Skip to main content
MyCourses MyCourses
  • Schools
    School of Arts, Design, and Architecture (ARTS) School of Business (BIZ) School of Chemical Engineering (CHEM) –sGuides for students (CHEM) – Instructions for report writing (CHEM) School of Electrical Engineering (ELEC) School of Engineering (ENG) School of Science (SCI) Language Centre Open University Library Aalto university pedagogical training program UNI (exams) Sandbox
  • Service Links
    MyCourses - MyCourses instructions for Teachers - MyCourses instructions for Students - Teacher book your online session with a specialist - Digital tools for teaching - Personal data protection instructions for teachers - Workspace for thesis supervision Sisu Student guide Courses.aalto.fi Library Services - Resourcesguides - Imagoa / Open science and images IT Services Campus maps - Search spaces and see opening hours Restaurants in Otaniemi ASU Aalto Student Union Aalto Marketplace
  • ALLWELL?
    Study Skills Guidance and support for students Starting Point of Wellbeing About AllWell? study well-being questionnaire
  •   ‎(en)‎
      ‎(en)‎   ‎(fi)‎   ‎(sv)‎
  • Toggle Search menu
  • Hi guest! (Log in)

close

Can not find the course?
try also:

  • Sisu
  • Courses.aalto.fi

SCI3028.kand - Kandidaatintyö ja seminaari (Teknillinen fysiikka), 01.08.2019-31.07.2020

This course space end date is set to 31.07.2020 Search Courses: SCI3028.kand

  1. Home
  2. Courses
  3. School of Science
  4. department of...
  5. sci3028.kand ...
  6. Sections
  7. ohjaajalle/fo...
 
Syllabus
 

Ohjaajalle/for the supervisor

  • Ohjaajalle/for the supervisor

    Ohjaajalle/for the supervisor

    Ohjeita kandidaatintyön ohjaajalle (in english below. Translation in progress)

     

    0. Tarjoa kandidaattiseminaariin aiheita ja ohjauspanostasi

    a. Kandityöntekijä auttaa sinua tutkimustyössäsi ohjauspanostasi vastaan

    b. Kandityöntekijä laatii omaa opinnäytettään ja on siten usein motivoitunut ja kunnianhimoinen

    c. Kandityöntekijä haluaa antaa itsestään opinnäytetyönsä kautta hyvän ”käyntikortin”

    d. Kandityöntekijälle voi yllä sanotun perusteella antaa haastaviakin aiheita

    e. Kandityön ohjaaminen on eräs tehokkaimmista tavoista mainostaa labraa

    f. Kandiaihe kannattaa valita siten, että se on mahdollista suorittaa kirjallisuustyönä

    g. Kokeellisen työn ohjaamiseen voi kulua luvattoman paljon aikaa, vaikkei sellaisen osoittaminen olekaan kiellettyä

     

    1. Kun olet valinnut opiskelijan/opiskelijat ohjaukseesi

    a. Täyttäkää aihelomake.

    •  Ilmoita aihe/opiskelija/ohjaaja -yhdistelmä vastuuopettajalle
    • Opiskelija palauttaa allekirjoitetun aihelomakkeen TFM-opintopalveluihin.

    b. Sovi ohjattavan kanssa heti työskentelytavoista

    i. Aiheeseen ohjeistaminen

    ii. Anna kickstart-kirjallisuutta/tiedonhaun vinkkejä/hakusanoja

    iii. Ohjauksen jaksottaminen ja teidän välisten määräaikojen sopiminen

    1. Vaadi kohtuullisen pian opiskelijalta sisällysluetteloehdotus

    2. Vaadi kohtuullisen pian opiskelijalta laajennettu tiivistelmä

    a. Testaa, onko opiskelija ymmärtänyt aiheen oikein

    b. Huomaat, onko valitut menetelmät/lähestymistapa oikeita

    c. Ehdit reagoida ja ohjata opiskelijaa ajoissa väärinymmärrystapauksissa

    iv. Ohjaustapaamisten sopiminen

    v. Vaadi ja seuraa aikataulujen noudattamista

    vi. Mitä enemmän panostat ohjaukseen, sitä enemmän sinun tutkimustyösi tai labrasi hyötyy opiskelijan laatimasta kandityöstä

     

    2. Kypsyysnäyte

    1.9.2017 alkaen kypsyysnäytteen suorittaminen liitetään osaksi kandidaattityön kirjoitusprosessia. Ohjeita tähän liittyen löytyy myös osiosta Kypsyysnäyte:


    a. Opiskelijan koulusivistyskieli suomi tai ruotsi, ja kandityö kirjoitettu tällä kielellä:

    Muodoltaan kypsyysnäyte on viiden (5) sivun mittainen ote kandidaatintyöstä. Kypsyysnäytteen suorittaminen tulisi ajoittaa siten, että työtä on kirjoitettu jo jonkin verran ja työstä on saatu ohjaajalta palautetta.

