Gå direkt till huvudinnehåll
MyCourses
  • Framsida
  • Högskolor
    Handelshögskolan (BIZ)
    Högskolan för elektroteknik (ELEC)
    Högskolan för ingenjörsvetenskaper (ENG)
    Högskolan för kemiteknik (CHEM)
    Högskolan för konst, design och arkitektur (ARTS)
    Högskolan för teknikvetenskaper (SCI)
    Andra studier
    Språkcentret
    Open University
    Biblioteket
    Aalto university pedagogical training programme
    UNI (exams)
    Sandbox
  • Länkar till tjänster
    ALLWELL? - Studiekompetens - Vägledning och stöd för studerande - Starting Point of Wellbeing - Om AllWell? -enkäten
    MyCourses - MyCourses instructions for Teachers - Anvisningar för studerande - Teacher book your online session with a specialist - Digital tools for teaching - Data protection instructions for teachers - Workspace for thesis supervision
    Sisu
    Studentguide
    Courses.aalto.fi
    Unverisitets bibliotek - Resourcesguides
    - Imagoa / Öppen vetenskap och användning av bilder IT-tjänster
    Campus - Byggnads öppettider
    Restaurants in Otaniemi
    AUS Aalto-universitetets studentkår
    Aalto Marketplace
  • Intelliboard
    IntelliBoard raport Student raport Lärare raportit
  • Mer
Stäng

Close
Du kan också söka kurser: Sisu och Courses.aalto.fi
Växla sökinmatning
sv
en fi sv
Du är för tillfället inloggad som gästanvändare
Logga in
Framsida Högskolor Fäll ihop Expandera
Handelshögskolan (BIZ) Högskolan för elektroteknik (ELEC) Högskolan för ingenjörsvetenskaper (ENG) Högskolan för kemiteknik (CHEM) Högskolan för konst, design och arkitektur (ARTS) Högskolan för teknikvetenskaper (SCI) Andra studier Språkcentret Open University Biblioteket Aalto university pedagogical training programme UNI (exams) Sandbox
Länkar till tjänster Fäll ihop Expandera
ALLWELL? - Studiekompetens - Vägledning och stöd för studerande - Starting Point of Wellbeing - Om AllWell? -enkäten MyCourses - MyCourses instructions for Teachers - Anvisningar för studerande - Teacher book your online session with a specialist - Digital tools for teaching - Data protection instructions for teachers - Workspace for thesis supervision Sisu Studentguide Courses.aalto.fi Unverisitets bibliotek - Resourcesguides - Imagoa / Öppen vetenskap och användning av bilder IT-tjänster Campus - Byggnads öppettider Restaurants in Otaniemi AUS Aalto-universitetets studentkår Aalto Marketplace
Intelliboard Fäll ihop Expandera
IntelliBoard raport Student raport Lärare raportit

Kohti joustavaa arviointia 2023

Kursens beskrivning
  1. Framsida
  2. Kurser
  3. Personnel training
  4. Aalto university pedagogical training programme
  5. Kohti joustavaa arviointia 2023
  6. Sektioner
  7. Kurssin tehtävät
  8. Tehtävä 4: Tehtävän luominen ja vertaisarviointi

Tehtävä 4: Tehtävän luominen ja vertaisarviointi

Krav för slutförande
Senaste inlämningsdatum: söndag, 7 juli 2024, 00:00


Lähde: Handbook KANSI enkkukaannos 426x297mm valmis painoon 030210.p65 (tkk.fi) 


OSA 1: Tehtävän luominen

Valitse tehtävätyyppi, jota haluaisit kokeilla opetuksessasi. Se voi olla esimerkiksi essee, jonkinlainen ryhmätyö, oppimispäiväkirja, esitys, portfolio, raportti, arvio, miellekartta, tentti kirjan kanssa. Tämän tehtävän ei välttämättä tarvitse olla summatiivinen, koko kurssin osaamistavoitteita mittaava tehtävä, vaan se voi olla pienempi kurssin osasuoritus.  

  1. Selitä, miten käyttäisit sitä opetuksessasi: mikä kurssi, mikä taso, mikä aihe ja mihin kurssin osaamistavoitteisiin se liittyy? Parasta on, jos voit valita todellisen kurssin ja kehittää sille oikeasti käyttöön tulevan tehtävän. Jos et nyt opeta, esimerkkisi voi olla täysin fiktiivinen. 

  1. Miksi valitsit juuri tämän tehtävätyypin? Määrittele sitten kuka arvioi ja milloin. Määritä myös arvioinnin funktio ja tyyppi.  

