Siirry pääsisältöön
MyCourses MyCourses
  • Koulut
    Insinööritieteiden korkeakoulu (ENG) Kauppakorkeakoulu (BIZ) Kemian tekniikan korkeakoulu (CHEM) – Oppaita opiskelijalle (CHEM) – Raportinkirjoitusohje (CHEM) Perustieteiden korkeakoulu (SCI) Sähkötekniikan korkeakoulu (ELEC) Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulu (ARTS) Kielikeskus Avoin yliopisto Kirjasto Aalto-yliopiston pedagoginen koulutus UNI (tentit) Sandbox
  • CORONAVIRUS INFO
    Koronavirus - tietoa opiskelijalle Coronavirus - information for students Coronavirus - information för studerande Koronaviruksen vaikutus opiskeluun: kysymyksiä ja vastauksia Effects of the coronavirus on studies: questions and answers Coronaviruset och studierna: frågor och svar Corona help for teachers
  • Palvelulinkit
    MyCourses - Ohjeita opettajille - Varaa online aika digitaalisen opetuksen asiantuntijalta (opetttajille) - Opetuksen digitaaliset työvälineet - Opetuksen tietosuojaa opettajille - Ohjeita opiskelijoille - Työtila opinnäyteohjaukseen WebOodi Into-opiskelijaportaali Courses.aalto.fi Kirjasto- ja tietopalvelut - Tiedonhakijan oppaat - Imagoa / Avoin tiede ja kuvien käyttö Tietotekniikkapalvelut Kampuskartat - Etsi tiloja ja tarkista rakennusten aukioloajat Ruokalistat.net AYY Aalto-yliopiston ylioppilaskunta Aallon yhteisötori
  • ALLWELL?
    Opiskelutaidot Tukea opiskeluun Starting Point of Wellbeing AllWell?-opiskeluhyvinvointikyselystä
  •   ‎(fi)‎
      ‎(en)‎   ‎(fi)‎   ‎(sv)‎
  • Toggle Search menu
  • Käytät vierailijatunnusta (Kirjaudu)

close

A! Peda Intro 44 Online (English) spring 2020

  1. Etusivu
  2. Kurssit
  3. henkilöstök...
  4. aalto-yliopis...
  5. a! peda intro...
  6. Osiot
  7. session 3: w...
 
Kurssiesite

Session 3: weeks 22-23

  • Session 3: weeks 22-23

    Session 3: weeks 22-23

    • Please, find here: the summary of your first learning logs

       


    • In the third session we will concentrate on curriculum work. As a teaching and learning method, we use puzzle (jigsaw) method. 


    • Phase 1

       Working in expert‐groups divided by topic. All the group members have read the same material.

      Groups: 

      1. Rahul, Maria, Karl, Aino

      2. Suvi, David, Gopika, Hosein, Chamseddine

      3. Kaie, Serenay, Shaoxiong, Riina

      4. Fredrik, Bassam, Lotta, Sedigheh


    • Phase 2

      Arrange a virtual meeting with your group and discuss about the read material and topic. The one whose name is mentioned first and is bolded, could invite the other participants together. It is recommended to arrange the meeting by the end of this week (week 22), in order to keep on the schedule. 

      In a virtual meeting, the group

      • discusses the topic (reading material), 
      • defines the main points and summarizes this on a paper/slides/etc. 
      • note down if something is unclear

      Every member in a group gets ready to teach/present the main points of the topic in another group (during 1.-3.6.)

    • Phase 3

      Experts on each topic will be divided in new groups. You will have another meeting with a new group (during 1.-3.6.) and the work continues. 

      The "old" groups:

      1. Rahul, Maria, Karl, Aino

      2. Suvi, David, Gopika, Hosein, Chamseddine

      3. Kaie, Serenay, Shaoxiong, Riina

      4. Fredrik, Bassam, Lotta, Sedigheh

      The new groups:

      1. Rahul, Suvi, Kaie, Fredrik

      2. Maria, David, Serenay, Bassam

      3. Karl, Gopika, Shaoxiong, Lotta

      4. Aino, Hosein, Chamseddine, Riina, Sedigheh

      The last, whose name is underlined could call the group together for a virtual meeting. Arrange a meeting during 1.-3.6.

      What to do and discuss in a new meeting ?

      The experts in each group will teach their topic in this order:

      a) Learning outcomes
      b) Students’ workload
      c) Teaching methods
      d) Assessment

      If there are unclear issues, please write them down.


    • Phase 4

      Back to the expert-groups

      You can do this closing discussion in two alternative ways: either by online discussion through Zoom/Teams or by discussing in your group's  discussion forum below.

      Go back to your ”topic group” and discuss together:

      • What do you think about curriculum work as a whole? What is easy or challenging?
      • Did you learn something new about your topic after you worked in a mixed group?
      • Could you use the method (puzzle) in your teaching?