    Opiskelija lähettää itse Kielikeskuksen yhteyshenkilölle senhetkisen kandidaatintyönsä ja ilmoittaa viestissä selvästi, minkä osion (yhteensä 5 sivua) hän haluaa huomioitavan kypsyysnäytteenä. Tekstikatkealman tulisi olla opiskelijan mielestä jo varsin pitkälle työstettyä tekstiä.

    Kielikeskuksen yhteyshenkilöiden tiedot:

    suomenkieliset työt: Tapani Möttönen (tapani.mottonen@aalto.fi)

    ruotsinkieliset työt: Stina Niemi (stina.niemi@aalto.fi)

    Yhteyshenkilö kommentoi tekstiä ja tekee korjausehdotukset, joiden mukaan opiskelijan tulee parantaa tekstiä. Tämän jälkeen opiskelija lähettää työn jälleen yhteyshenkilölle, jolta palaute saatiin. Korjauskierroksia voi kypsyysnäytteeseen sisältyä useampia.

    Kun teksti on yhteyshenkilön mielestä kunnossa, lähettää hän suoritusilmoituksen kandidaattityön kypsyysnäytteestä TFM-opintopalveluihin Taru Bisterille. Kypsyysnäyte kirjataan näin opiskelijan opintorekisteriin suoritetuksi.

    Erityismaininta ruotsinkieliseen kandidaattiseminaarin osallistuville:

    Kypsyysnäyte suoritetaan tällöin seminaarissa annettujen ohjeiden mukaan.


    b. Opiskelijan koulusivistyskieli suomi tai ruotsi, ja kandityö kirjoitettu muulla kuin koulusivistyskielellä (esim. englanniksi):

    Kypsyysnäytteeksi opiskelija valmistelee koulusivistyskielellään (suomi tai ruotsi) kirjoitetun tiivistelmän työstään. Kandidaatintyön ei tarvitse olla valmis, mutta työn tulisi olla siis edennyt jo siihen pisteeseen, että tiivistelmän kirjoittaminen on mielekästä. Opiskelija toimittaa tiivistelmän Kielikeskuksen yhteyshenkilölle.

    suomenkielinen tiivistelmä: Tapani Möttönen (tapani.mottonen@aalto.fi)

    ruotsinkielinen tiivistelmä: Stina Niemi (stina.niemi@aalto.fi)

    Kielikeskuksen yhteyshenkilö kommentoi tekstiä ja tekee korjausehdotukset, joiden mukaan opiskelijan tulee parantaa tekstiään. Opiskelija lähettää korjatun tiivistelmän takaisin yhteyshenkilölle, jolta korjausehdotukset on saatu. Korjauskierroksia voi kypsyysnäytteeseen sisältyä useampia. Kun teksti on yhteyshenkilön mielestä kunnossa, lähettää hän suoritusilmoituksen TFM-opintopalveluihin Taru Bisterille. Kypsyysnäyte kirjataan näin suoritukseksi opiskelijan opintorekisteriin.

    Huom! TFM:llä ei enää vaadita englanninkielisiin töihin kolmesivuista suomenkielistä yhteenvetoa. Tiivistelmä suomeksi riittää.

     

    3. Kandidaatintyön arviointi

    Ohjaaja
    • tarkastaa, että englanninkielisten töiden suomen-/ruotsinkielinen tiivistelmä on käynyt tarkastuksessa kielikeskuksessa (suomi: Tiina Airaksinen, ruotsi Sofia Sevón). Tiedon tarkastuksesta saa myös tarvittaessa suoraan näiltä yhteyshenkilöiltä

    • täyttää arviointilomakkeen ja ehdottaa arvosanaa (hyväksytty - kiittäen hyväksytty).
    • lomakkeeseen tulee täyttää myös kohta, että opiskelija on suorittanut seminaariesitelmän ja toiminut opponenttina.
    • toimittaa lomakkeen (ja kandidaatintyön) valvojalle = lomakkeessa "kandidaattiseminaarin vastuuopettaja", TFM:ssä kaikki pääaineiden professorit.

     

    Valvoja

    • päättää kandidaatintyön arvosanast ja allekirjoittaa lomakkeen 
    • toimittaa lomakkeen koulutusohjelman kansliaan (Taru Bister, PL 15400)

     

    TFM-opintopalvelut

    • kirjaa oodi-opintorekisteriin kandidaatintyön ja seminaarin, kun kypsyysnäyte on rekisterissä ja opiskelija on tallentanut työnsä eAge-järjestelmään
    • toimittaa kopion lausunnosta opiskelijalle 



    Advice for the Bachelor thesis supervisor (translation under progress...)

