Osion kuvaus

  • Kehitän kurssia jatkuvasti opiskelijapalautteen ja pedagogisen tutkimuksemme tulosten perusteella. Siksi hyvin mietitty palaute on äärimmäisen tärkeää! Palautteenkeräämiskäytäntömme myös mahdollistavat kurssin muokkaamisen lukuvuoden aikana, joten palautteen antamisesta hyötyy itsekin. Tavoitteena on opiskelijakeskeinen oppimiskokonaisuus, jossa mahdollisimman moni pääsee nauttimaan ahaa-elämyksistä termodynamiikan parissa.

    Alla on kuvattu kaksi keskeisintä vuoden 2022 opiskelijapalautteesta ja tutkimustuloksista noussutta ongelmakohtaa ja niiden pohjalta tehtyjä muutoksia.


    1) Kurssin työmäärä oli liian suuri opintopisteisiin nähden.

    Tähän haasteeseen on yritetty puuttua seuraavasti:

    • Loppukertaus poistettu kurssilta.
    • Lisää tukea tarjottu MyCourses tehtävien tekemiseen: tehtävie varten järjestetään erillinen pajatilaisuus pe 15-17 ja tehtäviin on kesän aikana lisätty valtava määrä palautekommentteja.
    • Myös opetusvideoiden katsomisesta saa kurssipisteitä, näillä voi korvata lukemiseen liittyviä pisteitä, joten ne eivät kasvata kokonaispistemäärää.


    2) Perusall lukupaketit irtonaisia, luettavaa liikaa ja lukupaketit vaikeita. Vuorovaikutus alustan kanssa vain pisteiden perässä.

    Tähän haasteeseen on yritetty puuttua seuraavasti:

    • Perusall-lukupaketteja on lyhennetty.
    • Lukupakettien perässä on nyt oikein/väärin väittämiä, joiden avulla voi myös saada pisteitä - kommentit eivät ole enää ainoa merkittävä tapa saada pisteitä Perusallista.
    • Myös opetusvideoiden katsomisesta saa kurssipisteitä, näillä voi korvata lukemiseen liittyviä pisteitä, joten ne tukevat lukemista kasvattamatta kokonaispistemäärää.