Gå direkt till huvudinnehåll
MyCourses MyCourses
  • Högskolor
    Handelshögskolan (BIZ) Högskolan för elektroteknik (ELEC) Högskolan för ingenjörsvetenskaper (ENG) Högskolan för kemiteknik (CHEM) – Andra guider (CHEM) – Anvisning för literaturarbeten (CHEM) Högskolan för konst, design och arkitektur (ARTS) Högskolan för teknikvetenskaper (SCI) Andra studier Språkcentret Open University Biblioteket Aalto university pedagogical training program UNI (exams) Sandbox
  • Länkar till tjänster
    MyCourses - Instructions for Teachers - Teacher book your online session with a specialist - Digital tools for teaching - Data protection instructions for teachers - Anvisningar för studerande - Workspace for thesis supervision Sisu Studentguide Courses.aalto.fi Unverisitets bibliotek - Resourcesguides - Imagoa / Öppen vetenskap och användning av bilder IT-tjänster Campus - Byggnads öppettider Restaurants in Otaniemi AUS Aalto-universitetets studentkår Aalto Marketplace
  • ALLWELL?
    Studiekompetens Stöd för studerande Starting Point of Wellbeing Om AllWell? -enkäten
  •   ‎(sv)‎
      ‎(en)‎   ‎(fi)‎   ‎(sv)‎
  • Toggle Search menu
  • Du är för tillfället inloggad som gästanvändare (Logga in)

close

Can not find the course?
try also:

  • Sisu
  • Courses.aalto.fi

Doctoral supervision, spring 2022

  1. Framsida
  2. Kurser
  3. Personnel training
  4. aalto univers...
  5. doctoral supe...
 
Kursens beskrivning

Allmänt

  • Allmänt

    Allmänt

    The overall aim of the course is to improve ones abilities to reflect on and develop in ones role as doctoral supervisor.

    The main topics in the course are:

    • the supervisor role
    • framework and regulations of doctoral education at Aalto
    • quality in doctoral education
    • doctoral student - supervisor relationship
    • communication and intercultural competence
    • equality, diversity and inclusion
    • ethical aspects of doctoral education

    After completing the course, you will be able to:

    • Identify theoretical supervising frameworks and diverse supervision solutions in the context of doctoral student supervision 
    • Recognize and develop your own doctoral supervision style, strategies, methods, and practices further 
    • Justify the importance of supportive communication, feedback, and interaction in supervision as well as the role and importance of wellbeing and (peer) support in the doctoral journey 
    • Understand the dynamics of demanding supervising situations, why they occur and what tools help to solve them 
    • Understand the importance of equality (equity), diversity, and inclusion (EDI) in the context of doctoral student supervision  

    In addition, you have familiarized yourself with different PhD career paths and support possibilities from the perspective of the doctoral student.  

    Course structure:

    The course consists of six contact sessions, individual assignments, group work and discussions.

    Contact sessions:

    1.session on Thursday 10.3.2022 at 13.00-16.00
    2.session on Friday 25.3.2022 at 9.00-12.00 in Zoom, https://aalto.zoom.us/j/64494822905
    3.session on Thursday 7.4.2022 at 13.00-16.00, in TU3/Wärtsilä (1st floor), Maarintie 8
    4.session on Thursday 28.4.2022 at 13.00-16.00, in Zoom, https://aalto.zoom.us/j/64494822905
    5.session on Thursday 12.5.2022 at 13.00-16.00, in U119 (Deloitte), Otakaari 1
    6.session on Thursday 2.6.2022 at 13.00-16.00, in U119 (Deloitte), Otakaari 1



    All the sessions (except for the session 2 and session 4) will be organized in Otaniemi campus if the pandemic situation allows. Independent work between the sessions is also required for the successful completion of the course.

    Course team:
    Kirsti Keltikangas, teacher in charge
    Sara Rönkkönen
    Maija Taka

    • icon for activity ForumAnnouncements Forum

Course home

Course home

Nästa sektion

Pre-assignment - DL 2.3.2022►
Hoppa över Kommande händelser
Kommande händelser
Laddar Det finns inga framtida händelser
Gå till Kalender
  • Doctoral supervision, spring 2022
  • Sektioner
  • Allmänt
  • Pre-assignment - DL 2.3.2022
  • Session 6. on 2.6.2022 - Equality, diversity and inclusion in doctoral supervision
  • Final assignment
  • Materials and literature for further reading
  • Sektion 10
  • Framsida
  • Kalender
  • Learner Metrics

Aalto logo

Tuki / Support
  • MyCourses help
  • mycourses(at)aalto.fi
Palvelusta
  • MyCourses rekisteriseloste
  • Tietosuojailmoitus
  • Palvelukuvaus
  • Saavutettavuusseloste
About service
  • MyCourses protection of privacy
  • Privacy notice
  • Service description
  • Accessibility summary
Service
  • MyCourses registerbeskrivining
  • Dataskyddsmeddelande
  • Beskrivining av tjänsten
  • Sammanfattning av tillgängligheten

Du är för tillfället inloggad som gästanvändare (Logga in)
  • Högskolor
    • Handelshögskolan (BIZ)
    • Högskolan för elektroteknik (ELEC)
    • Högskolan för ingenjörsvetenskaper (ENG)
    • Högskolan för kemiteknik (CHEM)
    • – Andra guider (CHEM)
    • – Anvisning för literaturarbeten (CHEM)
    • Högskolan för konst, design och arkitektur (ARTS)
    • Högskolan för teknikvetenskaper (SCI)
    • Andra studier
    • Språkcentret
    • Open University
    • Biblioteket
    • Aalto university pedagogical training program
    • UNI (exams)
    • Sandbox
  • Länkar till tjänster
    • MyCourses
    • - Instructions for Teachers
    • - Teacher book your online session with a specialist
    • - Digital tools for teaching
    • - Data protection instructions for teachers
    • - Anvisningar för studerande
    • - Workspace for thesis supervision
    • Sisu
    • Studentguide
    • Courses.aalto.fi
    • Unverisitets bibliotek
    • - Resourcesguides
    • - Imagoa / Öppen vetenskap och användning av bilder
    • IT-tjänster
    • Campus
    • - Byggnads öppettider
    • Restaurants in Otaniemi
    • AUS Aalto-universitetets studentkår
    • Aalto Marketplace
  • ALLWELL?
    • Studiekompetens
    • Stöd för studerande
    • Starting Point of Wellbeing
    • Om AllWell? -enkäten
  •   ‎(sv)‎
    •   ‎(en)‎
    •   ‎(fi)‎
    •   ‎(sv)‎