General
FT Marketta Majapuro, yliopistonlehtori
Kurssi perehdyttää digitaalisen viestinnän ja median tuomiin muutoksiin niin yritysten liiketoiminnassa kuin kuluttajien arjessa. Tavoitteena on hahmottaa ja ymmärtää niitä tekijöitä, jotka haastavat perinteistä liiketoimintaa ja sidosryhmäsuhteita digitaalisilla areenoilla. Näitä tekijöitä ovat muun muassa alusta- ja jakamistalous, viestinnän merkitys kuluttajan kaikkikanavaisella ostopolulla sekä negatiivisen viraalin vaikutus yrityksen maineeseen ja osakkeen arvostukseen.
Tapaamme tiistaisin salissa U356 ja torstaisin salissa U250a helmikuun 26. päivä alkaen.Tiistait ovat enemmän luentopainotteisia mutta kuitenkin erilaisten näkemysten ja kannanottojen esittämiseen tarkoitettuja tapaamisia. Torstait puolestaan ovat työpajatyyppisiä tapaamisia, joissa kaikki osallistuvat yhdessä tekemiseen. Tavoitteena on kerätä kokemuksia, hankkia ja hyödyntää kollektiivista tietoa ohjelmassa mainittujen asioiden käsittelyssä.
Tällä keskustelualueella valitaan lopputyön aihe (ks. tehtävän ohje ”Kurssin lopputyö”) viimeistään pe 8.3. Tavoitteena on saada erilaisia lopputöitä - älkää siis esimerkiksi valitko saman yrityksen tarkastelua lähes samasta näkökulmasta. Mainitkaa otsikossa tiiminne numero ja aihe sekä esittäkää viestikentässä parin rivin kuvaus näkökulmastanne.
Lähetä gmail-osoitteesi word-tiedostona. Blogikirjoitukset palautetaan Bloggeriin, josta näet myös aikaisempien vuosien kirjoitukset http://aaltodigiviestinnankurssi.blogspot.com/
- Tärkeät ilmoitukset esimerkiksi kurssin suorittamiseen tai muutoksiin liittyvistä asioista.