Gå direkt till huvudinnehåll
MyCourses MyCourses
  • Högskolor
    Handelshögskolan (BIZ) Högskolan för elektroteknik (ELEC) Högskolan för ingenjörsvetenskaper (ENG) Högskolan för kemiteknik (CHEM) – Andra guider (CHEM) – Anvisning för literaturarbeten (CHEM) Högskolan för konst, design och arkitektur (ARTS) Högskolan för teknikvetenskaper (SCI) Andra studier Språkcentret Open University Biblioteket Aalto university pedagogical training program UNI (exams) Sandbox
  • CORONAVIRUS INFO
    Koronavirus - tietoa opiskelijalle Coronavirus - information for students Coronavirus - information för studerande Koronaviruksen vaikutus opiskeluun: kysymyksiä ja vastauksia Effects of the coronavirus on studies: questions and answers Coronaviruset och studierna: frågor och svar Corona help for teachers
  • Länkar till tjänster
    MyCourses - Instructions for Teachers - Teacher book your online session with a specialist - Digital tools for teaching - Data protection instructions for teachers - Anvisningar för studerande - Workspace for thesis supervision WebOodi Into studentportal Courses.aalto.fi Unverisitets bibliotek - Resourcesguides - Imagoa / Öppen vetenskap och användning av bilder IT-tjänster Campus - Byggnads öppettider Restaurants in Otaniemi AUS Aalto-universitetets studentkår Aalto Marketplace
  • ALLWELL?
    Studiekompetens Stöd för studerande Starting Point of Wellbeing Om AllWell? -enkäten
  •   ‎(sv)‎
      ‎(en)‎   ‎(fi)‎   ‎(sv)‎
  • Toggle Search menu
  • Du är för tillfället inloggad som gästanvändare (Logga in)

close

26E04903 - IDBM Capstone: Global Virtual Teamwork, 16.04.2019-21.05.2019

  1. Framsida
  2. Kurser
  3. School of Business
  4. department of...
  5. 26e04903 - id...
  6. Sektioner
  7. 18.4. future ...
Kursens beskrivning

18.4. Future of Work Design

  • 18.4. Future of Work Design

    18.4. Future of Work Design

    LEARNING OBJECTIVES

    - Understanding how jobs and knowledge work can be designed for better performance and well-being

    - Understanding how to craft your own job, career, and life

    PRE-ASSIGNEMNT:

    READ: Morgeson, Garza and Campion 2012

    and come prepared to discuss the following questions in our online class:

    • What job characteristics do you value the most and why?
    • Where could you find and/or how might you get a job that includes these characteristics?

    LIST OF OPTIONAL READINGS

    Future of work design

    Gibson, C. B., Gibbs, J. L., Stanko, T., Tesluk, P., & Cohen, S. G. 2011. Including “I” in virtual and modern job design: Extending the job characteristics model to include the moderating effect of individual experiences of electronic dependence and copresence. Organization Science, 22(6): 1481–1499.

    Grant, A. M., & Parker, S. K. 2009. Redesigning work design theories: The rise of relational and proactive perspectives. Academy of Management Annals, 3(1): 317–375.

    Humphrey, S. E., Nahrgang, J. D., & Morgeson, F. P. 2007. Integrating motivational, social, and contextual work design features: A meta-analytic summary and theoretical extension of the work design literature. Journal of Applied Psychology, 92(5): 1332–1356.

    Oldham, G., & Hackman, J. 2010. Not what it was and not what it will be: The future of job design research. Journal of Organizational Behavior, 31(2–3): 463–479.

    Oldham, G., & Fried, Y. 2016. Job design research and theory: Past, present and future. Organizational Behavior and Human Decision Processes, 136(1): 20-35.

    Schein, E. H. & Van Maanen, J. 2016. Career anchors and job/role planning: Tools for career and talent management. Organizational Dynamics, 45, 165-173.

    Sonnentag, S. 2015. Dynamics of well-being. The Annual Review of Organizational Psychology and Organizational Behavior, 2, 261-293.


