Gå direkt till huvudinnehåll
MyCourses MyCourses
  • Högskolor
    Handelshögskolan (BIZ) Högskolan för elektroteknik (ELEC) Högskolan för ingenjörsvetenskaper (ENG) Högskolan för kemiteknik (CHEM) – Andra guider (CHEM) – Anvisning för literaturarbeten (CHEM) Högskolan för konst, design och arkitektur (ARTS) Högskolan för teknikvetenskaper (SCI) Andra studier Språkcentret Open University Biblioteket Aalto university pedagogical training program UNI (exams) Sandbox
  • Länkar till tjänster
    MyCourses - MyCourses instructions for Teachers - Anvisningar för studerande - Teacher book your online session with a specialist - Digital tools for teaching - Data protection instructions for teachers - Workspace for thesis supervision Sisu Studentguide Courses.aalto.fi Unverisitets bibliotek - Resourcesguides - Imagoa / Öppen vetenskap och användning av bilder IT-tjänster Campus - Byggnads öppettider Restaurants in Otaniemi AUS Aalto-universitetets studentkår Aalto Marketplace
  • ALLWELL?
    Studiekompetens Vägledning och stöd för studerande Starting Point of Wellbeing Om AllWell? -enkäten
  •   ‎(sv)‎
      ‎(en)‎   ‎(fi)‎   ‎(sv)‎
  • Toggle Search menu
  • Du är för tillfället inloggad som gästanvändare (Logga in)

close

Can not find the course?
try also:

  • Sisu
  • Courses.aalto.fi

Kohti joustavaa arviointia 2023

  1. Framsida
  2. Kurser
  3. Personnel training
  4. aalto univers...
  5. kohti joustav...
  6. Sektioner
  7. moduuli 3: ar...
 
Kursens beskrivning
 

Moduuli 3: Arvioinnin laatu, luotettavuus ja vilppi

  • Moduuli 3: Arvioinnin laatu, luotettavuus ja vilppi

    Moduuli 3: Arvioinnin laatu, luotettavuus ja vilppi

    Tässä moduulissa käsitellään arvioinnin laatua, luotettavuutta sekä näkökulmia vilppiin.


    Arvioinnin luotettavuus



    Best practices from Aalto teachers:
    Tarvitaanko tenttejä?

    Ensimmäisessä podcastissa äänessä ovat Desing factorya luotsaava Kalevi Ekman ja Sähkötekniikan korkeakoulun professori Keijo Nikoskinen keskustelemassa tentin tarpeellisuudesta. Toisessa podcastissa virtausmekaniikan yliopistonlehtori Tommi Mikkola avaa omia näkökulmiaan arvioinnin luotettavuuteen ja insinööritaitojen kehittämiseen tenttimisen keinoilla.


    "Joustavan tenttiratkaisun kokeilu" Haastateltavana Tommi Mikkola



    Aalto-yliopistossa opettaja voi ottaa käyttöön myös TurnitIn-järjestelmän MyCoursesissa. TurnitIn on apuväline tieteellisen kirjoittamisen opettelussa sekä plagioinnin tunnistamiseen. Käytännössä ohjelma vertaa opiskelijan tekstiä isoon määrään tekstejä eri lähteistä, kuten kustantajilta, internetistä ja koulutuksen järjestäjiltä (mukaan lukien yliopistot) ja etsii samankaltaisuuksia. 

    TurnitIn toimii parhaimmillaan proaktiivisesti, sillä se on hyvä työkalu opettamaan oman tieteellisen tekstin kirjoittamista, akateemista luotettavuutta ja hyviä akateemisia käytänteitä. Opiskelijan näkökulmasta TurnitInin merkitsevät osiot ovat kertovat siitä, että sitaattimerkit saattavat puuttua tai että opiskelijan on syytä uudelleenmuotoilla kirjoittamansa teksti lähteen ydinajatusten ympärille selkeämmin omin sanoin. Opettaja puolestaan voi, paitsi havaita plagiointia, myös käyttää TurnitIniä pedagogisena työkaluna aina esseistä lopputöihin, sillä työkalu mahdollistaa opiskelijan ohjauksen ja arvioinnin. 

    Lue lisää Turninitin käytöstä  https://wiki.aalto.fi/display/turnitinfi/

    Perehdy alla oleviin Aalto-yliopiston arviointia koskeviin eettisiin ohjeisiin. Eettisten ohjeiden käsittely opiskelijoiden kanssa on myös hyvä tehdä aina kurssin aluksi.

    • icon for activity
      SidaAalto-yliopiston Eettiset ohjeet arviointityön tukena Sida
    • Siirry seuravaaksi teemaan liittyvään Tehtävään 3: Holistinen kurssiarviointi ja ulkoinen arviointi.

