Gå direkt till huvudinnehåll
MyCourses MyCourses
  • Högskolor
    Handelshögskolan (BIZ) Högskolan för elektroteknik (ELEC) Högskolan för ingenjörsvetenskaper (ENG) Högskolan för kemiteknik (CHEM) – Andra guider (CHEM) – Anvisning för literaturarbeten (CHEM) Högskolan för konst, design och arkitektur (ARTS) Högskolan för teknikvetenskaper (SCI) Andra studier Språkcentret Open University Biblioteket Aalto university pedagogical training program UNI (exams) Sandbox
  • Länkar till tjänster
    MyCourses - MyCourses instructions for Teachers - Anvisningar för studerande - Teacher book your online session with a specialist - Digital tools for teaching - Data protection instructions for teachers - Workspace for thesis supervision Sisu Studentguide Courses.aalto.fi Unverisitets bibliotek - Resourcesguides - Imagoa / Öppen vetenskap och användning av bilder IT-tjänster Campus - Byggnads öppettider Restaurants in Otaniemi AUS Aalto-universitetets studentkår Aalto Marketplace
  • ALLWELL?
    Studiekompetens Vägledning och stöd för studerande Starting Point of Wellbeing Om AllWell? -enkäten
  •   ‎(sv)‎
      ‎(en)‎   ‎(fi)‎   ‎(sv)‎
  • Toggle Search menu
  • Du är för tillfället inloggad som gästanvändare (Logga in)

close

Can not find the course?
try also:

  • Sisu
  • Courses.aalto.fi

TU-A1150 - Filosofia ja systeemiajattelu, 22.01.2020-18.03.2020

This course space end date is set to 18.03.2020 Search Courses: TU-A1150

  1. Framsida
  2. Kurser
  3. högskolan f?...
  4. department of...
  5. tu-a1150 - fi...
  6. Sektioner
  7. räjähdysvoi...
 
Kursens beskrivning
 

Räjähdysvoimainen dialogi (ti 3.3.2020)

  • Räjähdysvoimainen dialogi (ti 3.3.2020)

    Räjähdysvoimainen dialogi (ti 3.3.2020)

    Räjähdysvoimaisen dialogin ohjeet

    Räjähdysvoimaisen dialogin tavoitteena on syventää luennolla syntyneitä ajatuksia ensin yksin ja tämän jälkeen ryhmässä. Ensin jokainen ryhmän jäsen kirjoittaa yksin omista ajatuksistaan ja kokemuksistaan. Tämän jälkeen ryhmän jäsenet jakavat kirjoituksensa, minkä jälkeen ryhmä keskustelee ja kirjoittaa yhdessä raportin, joka palautetaan. Dialogi käydään 4-5 hengen ryhmässä yhdestä kurssin alkupuolen luennosta (1., 2., 3., 4. tai 5. luento).

    Räjähdysvoimainen dialogi muodostuu seuraavista vaiheista:

    1. Ryhmän (4-5 osallistujaa) muodostaminen luentojen yhteydessä. Ryhmän voi löytää myös sähköpostitse ilmoittamalla halukkuutensa.
    2. Jokainen ryhmän jäsen kirjoittaa ajatuksiaan ryhmän valitsemasta luennosta alla olevia kysymyksiä hyödyntäen (noin 1 sivu). Kirjoitukset jaetaan sähköpostitse ja luetaan ennen ryhmätapaamista.
    3. Ryhmä tapaa ja keskustelee vapaasti ajatuksistaan valitsemaansa luentoon liittyen (noin 1 tunti).
    4. Tapaamisen jälkeen ryhmä kirjoittaa yhdessä keskustelussa heränneistä ajatuksista raportin (1 sivu). Raportin liitteeksi laitetaan jokaisen yksin kirjoittamat tekstit, jotka tehtiin vaiheessa 2. Yhdessä kirjoitettu raportti näine liitteineen palautetaan osoitteeseen: esa.luento@gmail.com.


    Pohtikaa esimerkiksi seuraavia kysymyksiä kirjoituksissanne, keskustelussanne ja raportissanne: Millaisia yhteyksiä löysit luennosta omaan arkielämääsi? Mitkä olivat mielestäsi luennon tärkeimmät teemat ja miten kuvailisit niiden roolia omassa elämässäsi? Mitä oman elämän tapahtumia tai kokemuksia luento toi uuteen valoon? Mitä mielleyhtymiä ja tuntemuksia luento herätti? Mikä oli yllättävää? Mitä opit luennolta? Sisällyttäkää raporttiinne vastaus kysymykseen mikä oli räjähdysvoimaisen dialogin tärkein anti teille. 


    Arvostelu:

    Hyväksytty / hylätty.