     

    0. Offer supervision and topics for the bachelor seminar 

    a. BSc candidate helpos you in your research in return for supervision and guidance

    b. BSc candidate is making his/her own thesis and is therefore often highly motivated and ambitious.

    c. BSc candidate wants to make a good thesis to act as a high quality part of their portfolio. 

    d. Due to above reasons one can give even challenging topics for BSc candidates.

    e. Supervising BSc thesis is one of the most effective ways to market your group.

    f. It is useful to choose the thesis topic so that it can be completed as a literature review.

    g. Supervising experimental work can take a lot of time. Devoting this time is not forbidden, but it is useful to be aware of this fact.

     

    1. When you have chosen students into your supervision 

    a. Fill the thesis topic form.

    •  Ilmoita aihe/opiskelija/ohjaaja -yhdistelmä vastuuopettajalle
    • Opiskelija palauttaa allekirjoitetun aihelomakkeen TFM-opintopalveluihin.

    b. Agree the working routines right away with the student

    i. Introduction into the topic Aiheeseen ohjeistaminen

    ii. Give some kickstart-literature/tips for searching/keywords

    iii. Planning the guidance and agreeing on deadlines 

    1. Demand, quite soon, the suggestion for the table of contents from the student 

    2. Demand, quite soon, the extended abstract from the student

    3. Test that the student has unerstood the topic correctly

            -You will note if the chosen methods/approach are correct 

             -You can still correct and guide through possible misunderstandings

    iv. Agreeing on the supervision meetings 

    v. Demand and follow sticking to the deadlines

    vi. More effort you put to the guiding of the thesis, more benefit your group/lab will receive from the work.

     

    2. Maturity demonstration 

    1.9.2017 alkaen kypsyysnäytteen suorittaminen liitetään osaksi kandidaattityön kirjoitusprosessia. Ohjeita tähän liittyen löytyy myös osiosta Kypsyysnäyte:


    a. Opiskelijan koulusivistyskieli suomi tai ruotsi, ja kandityö kirjoitettu tällä kielellä:

    Muodoltaan kypsyysnäyte on viiden (5) sivun mittainen ote kandidaatintyöstä. Kypsyysnäytteen suorittaminen tulisi ajoittaa siten, että työtä on kirjoitettu jo jonkin verran ja työstä on saatu ohjaajalta palautetta.

    Opiskelija lähettää itse Kielikeskuksen yhteyshenkilölle senhetkisen kandidaatintyönsä ja ilmoittaa viestissä selvästi, minkä osion (yhteensä 5 sivua) hän haluaa huomioitavan kypsyysnäytteenä. Tekstikatkealman tulisi olla opiskelijan mielestä jo varsin pitkälle työstettyä tekstiä.

    Kielikeskuksen yhteyshenkilöiden tiedot:

    suomenkieliset työt: Tapani Möttönen (tapani.mottonen@aalto.fi)

    ruotsinkieliset työt: Stina Niemi (stina.niemi@aalto.fi)

    Yhteyshenkilö kommentoi tekstiä ja tekee korjausehdotukset, joiden mukaan opiskelijan tulee parantaa tekstiä. Tämän jälkeen opiskelija lähettää työn jälleen yhteyshenkilölle, jolta palaute saatiin. Korjauskierroksia voi kypsyysnäytteeseen sisältyä useampia.

    Kun teksti on yhteyshenkilön mielestä kunnossa, lähettää hän suoritusilmoituksen kandidaattityön kypsyysnäytteestä TFM-opintopalveluihin Taru Bisterille. Kypsyysnäyte kirjataan näin opiskelijan opintorekisteriin suoritetuksi.

    Erityismaininta ruotsinkieliseen kandidaattiseminaarin osallistuville:

    Kypsyysnäyte suoritetaan tällöin seminaarissa annettujen ohjeiden mukaan.


    b. Opiskelijan koulusivistyskieli suomi tai ruotsi, ja kandityö kirjoitettu muulla kuin koulusivistyskielellä (esim. englanniksi):

    Kypsyysnäytteeksi opiskelija valmistelee koulusivistyskielellään (suomi tai ruotsi) kirjoitetun tiivistelmän työstään. Kandidaatintyön ei tarvitse olla valmis, mutta työn tulisi olla siis edennyt jo siihen pisteeseen, että tiivistelmän kirjoittaminen on mielekästä. Opiskelija toimittaa tiivistelmän Kielikeskuksen yhteyshenkilölle.

    suomenkielinen tiivistelmä: Tapani Möttönen (tapani.mottonen@aalto.fi)

    ruotsinkielinen tiivistelmä: Stina Niemi (stina.niemi@aalto.fi)

    Kielikeskuksen yhteyshenkilö kommentoi tekstiä ja tekee korjausehdotukset, joiden mukaan opiskelijan tulee parantaa tekstiään. Opiskelija lähettää korjatun tiivistelmän takaisin yhteyshenkilölle, jolta korjausehdotukset on saatu. Korjauskierroksia voi kypsyysnäytteeseen sisältyä useampia. Kun teksti on yhteyshenkilön mielestä kunnossa, lähettää hän suoritusilmoituksen TFM-opintopalveluihin Taru Bisterille. Kypsyysnäyte kirjataan näin suoritukseksi opiskelijan opintorekisteriin.