    • icon for activity Discussion forum to group 1: Rahul, Maria, Karl, Aino Keskustelualue
    • icon for activity Discussion forum to expert group 2: Suvi, David, Gopika, Hosein, Chamseddine Keskustelualue
    • icon for activity Discussion forum to expert group 3: Kaie, Serenay, Shaoxiong, Riina Keskustelualue
    • icon for activity Discussion forum to expert group 4: Fredrik, Bassam, Lotta, Sedigheh Keskustelualue
    • Assignments for the 4th session

      More detailed instructions can be found inside the activities.

      • Write a plan for your teaching practice and submit it by 5.6.2020
      • Learning log 2 - DL 8.6.2020

    • icon for activity Reading assignment Sivu
      This is an additional material to support you when you write your teaching practice plan.
    • icon for activity Write a plan for your teaching practice and submit it by 5.6.2020 Sivu
    • icon for activity Learning log 2 - DL 8.6.2020 Tehtävä
    • Summary of the sessions 2 and 3

    • icon for activity Summary of the session 2_slides Tiedosto Pdf-tiedosto
    • Please, find here: the summary of your second learning logs

       

    • icon for activity Session 2 padlet Tiedosto Pdf-tiedosto
    • icon for activity Summary of the session 3_slides Tiedosto Pdf-tiedosto
    • icon for activity Videos by our course topics Verkko-osoite

      Please, find here some useful short videos with an information on the topics we have dealt with on this course. In particular, under the module "Becoming a teacher", the videos: " ", " ", as well as the module: "How to plan my teaching?" and the module: "How to plan my course?" are well suitable to our topics. 

      UNIPS (University Pedagogical Support) is a learning platform where all the visitors are welcome to study the university pedagogical studies independently.

Edellinen osio

◄Session 2: weeks 21-23

Seuraava osio

Session 4: in Zoom 9.6., 9.00-12.30►
Ohita
Tulevat tapahtumat
Ladataan Ei tulevia tapahtumia
Siirry kalenteriin...
  • A! Peda Intro 44 Online (English) spring 2020
  • Osiot
  • Welcome to Aalto Pedagogical training!
  • Pre-assignment
  • AllWell -assignment
  • Session 1: in Zoom 20.5., 9.00-12.00
  • Session 2: weeks 21-23
  • Session 3: weeks 22-23
  • Session 4: in Zoom 9.6., 9.00-12.30
  • Session 5: in Zoom 16.6., 9.00-12.00
  • Written plan for the Teaching practice: Inbox & guidelines
  • Useful extra materials
  • Etusivu

Aalto logo

Tuki / Support
  • MyCourses help
  • mycourses(at)aalto.fi
Palvelusta
  • MyCourses rekisteriseloste
  • Tietosuojailmoitus
  • Palvelukuvaus
About service
  • MyCourses protection of privacy
  • Privacy notice
  • Service description
Service
  • MyCourses registerbeskrivining
  • Dataskyddsmeddelande
  • Beskrivining av tjänsten

Käytät vierailijatunnusta (Kirjaudu)
  • Koulut
    • Insinööritieteiden korkeakoulu (ENG)
    • Kauppakorkeakoulu (BIZ)
    • Kemian tekniikan korkeakoulu (CHEM)
    • – Oppaita opiskelijalle (CHEM)
    • – Raportinkirjoitusohje (CHEM)
    • Perustieteiden korkeakoulu (SCI)
    • Sähkötekniikan korkeakoulu (ELEC)
    • Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulu (ARTS)
    • Kielikeskus
    • Avoin yliopisto
    • Kirjasto
    • Aalto-yliopiston pedagoginen koulutus
    • UNI (tentit)
    • Sandbox
  • CORONAVIRUS INFO
    • Koronavirus - tietoa opiskelijalle
    • Coronavirus - information for students
    • Coronavirus - information för studerande
    • Koronaviruksen vaikutus opiskeluun: kysymyksiä ja vastauksia
    • Effects of the coronavirus on studies: questions and answers
    • Coronaviruset och studierna: frågor och svar
    • Corona help for teachers
  • Palvelulinkit
    • MyCourses
    • - Ohjeita opettajille
    • - Varaa online aika digitaalisen opetuksen asiantuntijalta (opetttajille)
    • - Opetuksen digitaaliset työvälineet
    • - Opetuksen tietosuojaa opettajille
    • - Ohjeita opiskelijoille
    • - Työtila opinnäyteohjaukseen
    • WebOodi
    • Into-opiskelijaportaali
    • Courses.aalto.fi
    • Kirjasto- ja tietopalvelut
    • - Tiedonhakijan oppaat
    • - Imagoa / Avoin tiede ja kuvien käyttö
    • Tietotekniikkapalvelut
    • Kampuskartat
    • - Etsi tiloja ja tarkista rakennusten aukioloajat
    • Ruokalistat.net
    • AYY Aalto-yliopiston ylioppilaskunta
    • Aallon yhteisötori
  • ALLWELL?
    • Opiskelutaidot
    • Tukea opiskeluun
    • Starting Point of Wellbeing
    • AllWell?-opiskeluhyvinvointikyselystä
  •   ‎(fi)‎
    •   ‎(en)‎
    •   ‎(fi)‎
    •   ‎(sv)‎
Hanki mobiilisovellus