    Ulkoasu:

    Tehkää raporttiin erillinen kansilehti, jolle seuraavat tiedot:

    • Filosofia ja systeemiajattelu, kevät 2020, räjähdysvoimaisen dialogin raportti
    • Tekijöiden nimet ja opiskelijanumerot
    • Toivoisimme, että antaisit luvan käyttää räjähdysvoimaisen dialogin yhteydessä kirjoittamiasi pohdintoja tutkimuksessa, jossa tutkitaan oppimista ja henkistä kasvua tällä kurssilla. Jos annat kyseisen tutkimusluvan, laita omien pohdintojesi yhteyteen teksti "Annan luvan käyttää kirjoittamiani pohdintoja anonyymisti tutkimuksessa, jossa tutkitaan oppimista ja henkistä kasvua tällä kurssilla." Vastaavasti toivoisimme, että saisimme käyttää myös ryhmänne raporttia tutkimuksessa (kansilehdelle tai muutoin raportin yhteyteen: "Annamme luvan käyttää raporttiamme anonyymisti tutkimuksessa, jossa tutkitaan oppimista ja henkistä kasvua tällä kurssilla.") Tutkimuksesta vastaavat professori Esa Saarinen ja DI Jaakko Korhonen. Tutkimuksen tulokset julkaistaan vain toimitetussa muodossa, ja mahdolliset lainaukset teksteistä tehdään kirjoittajien henkilöllisyyttä suojaten siten, etteivät he ole näistä lainauksista tunnistettavissa. Halutessasi saat lisätietoja tutkimuksesta kurssin henkilökunnalta (jaakko.korhonen at aalto.fi).


    Laajuus:

    Yksi sivu, saa kirjoittaa enemmänkin.


    Viimeinen palautuspäivä:

    Tiistaina 3.3.2020.


    Palautustapa:

    • Sähköpostitse osoitteeseen esa.luento@gmail.com. Toimittakaa raporttinne liitteineen yhtenätiedostona. Nimeä palauttamasi liitetiedosto muotoon opnro1_ opnro2_opnro3_opnro4_raportti.tiedostopääte eli esimerkiksi 12345A_23456B_34567C_45678D_raportti.docx. Raportin nimeäminen kuvatulla tavalla helpottaa työtämme.
    • Halutessanne voitte palauttaa raportin myös postitse osoitteeseen: Eero Tiilikainen, Työpsykologian ja johtamisen tutkimusryhmä, PL 15500, 00076 Aalto


    Tulokset:

    Tulokset julkaistaan myöhemmin.


    Föregående sektion

    ◄Referaattitehtävä (ti 11.2.2020)

    Nästa sektion

    Reflektioessee (to 9.4.2020)►
    Hoppa över Kommande händelser
    Kommande händelser
    Laddar
    Sitehändelse MyCourses maintenance, service out of use
    Monday, 12 June, 10:00 » 17:00

    Gå till Kalender
    • TU-A1150 - Filosofia ja systeemiajattelu, 22.01.2020-18.03.2020
    • Sektioner
    • Allmänt
    • Material
    • Uppgifter
    • För Aalto
    • Kurssin idea
    • Luentopäivät
    • Luentokalvot ja -videot
    • Osallistuminen luentoympäristöihin (vähintään 5 kertaa)
    • Referaattitehtävä (ti 11.2.2020)
    • Räjähdysvoimainen dialogi (ti 3.3.2020)
    • Reflektioessee (to 9.4.2020)
    • Tulokset
    • Kirjahylly
    • Kurssiin kytkeytyvä englannin kurssi (3 op, ilmoittautuminen auki 27.1.-17.2.)
    • Framsida
    • Kalender
    • Learner Metrics

    Aalto logo

    Tuki / Support
    Opiskelijoille / Students
    • MyCourses instructions for students
    • email: mycourses(at)aalto.fi
    Opettajille / Teachers
    • MyCourses help
    • MyTeaching Support form
    Palvelusta
    • MyCourses rekisteriseloste
    • Tietosuojailmoitus
    • Palvelukuvaus
    • Saavutettavuusseloste
    About service
    • MyCourses protection of privacy
    • Privacy notice
    • Service description
    • Accessibility summary
    Service
    • MyCourses registerbeskrivining
    • Dataskyddsmeddelande
    • Beskrivining av tjänsten
    • Sammanfattning av tillgängligheten
    
    Du är för tillfället inloggad som gästanvändare (Logga in)
    • Högskolor
      • Handelshögskolan (BIZ)
      • Högskolan för elektroteknik (ELEC)
      • Högskolan för ingenjörsvetenskaper (ENG)
      • Högskolan för kemiteknik (CHEM)
      • – Andra guider (CHEM)
      • – Anvisning för literaturarbeten (CHEM)
      • Högskolan för konst, design och arkitektur (ARTS)
      • Högskolan för teknikvetenskaper (SCI)
      • Andra studier
      • Språkcentret
      • Open University
      • Biblioteket
      • Aalto university pedagogical training program
      • UNI (exams)
      • Sandbox
    • Länkar till tjänster
      • MyCourses
      • - MyCourses instructions for Teachers
      • - Anvisningar för studerande
      • - Teacher book your online session with a specialist
      • - Digital tools for teaching
      • - Data protection instructions for teachers
      • - Workspace for thesis supervision
      • Sisu
      • Studentguide
      • Courses.aalto.fi
      • Unverisitets bibliotek
      • - Resourcesguides
      • - Imagoa / Öppen vetenskap och användning av bilder
      • IT-tjänster
      • Campus
      • - Byggnads öppettider
      • Restaurants in Otaniemi
      • AUS Aalto-universitetets studentkår
      • Aalto Marketplace
    • ALLWELL?
      • Studiekompetens
      • Vägledning och stöd för studerande
      • Starting Point of Wellbeing
      • Om AllWell? -enkäten
    •   ‎(sv)‎
      •   ‎(en)‎
      •   ‎(fi)‎
      •   ‎(sv)‎