    • icon for activity PRE-ASSIGNMENT FOR 18.4. WEBINAR Uppgift
    • icon for activity Lecture slides and video recording Mapp

Föregående sektion

◄16.4. Virtual and cross-cultural collaboration

Nästa sektion

23.4. Leadership and creativity in virtual teams►
Hoppa över Kommande händelser
Kommande händelser
Laddar Det finns inga framtida händelser
Gå till Kalender
  • 26E04903 - IDBM Capstone: Global Virtual Teamwork, 16.04.2019-21.05.2019
  • Sektioner
  • Allmänt
  • ADOBE CONNECT webinar instructions
  • Compensation Learning Diaries
  • 16.4. Virtual and cross-cultural collaboration
  • 18.4. Future of Work Design
  • 23.4. Leadership and creativity in virtual teams
  • 25.4. Driving change
  • 2.5. Scaling up design thinking in global organizations
  • 9.5. (14:00 - 14:30) Service/UX Design by Jialai Qian & Anna-Maija Rauramaa
  • 9.5. (14:30-15:30) Cross-cultural collaboration by Emma Nordbäck
  • 14.5. (14:15 - 14:45) Interdisciplinary teamwork by Liina Hilkamo & Riikka Nieminen
  • 14.5. (15:00 - 15:30) Creative Leadership by Laura Lerkkanen & Hanne Savolainen
  • 16.5. (14:15 - 14:45) Identity change in organizations by Riikka Iivanainen & Meera Siva Nathan
  • 21.5. (14:15 - 14:45) Customer experience management and design by Jukka Malkamäki & Laura Silvanto
  • 21.5. (15:00 - 15:30) Omni-channel strategy and customer engagement by Youngkyu Kim & Liliana Zuga-Divre
  • 23.5. (14:15 - 14:45) Design project management by Eva Gallegos Beltran & My Nguyen
  • 23.5. (15:00- 15:30) Evolving paradigm of life with effectuation by Annika Bengts & Adithya Varadarajan
  • SUBMIT LITERATURE REVIEW HERE, extended DL 14.6.2019
  • Framsida

Aalto logo

Tuki / Support
  • MyCourses help
  • mycourses(at)aalto.fi
Palvelusta
  • MyCourses rekisteriseloste
  • Tietosuojailmoitus
  • Palvelukuvaus
About service
  • MyCourses protection of privacy
  • Privacy notice
  • Service description
Service
  • MyCourses registerbeskrivining
  • Dataskyddsmeddelande
  • Beskrivining av tjänsten

Du är för tillfället inloggad som gästanvändare (Logga in)
  • Högskolor
    • Handelshögskolan (BIZ)
    • Högskolan för elektroteknik (ELEC)
    • Högskolan för ingenjörsvetenskaper (ENG)
    • Högskolan för kemiteknik (CHEM)
    • – Andra guider (CHEM)
    • – Anvisning för literaturarbeten (CHEM)
    • Högskolan för konst, design och arkitektur (ARTS)
    • Högskolan för teknikvetenskaper (SCI)
    • Andra studier
    • Språkcentret
    • Open University
    • Biblioteket
    • Aalto university pedagogical training program
    • UNI (exams)
    • Sandbox
  • CORONAVIRUS INFO
    • Koronavirus - tietoa opiskelijalle
    • Coronavirus - information for students
    • Coronavirus - information för studerande
    • Koronaviruksen vaikutus opiskeluun: kysymyksiä ja vastauksia
    • Effects of the coronavirus on studies: questions and answers
    • Coronaviruset och studierna: frågor och svar
    • Corona help for teachers
  • Länkar till tjänster
    • MyCourses
    • - Instructions for Teachers
    • - Teacher book your online session with a specialist
    • - Digital tools for teaching
    • - Data protection instructions for teachers
    • - Anvisningar för studerande
    • - Workspace for thesis supervision
    • WebOodi
    • Into studentportal
    • Courses.aalto.fi
    • Unverisitets bibliotek
    • - Resourcesguides
    • - Imagoa / Öppen vetenskap och användning av bilder
    • IT-tjänster
    • Campus
    • - Byggnads öppettider
    • Restaurants in Otaniemi
    • AUS Aalto-universitetets studentkår
    • Aalto Marketplace
  • ALLWELL?
    • Studiekompetens
    • Stöd för studerande
    • Starting Point of Wellbeing
    • Om AllWell? -enkäten
  •   ‎(sv)‎
    •   ‎(en)‎
    •   ‎(fi)‎
    •   ‎(sv)‎