Ämne och handledare samt val av seminarium ifall du väljer att inte skriva på svenska

Ämne och handledare samt val av seminarium ifall du väljer att inte skriva på svenska

by Wallén Henrik -
Number of replies: 1

Se till att söka ämne och handledare nu genast ifall du inte redan gjort det. Som sagt skall du i första hand kolla instruktionerna på ditt huvudämnes kandidatseminarium och typiskt kontakta ansvarsläraren eller någon koordinator. Fråga gärna mig om något är oklart eller det verkar svårt att hitta handledare för svenskspråkiga arbeten.

Meddela åt mig vem som är din handledare + ämne/preliminär rubrik så fort det är klart. Dels så att jag kan dela ut lämpliga MyCourses-rättigheter åt handledare och dels så jag vet att du kommit igång.

Ifall du av någon anledning väljer att inte skriva på svenska kan du välja om du hellre deltar på det svenskspråkiga seminariet eller huvudämnets finskspråkiga seminarium. (Det går att delta i de svenskspråkiga textverkstäderna också om man inte deltar i JOIN.sv.kand.) Meddela mig ifall du bestämmer dig för att byta.

In reply to Wallén Henrik

Re: Ämne och handledare samt val av seminarium ifall du väljer att inte skriva på svenska

by Wallén Henrik -

Jag delar nu ut rättigheter åt de handledare jag fått reda på, men ganska många verkar ännu saknas? På måndag morgon skickar jag ut lite info till handledarna och hoppas jag då har fått reda på resten av namnen så de också kan få sina rättigheter.

(Kom ihåg uppgiften i informationssökning och forskningsplanen. Ifall du blir försenad pga problem att hitta handledare skulle jag uppskatta att få höra om det före inlämningsdeadline.)