  1. Lopuksi kirjoita tehtävänanto opiskelijoille. Anna selkeitä, konkreettisia, vaihe vaiheelta eteneviä ohjeita. Normaalisti jakaisit opiskelijoille tehtävänannon yhteydessä myös tehtävän arviointikriteerit, mutta tähän tehtävään ei tarvitse sisällyttää arviointirubriikkia.  Voit tehdä ohjeistuksen suomeksi tai englanniksi huomioiden kurssisi kielen.  

Mitä käytännöllisempi esimerkkisi on, sitä parempi. Voit tehdä ohjeen kirjallisesti tai vaikka video- tai audiotallennuksena, mutta sisällytä palautettavaan tehtävääsi sekä A, B että C –kohdat yläpuolelta. 

OSA 2: Vertaisarviointi

Jaa osassa 1 tekemäsi tehtävänanto kollegasi kanssa ja pyydä vertaisarviointia. Anna kollegallesi myös liitteenä oleva vertaisarviointilomake (huom. kieliversiot suomi/englanti). Arviointilomake löytyy tehtävän rubriikin alta erillisenä pdf-tiedostona.


Palauta sekä osa 1 (vastaukset kohtiin A, B ja C haluamassasi muodossa) että osa 2 (saamasi vertaisarviointi). 

 

Tämä tehtävä liittyy seuraaviin tämän kurssin oppimistavoitteisiin: 

...tutustut erilaisiin arviointimenetelmiin ja muodostat oman lähestymistapasi arviointiin. 

...opit valitsemaan tarkoituksenmukaisia arviointimenetelmiä, jotka ovat linjassa kurssin oppimistavoitteiden kanssa ja tukevat oppimista ja opetusta. 

Tehtävän arviointirubriikki: 

Kriteeristö 

HYVÄKSYTTY 

HYLÄTTY 

Tehtävän rajaaminen ja arviointimenetelmämatriisin soveltaminen 

 

Tehtävässä on selkeästi määritelty tehtävätyyppi, mille/minkä tason kurssille tehtävä on suunniteltu, mitä aihetta se käsittelee sekä mihin kurssin osaamistavoitteisiin se liittyy. Tehtävässä on selkeästi määriteltu, kuka arvioi ja milloin sekä arvioinnin funktio ja tyyppi. 

 

Tehtävässä ei määritellä tai määritellään puutteellisesti tehtävätyyppi, mille/minkä tason kurssille tehtävä on suunniteltu, mitä aihetta se käsittelee sekä mihin kurssin osaamistavoitteisiin se liittyy. 

Tehtävästä ei käy selkeästi ilmi, kuka arvioi ja milloin. Myös arvioinnin funktio tai tyyppi jää määrittämättä. 

 

Perustelu 

 

Tehtävätyypin valinta osataan perustella ja perustelu on looginen suhteessa muihin kurssia koskeviin tietoihin. 

 

Tehtävätyypin valintaa ei perustella tai perustelu ei ole looginen suhteessa muihin kurssia koskeviin tietoihin. 

Käytännön soveltaminen 

 

Varsinainen tehtävänanto on ymmärrettävä ja se sisältää selkeitä, konkreettisia, vaihe vaiheelta eteneviä ohjeita. 

Varsinainen tehtävänanto on vaikea ymmärtää ja ohjeet ovat poukkoilevia tai epäloogisia. 

Vertaisarviointi 

Tehtävä sisältää vertaisarvioinnin. 

Tehtävä ei sisällä vertaisarviointia. 

 

 



  • Arviointilomake(FI,EN).pdf Arviointilomake(FI,EN).pdf
    30 juni 2022, 11:34
Previous activity
◄ Tehtävä 3: holistinen kurssiarviointi & ulkoinen arviointi
Next activity
Tehtävä 5: Sähköiseen tenttiin osallistuminen ►

Aalto logo

Tuki / Support
Opiskelijoille / Students
  • MyCourses instructions for students
  • email: mycourses(at)aalto.fi
Opettajille / Teachers
  • MyCourses help
  • MyTeaching Support form
Palvelusta
  • MyCourses rekisteriseloste
  • Tietosuojailmoitus
  • Palvelukuvaus
  • Saavutettavuusseloste
About service
  • MyCourses protection of privacy
  • Privacy notice
  • Service description
  • Accessibility summary
Service
  • MyCourses registerbeskrivining
  • Dataskyddsmeddelande
  • Beskrivining av tjänsten
  • Sammanfattning av tillgängligheten

Du är för tillfället inloggad som gästanvändare (Logga in)