    • Lisälukemista:

      Bayraktar, Breana (2020). Tip: Authentic Assessment Tips for teaching professors.

      Dawson, Phillip. Defending Assessment Security in a Digital World : Preventing e-Cheating and Supporting Academic Integrity in Higher Education. Abingdon, Oxon ; Routledge, 2021. Print. (Löytyy Aallon oppimiskeskuksen valikoimista) TAI blogikirjoitus siihen perustuen täällä.

      Aparna Chirumamilla, Guttorm Sindre & Anh Nguyen-Duc (2020): Cheatingin e-exams and paper exams: the perceptions of engineering students and teachers in Norway,Assessment & Evaluation in Higher Education.

      Lisälukemista vertaisarvioinnista: 

      Ineke van den Berg, Wilfried Admiraal & Albert Pilot (2006) Design principles and outcomes of peer assessment in higher education, Studies in Higher Education, 31:3, 341-356

      Michael Mogessie Ashenafi (2017) Peer-assessment in higher education – twenty-first century practices, challenges and the way forward, Assessment & Evaluation in Higher Education, 42:2, 226-251


Föregående sektion

◄Moduuli 2: Kurssin arvioinnin suunnittelu sekä arviointirubriikki ja -matriisi

Nästa sektion

Moduuli 4: Arvioinnin monimuotoisuus ja kuormitus►
Hoppa över Kommande händelser
Kommande händelser
Laddar
Sitehändelse MyCourses maintenance, service out of use
Monday, 12 June, 10:00 » 17:00

Gå till Kalender
  • Kohti joustavaa arviointia 2023
  • Sektioner
  • Tervetuloa kurssille
  • Moduuli 1: Johdanto
  • Moduuli 2: Kurssin arvioinnin suunnittelu sekä arviointirubriikki ja -matriisi
  • Moduuli 3: Arvioinnin laatu, luotettavuus ja vilppi
  • Moduuli 4: Arvioinnin monimuotoisuus ja kuormitus
  • Moduuli 5: Arvioinnin työkalut
  • Kurssin tehtävät
  • Kurssin lisälukemisto, linkit ja vinkit
  • Palaute, FAQ ja yhteystiedot
  • Framsida
  • Kalender
  • Learner Metrics

Aalto logo

Tuki / Support
Opiskelijoille / Students
  • MyCourses instructions for students
  • email: mycourses(at)aalto.fi
Opettajille / Teachers
  • MyCourses help
  • MyTeaching Support form
Palvelusta
  • MyCourses rekisteriseloste
  • Tietosuojailmoitus
  • Palvelukuvaus
  • Saavutettavuusseloste
About service
  • MyCourses protection of privacy
  • Privacy notice
  • Service description
  • Accessibility summary
Service
  • MyCourses registerbeskrivining
  • Dataskyddsmeddelande
  • Beskrivining av tjänsten
  • Sammanfattning av tillgängligheten

Du är för tillfället inloggad som gästanvändare (Logga in)
  • Högskolor
    • Handelshögskolan (BIZ)
    • Högskolan för elektroteknik (ELEC)
    • Högskolan för ingenjörsvetenskaper (ENG)
    • Högskolan för kemiteknik (CHEM)
    • – Andra guider (CHEM)
    • – Anvisning för literaturarbeten (CHEM)
    • Högskolan för konst, design och arkitektur (ARTS)
    • Högskolan för teknikvetenskaper (SCI)
    • Andra studier
    • Språkcentret
    • Open University
    • Biblioteket
    • Aalto university pedagogical training program
    • UNI (exams)
    • Sandbox
  • Länkar till tjänster
    • MyCourses
    • - MyCourses instructions for Teachers
    • - Anvisningar för studerande
    • - Teacher book your online session with a specialist
    • - Digital tools for teaching
    • - Data protection instructions for teachers
    • - Workspace for thesis supervision
    • Sisu
    • Studentguide
    • Courses.aalto.fi
    • Unverisitets bibliotek
    • - Resourcesguides
    • - Imagoa / Öppen vetenskap och användning av bilder
    • IT-tjänster
    • Campus
    • - Byggnads öppettider
    • Restaurants in Otaniemi
    • AUS Aalto-universitetets studentkår
    • Aalto Marketplace
  • ALLWELL?
    • Studiekompetens
    • Vägledning och stöd för studerande
    • Starting Point of Wellbeing
    • Om AllWell? -enkäten
  •   ‎(sv)‎
    •   ‎(en)‎
    •   ‎(fi)‎
    •   ‎(sv)‎