opiskelijoille - Varaa online aika digitaalisen opetuksen asiantuntijalta (opetttajille) - Opetuksen digitaaliset työvälineet - Opetuksen tietosuojaa opettajille - Työtila opinnäyteohjaukseen Sisu Opiskelijan opas Courses.aalto.fi Kirjasto- ja tietopalvelut - Tiedonhakijan oppaat - Imagoa / Avoin tiede ja kuvien käyttö Tietotekniikkapalvelut Kampuskartat - Etsi tiloja ja tarkista rakennusten aukioloajat Ruokalistat.net AYY Aalto-yliopiston ylioppilaskunta Aallon yhteisötori
  • ALLWELL?
    Opiskelutaidot Opiskelijan ohjaus ja tuki Starting Point of Wellbeing AllWell?-opiskeluhyvinvointikyselystä
  •   ‎(fi)‎
      ‎(en)‎   ‎(fi)‎   ‎(sv)‎
  • Toggle Search menu
  • Käytät vierailijatunnusta (Kirjaudu)

close

Ei kurssi löydy?
kokeile myös:

  • Sisu
  • Courses.aalto.fi

Oppiminen ja opetus yliopistossa, (5 op) sl 2018

  1. Etusivu
  2. Kurssit
  3. henkilöstök...
  4. aalto-yliopis...
  5. oppiminen ja ...
  6. Osiot
  7. Materiaalit
 
Kurssiesite
 

Materiaalit

  • Materiaalit

    Materiaalit

    Oppiminen ja opetus

    • Behaviorism, cognitivism, constructivism & learning and instructional theory:   

    A brief overview of theoretical perspectives, learning theory, and instructional theory.


    • Innostu ja onnistu opetuksessa
    • Teaching competence assessment - Guidelines for a candidate (includes the instruction for a teaching portfolio)



    Asiantuntijuusmateriaaleja

    Kurssin yhtenä näkökulmana on oman opetusalan ja työelämän välisen yhteyden tiedostaminen ja sen merkityksen pohtiminen oman opetuksen näkökulmasta. Tarkoituksena on tutustua oman opetusalan erityispiirteisiin sekä työelämän edellyttämän asiantuntijuuden ja koulutuksen väliseen yhteyteen. Tehtävää työstetään kurssin aikana erillisten ohjeiden mukaan. Tehtävää varten, tutustu ainakin yhteen oman opetusalasi näkökulmasta relevanttiin julkaisuun: 

    • TEKin julkaisu 2017: Vastavalmistuneiden kysely
    • RIL:n raportteja ja selvityksiä
    • Suomen Ekonomien julkaisut 2016-2017
    • SEFE:n raportteja:  Ekonomikoulutuksen laadunarviointi.
    • Herranen, Houni & Karttunen (2013): Pitäisi laajentaa työalaansa. Kuvataiteilijan ammattirooli ja osaamistarpeet tulevaisuuden työelämässä. Cuporen julkaisuja 21. 
    • Aallon urapalvelujen sivuille on myös koottu linkkejä: http://www.aalto.fi/fi/studies/career_surveys/ 
    • 21st Century Graduate Skills: Short Guide: Creativity Skills https://www.heacademy.ac.uk/sites/default/files/short-guide-creativity.pdf

      What are the 21st-century skills every student needs?

    • World economic forum. http://www.weforum.org/agenda/2016/03/21st-century-skills-future-jobs-students

    • The Future of Jobs Employment, Skills and Workforce Strategy for the Fourth Industrial Revolution. Executive summary. January 2016. http://www3.weforum.org/docs/WEF_FOJ_Executive_Summary_Jobs.pdf
    • Tynjälä, P (1999). Konstruktivistinen oppimiskäsitys ja asiantuntijuuden edellytysten rakentaminen koulutuksessa
    • Opettajan muuttuvat roolit - yhdessä yhteisölliseen opetuksen kehittämiseen (toim.) (2013):  Lampinen Maija (toim.), Hakula Harri, Hirsto Laura, Huuki Juha, Karinen Reetta, Kauranne Heikki, Kiviluoma Panu, Liinaharja Markku, Lähteenmäki Anne, Mattila Hanna, Miihkinen Antti, Mälkki Helena, Paatero Jukka, Pollari-Malmi Kerttu, Syrjäkari Maire, Vahtikari Katja ja Virtanen Tuija.  
    •  Hyvä yliopisto-opettajuus – kysymyksiä ja vastauksia yliopistopedagogisen koulutusvuoden varrelta (toim) (2015).Syrjäkari Maire (toim.), Koponen Jenni (toim.), Tuominen Jasmiina (toím.), Kiesi Timo, Kyösola Satu, Nikoskinen Keijo, Ojapelto Antti, Riihiaho Sirpa, Sistonen Esko, Tuomisto Filip, Ahonen-Rainio Paula, Kähkönen Elina, Mäki Eerikki, Palomäki Kalle, Partanen Jukka, Parviainen Jukka ja Tammi Joni.


