Skip to main content
MyCourses MyCourses
  • Schools
    School of Arts, Design, and Architecture (ARTS) School of Business (BIZ) School of Chemical Engineering (CHEM) –sGuides for students (CHEM) – Instructions for report writing (CHEM) School of Electrical Engineering (ELEC) School of Engineering (ENG) School of Science (SCI) Language Centre Open University Library Aalto university pedagogical training program UNI (exams) Sandbox
  • CORONAVIRUS INFO
    Koronavirus - tietoa opiskelijalle Coronavirus - information for students Coronavirus - information för studerande Koronaviruksen vaikutus opiskeluun: kysymyksiä ja vastauksia Effects of the coronavirus on studies: questions and answers Coronaviruset och studierna: frågor och svar Corona help for teachers
  • Service Links
    MyCourses - Instructions for Teachers - Teacher book your online session with a specialist - Digital tools for teaching - Personal data protection instructions for teachers - Instructions for Students - Workspace for thesis supervision WebOodi Into portal for students Courses.aalto.fi Library Services - Resourcesguides - Imagoa / Open science and images IT Services Campus maps - Search spaces and see opening hours Restaurants in Otaniemi ASU Aalto Student Union Aalto Marketplace
  • ALLWELL?
    Study Skills Support for Studying Starting Point of Wellbeing About AllWell? study well-being questionnaire
  •   ‎(en)‎
      ‎(en)‎   ‎(fi)‎   ‎(sv)‎
  • Toggle Search menu
  • Hi guest! (Log in)

close

Oppiminen ja opetus yliopistossa (5 op) sl. 2019

  1. Home
  2. Courses
  3. Personnel training
  4. aalto univers...
  5. oppiminen ja ...
  6. Sections
  7. ennakkotehtä...
 
Syllabus

Ennakkotehtävät ja ohjeet

  • Ennakkotehtävät ja ohjeet

    Ennakkotehtävät ja ohjeet

    Tehtävä on kolmiosainen:

    1. Pohtiva kirjoitelma omasta oppimisnäkemyksestä ja polusta opettajaksi (ohjeet alla), DL 9.9.2019 mennessä alla olevaan palautuslaatikkoon:  Ennakkotehtävän palautus.
    2. Lukutehtävä 1: Nevgi, A. & Lindblom-Ylänne, S. (2009) ”Oppimisen teoriat”, teoksessa S. Lindblom-Ylänne & A. Nevgi (toim.) Yliopisto-opettajan käsikirja, s. 194-236. Lue teksti niin, että ymmärrät pääasiat.
    3. Esittele itsesi MyCourses -ympäristössä ”Kurssilaisten ja ohjaajien esittelyt” -keskustelualueella

     

    Pohtivan kirjoitelman (ennakkotehtävän) ohjeet

    1. Oma oppimisnäkemykseni ja polkuni opettajaksi

    Voit ennen tehtävän tekemistä tutustua UNIPS-materiaaliin: Becoming a teacher. 

    Pohdi ja kirjoita noin 2 sivun mittainen kuvaus (essee-tyyppinen) omasta oppimisnäkemyksestäsi ja polustasi opettajaksi. Voit käyttää apuna esimerkiksi alla olevia kysymyksiä:


    • Mielestäni oppiminen on...
    • Mielestäni hyvä opetus on...
    • Mielestäni hyvä opettaja on...
    • Oma opetukseni on...
    • Olen kiinnostunut opettamisesta, koska...
    • Miten näkemykseni oppimisesta ja opetuksesta on muuttunut vuosien varrella?
    • Omaan oppimisnäkemykseeni on vaikuttanut …
    • Miten minusta tuli opettaja?
    • Miten ja missä asioissa olen opettajana onnistunut? Miten se näkyy toiminnassani?
    • Millaiset kokemukset tai asiat ovat antaneet valmiuksia opettajana toimimiseen?
    • Opettajana haluan kehittyä...

    Palauta valmis kirjoituksesi viimeistään 9.9.2019 tänne. Paina "add submission", sen jälkeen voi lisätä haluamasi dokumentin.

    Ota kirjoituksesi mukaan myös kurssin ensimmäiseen lähipäivään.



    • icon for activity Ennakkotehtävän palautuslaatikko Assignment

Course home

Course home

Next section

Lähipäivä 1: 10.9.2019, Väre h. L102 ►
Skip Upcoming events
Upcoming events
Loading There are no upcoming events
Go to calendar...
  • Oppiminen ja opetus yliopistossa (5 op) sl. 2019
  • Sections
  • Oppiminen ja opetus yliopistossa (5 op)
  • Ennakkotehtävät ja ohjeet
  • Lähipäivä 1: 10.9.2019, Väre h. L102
  • Lähipäivä 2: 19.9.2019, Otakaari 1, Top Lounge 5 krs
  • Lähipäivä 3: 10.10.2019, Dipoli, Ailigas
  • Lähipäivä 4: 5.11.2019, Otakaari 1, U402
  • Oma lähestymistapani opetukseen ja oppimiseen -essee
  • Materiaalit
  • Aiemmin hankitun osaamisen arviointi (AHOT)
  • Home

Aalto logo

Tuki / Support
  • MyCourses help
  • mycourses(at)aalto.fi
Palvelusta
  • MyCourses rekisteriseloste
  • Tietosuojailmoitus
  • Palvelukuvaus
  • Saavutettavuusseloste
About service
  • MyCourses protection of privacy
  • Privacy notice
  • Service description
  • Accessibility summary
Service
  • MyCourses registerbeskrivining
  • Dataskyddsmeddelande
  • Beskrivining av tjänsten
  • Sammanfattning av tillgängligheten

Hi guest! (Log in)
  • Schools
    • School of Arts, Design, and Architecture (ARTS)
    • School of Business (BIZ)
    • School of Chemical Engineering (CHEM)
    • –sGuides for students (CHEM)
    • – Instructions for report writing (CHEM)
    • School of Electrical Engineering (ELEC)
    • School of Engineering (ENG)
    • School of Science (SCI)
    • Language Centre
    • Open University
    • Library
    • Aalto university pedagogical training program
    • UNI (exams)
    • Sandbox
  • CORONAVIRUS INFO
    • Koronavirus - tietoa opiskelijalle
    • Coronavirus - information for students
    • Coronavirus - information för studerande
    • Koronaviruksen vaikutus opiskeluun: kysymyksiä ja vastauksia
    • Effects of the coronavirus on studies: questions and answers
    • Coronaviruset och studierna: frågor och svar
    • Corona help for teachers
  • Service Links
    • MyCourses
    • - Instructions for Teachers
    • - Teacher book your online session with a specialist
    • - Digital tools for teaching
    • - Personal data protection instructions for teachers
    • - Instructions for Students
    • - Workspace for thesis supervision
    • WebOodi
    • Into portal for students
    • Courses.aalto.fi
    • Library Services
    • - Resourcesguides
    • - Imagoa / Open science and images
    • IT Services
    • Campus maps
    • - Search spaces and see opening hours
    • Restaurants in Otaniemi
    • ASU Aalto Student Union
    • Aalto Marketplace
  • ALLWELL?
    • Study Skills
    • Support for Studying
    • Starting Point of Wellbeing
    • About AllWell? study well-being questionnaire
  •   ‎(en)‎
    •   ‎(en)‎
    •   ‎(fi)‎
    •   ‎(sv)‎