Siirry pääsisältöön
MyCourses MyCourses
  • Koulut
    Insinööritieteiden korkeakoulu (ENG) Kauppakorkeakoulu (BIZ) Kemian tekniikan korkeakoulu (CHEM) – Oppaita opiskelijalle (CHEM) – Raportinkirjoitusohje (CHEM) Perustieteiden korkeakoulu (SCI) Sähkötekniikan korkeakoulu (ELEC) Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulu (ARTS) Kielikeskus Avoin yliopisto Kirjasto Aalto-yliopiston pedagoginen koulutus UNI (tentit) Sandbox
  • Palvelulinkit
    MyCourses - MyCourses ohjeita opettajille - MyCourses ohjeita opiskelijoille - Varaa online aika digitaalisen opetuksen asiantuntijalta (opetttajille) - Opetuksen digitaaliset työvälineet - Opetuksen tietosuojaa opettajille - Työtila opinnäyteohjaukseen Sisu Opiskelijan opas Courses.aalto.fi Kirjasto- ja tietopalvelut - Tiedonhakijan oppaat - Imagoa / Avoin tiede ja kuvien käyttö Tietotekniikkapalvelut Kampuskartat - Etsi tiloja ja tarkista rakennusten aukioloajat Ruokalistat.net AYY Aalto-yliopiston ylioppilaskunta Aallon yhteisötori
  • ALLWELL?
    Opiskelutaidot Opiskelijan ohjaus ja tuki Starting Point of Wellbeing AllWell?-opiskeluhyvinvointikyselystä
  •   ‎(fi)‎
      ‎(en)‎   ‎(fi)‎   ‎(sv)‎
  • Toggle Search menu
  • Käytät vierailijatunnusta (Kirjaudu)

close

Ei kurssi löydy?
kokeile myös:

  • Sisu
  • Courses.aalto.fi

Kohti joustavaa arviointia 2023

  1. Etusivu
  2. Kurssit
  3. henkilöstök...
  4. aalto-yliopis...
  5. kohti joustav...
  6. Osiot
  7. Moduuli 1: Johdanto
 
Kurssiesite
 

Moduuli 1: Johdanto

  • Moduuli 1: Johdanto

    Moduuli 1: Johdanto

    Tässä moduulissa luodaan pohjaa arvioinnin toteuttamiselle korkeakoulussa eli

    • Avataan käsitteitä: mistä puhumme kun puhumme arvioinnista?  Miten assessment of learning ja assessment for learning eroavat toisistaan?
    • Mitä on itsearviointi? Mitä tarkoittaa vertaisarviointi? Mitä muita arvioinnin tapoja on olemassa? Entätä diagnostinen, formatiivinen tai summatiivinen arviointi ja milloin niitä voi käyttää? Miten linjakkuus toteutuu arvioinnissa?
    • Lisäksi tutustutaan arvioinnin toteuttamista ohjaaviin arviointiperiaatteisiin (luonnos 03/2022).
    Aloita katsomalla tämän moduulin videot ja tutustu niitä täydentäviin materiaaleihin kurssisivulla (Arviointi korkeakoulussa, määrällinen vai laadullinen arviointi, arvioinnin luonne ja arviointi ja opetuksen linjakkuus) . Jatka sen jälkeen tutustumalla kurssin pakolliseen tehtävään:
     
    What is assessment for learning?



    Diagnostic, formative and summative assessment


    What is assessment for learning?


    Assessment principles



    Jatka skrollaamalla sivua alaspäin.

    • icon for activity
      SivuArviointi korkeakoulussa Sivu
    • icon for activity
      SivuArvioinnin luonne Sivu
    • icon for activity
      SivuMäärällinen vai laadullinen arviointi Sivu
    • icon for activity
      SivuArviointi ja opetuksen linjakkuus Sivu
    • Siirry sitten tehtävään. Huomioithan, että tehtävä on holistinen ja se kannattaa suorittaa osa (=horisontti) kerrallaan useamman viikon aikana, jotta ehdit pohtia, tehdä havaintoja ja reflektoida.

      Lisälukemista: 

      Bishop, Peter C. (2012) The three horizons of educational change  On the Horizon, Vol. 20 No. 2, pp. 137-144.

