Skip to main content
MyCourses MyCourses
  • Schools
    School of Arts, Design, and Architecture (ARTS) School of Business (BIZ) School of Chemical Engineering (CHEM) –sGuides for students (CHEM) – Instructions for report writing (CHEM) School of Electrical Engineering (ELEC) School of Engineering (ENG) School of Science (SCI) Language Centre Open University Library Aalto university pedagogical training program UNI (exams) Sandbox
  • Service Links
    MyCourses - MyCourses instructions for Teachers - MyCourses instructions for Students - Teacher book your online session with a specialist - Digital tools for teaching - Personal data protection instructions for teachers - Workspace for thesis supervision Sisu Student guide Courses.aalto.fi Library Services - Resourcesguides - Imagoa / Open science and images IT Services Campus maps - Search spaces and see opening hours Restaurants in Otaniemi ASU Aalto Student Union Aalto Marketplace
  • ALLWELL?
    Study Skills Guidance and support for students Starting Point of Wellbeing About AllWell? study well-being questionnaire
  •   ‎(en)‎
      ‎(en)‎   ‎(fi)‎   ‎(sv)‎
  • Toggle Search menu
  • Hi guest! (Log in)

close

Can not find the course?
try also:

  • Sisu
  • Courses.aalto.fi

PHYS-A0110 - Yliopistofysiikan perusteet (TFM), 07.09.2020-16.10.2020

This course space end date is set to 16.10.2020 Search Courses: PHYS-A0110

  1. Home
  2. Courses
  3. School of Science
  4. department of...
  5. phys-a0110 - ...
  6. Sections
  7. korvaavia teh...
 
Syllabus
 

Korvaavia tehtäviä

  • Korvaavia tehtäviä

    Korvaavia tehtäviä

    Osan puuttuvista suorituksista (laskuharjoitustehtäviä ja/tai ryhmälaskuharjoituksia) voi korvata vapaaehtoisella yksin tai pareittain tehtävällä kirjallisuuskatsauksella. Täällä on listattuna aiheita, mutta aihe voi olla myös opiskelijan oma kurssin aiheeseen liittyvä tai sitä laajentava. Kirjallisuuskatsaus arvostellaan asteikolla 0-8 p. Tehtävään ei pitäisi kulua aikaa viittä tuntia pidempään.

    Kirjallisuuskatsauksessa arvostellaan loppuraportti, josta arvostellaan seuraavat osiot:

    1. Yleiset kommentit ja ajatukset projektityön aiheesta -- mistä on kyse, mihin sitä voi käyttää tai miksi se on tärkeää?
    2. Hyviksi osoittautuneet hakusanat, joilla tietoa on löytynyt. Lisäksi lista hyviksi osoittautuneista lähteistä.
    3. Mitkä asiat kaipaisivat vielä selvitystä? Kuinka etenisitte projektissa, mikäli työn olisi oltava laajempi? Erityisesti lista jatkokysymyksistä, jotka vaatisivat selvennystä.

    Alla olevien aiheiden yhteydessä on hieman aiheeseen liittyvää aineistoa, joka toivon mukaan auttaa pääsemään aiheessa alkuun. Ottakaa etukäteen yhteyttä luennoitsijaan (jami.kinnunen@aalto.fi), mikäli haluatte kirjallisuuskatsauksen jostakin aiheesta tehdä.

    • Oma aihe:

      esimerkiksi johonkin liikuntamuotoon liittyvän ilmiön tai asian tarkastelu fysiikan näkökulmasta: pallopelit (ballistiikkaa, pyörimistä, törmäyksiä), tanssi/luistelu/voimistelu/parkour (tasapainoa, energian ja pyörimismäärän säilymistä), frisbee (ballistiikkaa, pyörimistä), uinti, juoksu, mikä vaan...