    Reflektio

    Moon Jenny, 2005: Guide for Busy Academics No. 4: https://nursing-midwifery.tcd.ie/assets/director-staff-edu-dev/pdf/Guide-for-Busy-Academics-No1-4-HEA.pdf


    Moon Jenny, 2005: Reflection in Higher Education Learning:  https://www.researchgate.net/profile/Jenny_Moon2/publication/255648945_PDP_Working_Paper_4_Reflection_in_Higher_Education_Learning/links/5596672f08ae99aa62c76f45/PDP-Working-Paper-4-Reflection-in-Higher-Education-Learning.pdf


    • Rajoitettu Saatavilla vasta, kun: You are a(n) Opiskelija
      Konstruktivistinen oppimiskäsitys ja asiantuntijuuden edellytysten rakentaminen koulutuksessa Tiedosto
      Pdf-tiedosto

Kurssin etusivu

Kurssin etusivu

Edellinen osio

◄Oma lähestymistapani opetukseen ja oppimiseen -esseen lopullinen versio DL 30.11.2018
  • Oppiminen ja opetus yliopistossa, (5 op) sl 2018
  • Osiot
  • Oppiminen ja opetus yliopistossa (5 op)
  • Ennakkotehtävien ohjeet ja palautus
  • I Lähipäivä: 11.9.2018, Otakaari 1, Y346
  • II Lähipäivä: 25.9.2018, Rakennus: Rakennus- ja ympäristötekniikka / R8
  • III Lähipäivä: 24.10.2018, Otakaari 1, Majakka (M140)
  • IV Lähipäivä: 15.11.2018, Otakaari 4, 201
  • Oma lähestymistapani opetukseen ja oppimiseen -esseen lopullinen versio DL 30.11.2018
  • Materiaalit
  • Etusivu
  • Kalenteri
  • Learner Metrics

Aalto logo

Tuki / Support
Opiskelijoille / Students
  • MyCourses instructions for students
  • email: mycourses(at)aalto.fi
Opettajille / Teachers
  • MyCourses help
  • MyTeaching Support form
Palvelusta
  • MyCourses rekisteriseloste
  • Tietosuojailmoitus
  • Palvelukuvaus
  • Saavutettavuusseloste
About service
  • MyCourses protection of privacy
  • Privacy notice
  • Service description
  • Accessibility summary
Service
  • MyCourses registerbeskrivining
  • Dataskyddsmeddelande
  • Beskrivining av tjänsten
  • Sammanfattning av tillgängligheten

Käytät vierailijatunnusta (Kirjaudu)
  • Koulut
    • Insinööritieteiden korkeakoulu (ENG)
    • Kauppakorkeakoulu (BIZ)
    • Kemian tekniikan korkeakoulu (CHEM)
    • – Oppaita opiskelijalle (CHEM)
    • – Raportinkirjoitusohje (CHEM)
    • Perustieteiden korkeakoulu (SCI)
    • Sähkötekniikan korkeakoulu (ELEC)
    • Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulu (ARTS)
    • Kielikeskus
    • Avoin yliopisto
    • Kirjasto
    • Aalto-yliopiston pedagoginen koulutus
    • UNI (tentit)
    • Sandbox
  • Palvelulinkit
    • MyCourses
    • - MyCourses ohjeita opettajille
    • - MyCourses ohjeita opiskelijoille
    • - Varaa online aika digitaalisen opetuksen asiantuntijalta (opetttajille)
    • - Opetuksen digitaaliset työvälineet
    • - Opetuksen tietosuojaa opettajille
    • - Työtila opinnäyteohjaukseen
    • Sisu
    • Opiskelijan opas
    • Courses.aalto.fi
    • Kirjasto- ja tietopalvelut
    • - Tiedonhakijan oppaat
    • - Imagoa / Avoin tiede ja kuvien käyttö
    • Tietotekniikkapalvelut
    • Kampuskartat
    • - Etsi tiloja ja tarkista rakennusten aukioloajat
    • Ruokalistat.net
    • AYY Aalto-yliopiston ylioppilaskunta
    • Aallon yhteisötori
  • ALLWELL?
    • Opiskelutaidot
    • Opiskelijan ohjaus ja tuki
    • Starting Point of Wellbeing
    • AllWell?-opiskeluhyvinvointikyselystä
  •   ‎(fi)‎
    •   ‎(en)‎
    •   ‎(fi)‎
    •   ‎(sv)‎