Gå direkt till huvudinnehåll
MyCourses MyCourses
  • Högskolor
    Handelshögskolan (BIZ) Högskolan för elektroteknik (ELEC) Högskolan för ingenjörsvetenskaper (ENG) Högskolan för kemiteknik (CHEM) – Andra guider (CHEM) – Anvisning för literaturarbeten (CHEM) Högskolan för konst, design och arkitektur (ARTS) Högskolan för teknikvetenskaper (SCI) Andra studier Språkcentret Open University Biblioteket Aalto university pedagogical training program UNI (exams) Sandbox
  • Länkar till tjänster
    MyCourses - MyCourses instructions for Teachers - Anvisningar för studerande - Teacher book your online session with a specialist - Digital tools for teaching - Data protection instructions for teachers - Workspace for thesis supervision Sisu Studentguide Courses.aalto.fi Unverisitets bibliotek - Resourcesguides - Imagoa / Öppen vetenskap och användning av bilder IT-tjänster Campus - Byggnads öppettider Restaurants in Otaniemi AUS Aalto-universitetets studentkår Aalto Marketplace
  • ALLWELL?
    Studiekompetens Vägledning och stöd för studerande Starting Point of Wellbeing Om AllWell? -enkäten
  •   ‎(sv)‎
      ‎(en)‎   ‎(fi)‎   ‎(sv)‎
  • Toggle Search menu
  • Du är för tillfället inloggad som gästanvändare (Logga in)

close

Can not find the course?
try also:

  • Sisu
  • Courses.aalto.fi

Kohti joustavaa arviointia 2023

  1. Framsida
  2. Kurser
  3. Personnel training
  4. aalto univers...
  5. kohti joustav...
  6. Sektioner
  7. Moduuli 1: Johdanto
 
Kursens beskrivning
 

Moduuli 1: Johdanto

  • Moduuli 1: Johdanto

    Moduuli 1: Johdanto

    Tässä moduulissa luodaan pohjaa arvioinnin toteuttamiselle korkeakoulussa eli

    • Avataan käsitteitä: mistä puhumme kun puhumme arvioinnista?  Miten assessment of learning ja assessment for learning eroavat toisistaan?
    • Mitä on itsearviointi? Mitä tarkoittaa vertaisarviointi? Mitä muita arvioinnin tapoja on olemassa? Entätä diagnostinen, formatiivinen tai summatiivinen arviointi ja milloin niitä voi käyttää? Miten linjakkuus toteutuu arvioinnissa?
    • Lisäksi tutustutaan arvioinnin toteuttamista ohjaaviin arviointiperiaatteisiin (luonnos 03/2022).
    Aloita katsomalla tämän moduulin videot ja tutustu niitä täydentäviin materiaaleihin kurssisivulla (Arviointi korkeakoulussa, määrällinen vai laadullinen arviointi, arvioinnin luonne ja arviointi ja opetuksen linjakkuus) . Jatka sen jälkeen tutustumalla kurssin pakolliseen tehtävään:
     
    What is assessment for learning?



    Diagnostic, formative and summative assessment


    What is assessment for learning?


    Assessment principles



    Jatka skrollaamalla sivua alaspäin.

    • icon for activity
      SidaArviointi korkeakoulussa Sida
    • icon for activity
      SidaArvioinnin luonne Sida
    • icon for activity
      SidaMäärällinen vai laadullinen arviointi Sida
    • icon for activity
      SidaArviointi ja opetuksen linjakkuus Sida
    • Siirry sitten tehtävään. Huomioithan, että tehtävä on holistinen ja se kannattaa suorittaa osa (=horisontti) kerrallaan useamman viikon aikana, jotta ehdit pohtia, tehdä havaintoja ja reflektoida.

      Lisälukemista: 

      Bishop, Peter C. (2012) The three horizons of educational change  On the Horizon, Vol. 20 No. 2, pp. 137-144.