      Hundley, Stephen & Kahn, Susan (2022) The 10 Meta-Trends in Higher Education Assessment Weave.

      Nieminen, Juuso Henrik (2019) Are we assessing 21st century skills based on 20th century standards? Bold.

      Marr, Bernard (2022) The 2 biggest Future Trends in Education. Forbes.

      OECD (2020) Taking stock of the present: Trends in Education and Schooling in Back to the Future of Education, OECD Publishing, Paris.


      Kolmen horisontin metodista: 

      H3Uni: Towards a university for the third horizon 



Kurssin etusivu

Kurssin etusivu

Seuraava osio

Moduuli 2: Kurssin arvioinnin suunnittelu sekä arviointirubriikki ja -matriisi►
Ohita
Tulevat tapahtumat
Ladataan Ei tulevia tapahtumia
Siirry kalenteriin...
  • Kohti joustavaa arviointia 2023
  • Osiot
  • Tervetuloa kurssille
  • Moduuli 1: Johdanto
  • Moduuli 2: Kurssin arvioinnin suunnittelu sekä arviointirubriikki ja -matriisi
  • Moduuli 3: Arvioinnin laatu, luotettavuus ja vilppi
  • Moduuli 4: Arvioinnin monimuotoisuus ja kuormitus
  • Moduuli 5: Arvioinnin työkalut
  • Kurssin tehtävät
  • Kurssin lisälukemisto, linkit ja vinkit
  • Palaute, FAQ ja yhteystiedot
  • Etusivu
  • Kalenteri
  • Learner Metrics

Aalto logo

Tuki / Support
Opiskelijoille / Students
  • MyCourses instructions for students
  • email: mycourses(at)aalto.fi
Opettajille / Teachers
  • MyCourses help
  • MyTeaching Support form
Palvelusta
  • MyCourses rekisteriseloste
  • Tietosuojailmoitus
  • Palvelukuvaus
  • Saavutettavuusseloste
About service
  • MyCourses protection of privacy
  • Privacy notice
  • Service description
  • Accessibility summary
Service
  • MyCourses registerbeskrivining
  • Dataskyddsmeddelande
  • Beskrivining av tjänsten
  • Sammanfattning av tillgängligheten

Käytät vierailijatunnusta (Kirjaudu)
  • Koulut
    • Insinööritieteiden korkeakoulu (ENG)
    • Kauppakorkeakoulu (BIZ)
    • Kemian tekniikan korkeakoulu (CHEM)
    • – Oppaita opiskelijalle (CHEM)
    • – Raportinkirjoitusohje (CHEM)
    • Perustieteiden korkeakoulu (SCI)
    • Sähkötekniikan korkeakoulu (ELEC)
    • Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulu (ARTS)
    • Kielikeskus
    • Avoin yliopisto
    • Kirjasto
    • Aalto-yliopiston pedagoginen koulutus
    • UNI (tentit)
    • Sandbox
  • Palvelulinkit
    • MyCourses
    • - MyCourses ohjeita opettajille
    • - MyCourses ohjeita opiskelijoille
    • - Varaa online aika digitaalisen opetuksen asiantuntijalta (opetttajille)
    • - Opetuksen digitaaliset työvälineet
    • - Opetuksen tietosuojaa opettajille
    • - Työtila opinnäyteohjaukseen
    • Sisu
    • Opiskelijan opas
    • Courses.aalto.fi
    • Kirjasto- ja tietopalvelut
    • - Tiedonhakijan oppaat
    • - Imagoa / Avoin tiede ja kuvien käyttö
    • Tietotekniikkapalvelut
    • Kampuskartat
    • - Etsi tiloja ja tarkista rakennusten aukioloajat
    • Ruokalistat.net
    • AYY Aalto-yliopiston ylioppilaskunta
    • Aallon yhteisötori
  • ALLWELL?
    • Opiskelutaidot
    • Opiskelijan ohjaus ja tuki
    • Starting Point of Wellbeing
    • AllWell?-opiskeluhyvinvointikyselystä
  •   ‎(fi)‎
    •   ‎(en)‎
    •   ‎(fi)‎
    •   ‎(sv)‎