    Huom! TFM:llä ei enää vaadita englanninkielisiin töihin kolmesivuista suomenkielistä yhteenvetoa. Tiivistelmä suomeksi riittää.

     

    3. Evaluation of the bachelor thesis 

    Ohjaaja 
    • tarkastaa, että englanninkielisten töiden suomen-/ruotsinkielinen tiivistelmä on käynyt tarkastuksessa kielikeskuksessa (suomi: Tiina Airaksinen, ruotsi Sofia Sevón). Tiedon tarkastuksesta saa myös tarvittaessa suoraan näiltä yhteyshenkilöiltä

    • täyttää arviointilomakkeen ja ehdottaa arvosanaa (hyväksytty - kiittäen hyväksytty).
    • lomakkeeseen tulee täyttää myös kohta, että opiskelija on suorittanut seminaariesitelmän ja toiminut opponenttina.
    • toimittaa lomakkeen (ja kandidaatintyön) valvojalle = lomakkeessa "kandidaattiseminaarin vastuuopettaja", TFM:ssä kaikki pääaineiden professorit.

     

    Valvoja

    • päättää kandidaatintyön arvosanast ja allekirjoittaa lomakkeen 
    • toimittaa lomakkeen koulutusohjelman kansliaan (Taru Bister, PL 15400)

     

    TFM-opintopalvelut

    • kirjaa oodi-opintorekisteriin kandidaatintyön ja seminaarin, kun kypsyysnäyte on rekisterissä ja opiskelija on tallentanut työnsä eAge-järjestelmään
    • toimittaa kopion lausunnosta opiskelijalle 




    Course home

    Course home

    Previous section

    ◄Tukea kandidaatintyön kirjoittamiseen
    Skip Upcoming events
    Upcoming events
    Loading
    Site event MyCourses maintenance, service out of use
    Monday, 12 June, 10:00 » 17:00

    Go to calendar...
    • SCI3028.kand - Kandidaatintyö ja seminaari (Teknillinen fysiikka), 01.08.2019-31.07.2020
    • Sections
    • General
    • Materials
    • Assignments
    • For Aalto users
    • Seminaari
    • Kandidaatintyö
    • Kypsyysnäyte
    • Tukea kandidaatintyön kirjoittamiseen
    • Ohjaajalle/for the supervisor
    • Home
    • Calendar
    • Learner Metrics

    Aalto logo

    Tuki / Support
    Opiskelijoille / Students
    • MyCourses instructions for students
    • email: mycourses(at)aalto.fi
    Opettajille / Teachers
    • MyCourses help
    • MyTeaching Support form
    Palvelusta
    • MyCourses rekisteriseloste
    • Tietosuojailmoitus
    • Palvelukuvaus
    • Saavutettavuusseloste
    About service
    • MyCourses protection of privacy
    • Privacy notice
    • Service description
    • Accessibility summary
    Service
    • MyCourses registerbeskrivining
    • Dataskyddsmeddelande
    • Beskrivining av tjänsten
    • Sammanfattning av tillgängligheten
    
    Hi guest! (Log in)
    • Schools
      • School of Arts, Design, and Architecture (ARTS)
      • School of Business (BIZ)
      • School of Chemical Engineering (CHEM)
      • –sGuides for students (CHEM)
      • – Instructions for report writing (CHEM)
      • School of Electrical Engineering (ELEC)
      • School of Engineering (ENG)
      • School of Science (SCI)
      • Language Centre
      • Open University
      • Library
      • Aalto university pedagogical training program
      • UNI (exams)
      • Sandbox
    • Service Links
      • MyCourses
      • - MyCourses instructions for Teachers
      • - MyCourses instructions for Students
      • - Teacher book your online session with a specialist
      • - Digital tools for teaching
      • - Personal data protection instructions for teachers
      • - Workspace for thesis supervision
      • Sisu
      • Student guide
      • Courses.aalto.fi
      • Library Services
      • - Resourcesguides
      • - Imagoa / Open science and images
      • IT Services
      • Campus maps
      • - Search spaces and see opening hours
      • Restaurants in Otaniemi
      • ASU Aalto Student Union
      • Aalto Marketplace
    • ALLWELL?
      • Study Skills
      • Guidance and support for students
      • Starting Point of Wellbeing
      • About AllWell? study well-being questionnaire
    •   ‎(en)‎
      •   ‎(en)‎
      •   ‎(fi)‎
      •   ‎(sv)‎