      Lähteitä: pitkän matkan juoksu https://www.nature.com/articles/nature03052

    • Valkoinen valo vs valkoinen LED:
      http://www.physicsclassroom.com/class/light/Lesson-2/Visible-Light-and-the-Eye-s-Response
      https://www.youtube.com/watch?v=bcstc1ozczQ
      http://solar-center.stanford.edu/SID/activities/GreenSun.html

    • Kasvihuonekaasut ja hiilidioksidin dipolimomentti:

      www.youtube.com/watch?v=sTvqIijqvTg

      https://www.quora.com/Why-is-CO2-non-polar

      http://physics.stackexchange.com/questions/9296/how-does-carbon-dioxide-or-water-vapour-absorb-thermal-infra-red-radiation-from


    • Laserjäähdytys:
      https://www.youtube.com/watch?v=hFkiMWrA2Bc&t=135s
      https://phet.colorado.edu/en/simulation/lasers

    • Dimensioanalyysi ja Buckinhamin pi-teoreema:

      http://iopscience.iop.org/0143-0807/31/4/019


    • Fourier-analyysi:

      https://phet.colorado.edu/en/simulation/legacy/fourier

      https://www.youtube.com/watch?v=7hSMtRdHutY

Previous section

◄Kurssin suorittaminen ja arvostelu

Next section

2020 Luentovideot►
Skip Upcoming events
Upcoming events
Loading There are no upcoming events
Go to calendar...
  • PHYS-A0110 - Yliopistofysiikan perusteet (TFM), 07.09.2020-16.10.2020
  • Sections
  • PHYS-A0110 Yliopistofysiikan perusteet (TFM)
  • Korona
  • Linkit sähköiseen kurssikirjaan sekä laskuharjoitustehtäviin
  • Etäopetuslinkit (zoom, forum)
  • Viikko 1: 7.9.-13.9.
  • Viikko 2: 14.9.-20.9.
  • Viikko 3: 21.9.-27.9.
  • Viikko 4: 28.9.-4.10.
  • Viikko 5: 5.10.-11.10.
  • Viikko 6: 12.10.-18.10.
  • Kurssin suorittaminen ja arvostelu
  • Korvaavia tehtäviä
  • 2020 Luentovideot
  • Home
  • Calendar
  • Learner Metrics

Aalto logo

Tuki / Support
Opiskelijoille / Students
  • MyCourses instructions for students
  • email: mycourses(at)aalto.fi
Opettajille / Teachers
  • MyCourses help
  • MyTeaching Support form
Palvelusta
  • MyCourses rekisteriseloste
  • Tietosuojailmoitus
  • Palvelukuvaus
  • Saavutettavuusseloste
About service
  • MyCourses protection of privacy
  • Privacy notice
  • Service description
  • Accessibility summary
Service
  • MyCourses registerbeskrivining
  • Dataskyddsmeddelande
  • Beskrivining av tjänsten
  • Sammanfattning av tillgängligheten

Hi guest! (Log in)
  • Schools
    • School of Arts, Design, and Architecture (ARTS)
    • School of Business (BIZ)
    • School of Chemical Engineering (CHEM)
    • –sGuides for students (CHEM)
    • – Instructions for report writing (CHEM)
    • School of Electrical Engineering (ELEC)
    • School of Engineering (ENG)
    • School of Science (SCI)
    • Language Centre
    • Open University
    • Library
    • Aalto university pedagogical training program
    • UNI (exams)
    • Sandbox
  • Service Links
    • MyCourses
    • - MyCourses instructions for Teachers
    • - MyCourses instructions for Students
    • - Teacher book your online session with a specialist
    • - Digital tools for teaching
    • - Personal data protection instructions for teachers
    • - Workspace for thesis supervision
    • Sisu
    • Student guide
    • Courses.aalto.fi
    • Library Services
    • - Resourcesguides
    • - Imagoa / Open science and images
    • IT Services
    • Campus maps
    • - Search spaces and see opening hours
    • Restaurants in Otaniemi
    • ASU Aalto Student Union
    • Aalto Marketplace
  • ALLWELL?
    • Study Skills
    • Guidance and support for students
    • Starting Point of Wellbeing
    • About AllWell? study well-being questionnaire
  •   ‎(en)‎
    •   ‎(en)‎
    •   ‎(fi)‎
    •   ‎(sv)‎