      Hundley, Stephen & Kahn, Susan (2022) The 10 Meta-Trends in Higher Education Assessment Weave.

      Nieminen, Juuso Henrik (2019) Are we assessing 21st century skills based on 20th century standards? Bold.

      Marr, Bernard (2022) The 2 biggest Future Trends in Education. Forbes.

      OECD (2020) Taking stock of the present: Trends in Education and Schooling in Back to the Future of Education, OECD Publishing, Paris.


      Kolmen horisontin metodista: 

      H3Uni: Towards a university for the third horizon 



Course home

Course home

Nästa sektion

Moduuli 2: Kurssin arvioinnin suunnittelu sekä arviointirubriikki ja -matriisi►
Hoppa över Kommande händelser
Kommande händelser
Laddar
Sitehändelse MyCourses maintenance, service out of use
Monday, 12 June, 10:00 » 17:00

Gå till Kalender
  • Kohti joustavaa arviointia 2023
  • Sektioner
  • Tervetuloa kurssille
  • Moduuli 1: Johdanto
  • Moduuli 2: Kurssin arvioinnin suunnittelu sekä arviointirubriikki ja -matriisi
  • Moduuli 3: Arvioinnin laatu, luotettavuus ja vilppi
  • Moduuli 4: Arvioinnin monimuotoisuus ja kuormitus
  • Moduuli 5: Arvioinnin työkalut
  • Kurssin tehtävät
  • Kurssin lisälukemisto, linkit ja vinkit
  • Palaute, FAQ ja yhteystiedot
  • Framsida
  • Kalender
  • Learner Metrics

Aalto logo

Tuki / Support
Opiskelijoille / Students
  • MyCourses instructions for students
  • email: mycourses(at)aalto.fi
Opettajille / Teachers
  • MyCourses help
  • MyTeaching Support form
Palvelusta
  • MyCourses rekisteriseloste
  • Tietosuojailmoitus
  • Palvelukuvaus
  • Saavutettavuusseloste
About service
  • MyCourses protection of privacy
  • Privacy notice
  • Service description
  • Accessibility summary
Service
  • MyCourses registerbeskrivining
  • Dataskyddsmeddelande
  • Beskrivining av tjänsten
  • Sammanfattning av tillgängligheten

Du är för tillfället inloggad som gästanvändare (Logga in)
  • Högskolor
    • Handelshögskolan (BIZ)
    • Högskolan för elektroteknik (ELEC)
    • Högskolan för ingenjörsvetenskaper (ENG)
    • Högskolan för kemiteknik (CHEM)
    • – Andra guider (CHEM)
    • – Anvisning för literaturarbeten (CHEM)
    • Högskolan för konst, design och arkitektur (ARTS)
    • Högskolan för teknikvetenskaper (SCI)
    • Andra studier
    • Språkcentret
    • Open University
    • Biblioteket
    • Aalto university pedagogical training program
    • UNI (exams)
    • Sandbox
  • Länkar till tjänster
    • MyCourses
    • - MyCourses instructions for Teachers
    • - Anvisningar för studerande
    • - Teacher book your online session with a specialist
    • - Digital tools for teaching
    • - Data protection instructions for teachers
    • - Workspace for thesis supervision
    • Sisu
    • Studentguide
    • Courses.aalto.fi
    • Unverisitets bibliotek
    • - Resourcesguides
    • - Imagoa / Öppen vetenskap och användning av bilder
    • IT-tjänster
    • Campus
    • - Byggnads öppettider
    • Restaurants in Otaniemi
    • AUS Aalto-universitetets studentkår
    • Aalto Marketplace
  • ALLWELL?
    • Studiekompetens
    • Vägledning och stöd för studerande
    • Starting Point of Wellbeing
    • Om AllWell? -enkäten
  •   ‎(sv)‎
    •   ‎(en)‎
    •   ‎(fi)‎
    •   ‎(sv)‎