OSAAMISTAVOITTEET
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- on perehtynyt tiimiopettajuuteen teknologiakasvatuksen kontekstissa,
- tunnistaa erilaisia tiimiopetuksen toteuttamisen tapoja ja osaa hyödyntää niitä teknologiakasvatuksessa,
- on tutustunut opetuksen ja oppimisen teknologiaulottuvuuksiin,
- omaa valmiuksia hyödyntää teknologiaulottuvuuksia tiimiopetuksen suunnittelussa ja toteutuksessa.
Laajuus: 5
Aikataulu: 01.11.2022 - 13.12.2022
Vastuuopettaja (voimassa koko opetussuunnitelmakauden):
Vastuuopettaja (koskee tätä kurssikertaa): Maria Clavert
Kurssin yhteystiedot (koskee tätä kurssikertaa):
Kurssin CEFR-taso (voimassa koko opetussuunnitelmakauden):
Opetuskieli ja suorituskielet (koskee tätä kurssikertaa):
Teaching language: Finnish. Languages of study attainment: Finnish
SISÄLTÖ, ARVIOINTI JA KUORMITTAVUUS
Sisältö
voimassa koko opetussuunnitelmakauden:
Opintojaksolla perehdytään tiimiopettajuuteen teknologiakasvatuksen kontekstissa. Lisäksi tutustutaan oppimisen ja opettamisen teknologiaulottuvuuksiin sekä tehdään niihin liittyviä harjoituksia. Opintojaksolla tarkastellaan teknologiaulottuvuuksien hyödyntämistä tiimiopetuksen suunnittelun ja toteutuksen tukena.
Toteutus, työmuodot ja arvosteluperusteet
voimassa koko opetussuunnitelmakauden:
Opintojakso arvioidaan aktiivisen osallistumisen sekä opintojakson tehtävien perusteella asteikolla 0-5.
Työmäärä toteutustavoittain
voimassa koko opetussuunnitelmakauden:
Kontaktiopetus 12 h, itsenäinen työskentely ja ryhmätyö 123 h.
Opintojakso toteutetaan lähi- ja/tai verkko-opetuksena. Osaamistavoitteiden saavuttaminen edellyttää luento-opetuksessa ja ryhmäopetuksessa käsiteltyjen sisältöjen hallintaa. Opintojakson suoritus koostuu ryhmä- ja yksilötehtävistä.
PERUSTIETOJA
Oppimateriaali
voimassa koko opetussuunnitelmakauden:
- Härkki, T., Vartiainen, H., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K. (2021). Co-teaching in non-linear projects: A contextualised model of co-teaching to support educational change. Teaching and Teacher Education, 97, 103 188.
- Korhonen, T. & Kangas, K. (toim.) (2020). Keksimisen pedagogiikka. PS-Kustannus.
- 1 2 tieteellistä journaaliartikkelia (laajuus n. 10 30 sivua / artikkeli)
Korvaavuudet
voimassa koko opetussuunnitelmakauden:
Esitiedot
voimassa koko opetussuunnitelmakauden:
LISÄTIETOJA
Lisätietoja
voimassa koko opetussuunnitelmakauden:
Opetus toteutetaan Aalto-yliopiston ja Helsingin yliopiston yhteistyönä. Opintojakso on osa OpiT!-ohjelmaa (https://opit.tech), johon osallistuu teknologiakasvattajia esiopetuksesta, perusopetuksesta ja lukiosta. Osallistuminen tarjoaa erinomaisen tilaisuuden verkostoitua ja saada käytännössä testattua tietoa teknologiakasvatuksen toteuttamisesta eri ikäisten oppijoiden parissa.
SDG goals: 4 Quality education, 9 Industry, innovation and infrastructure, 10 Reduced inequalities
Opetusperiodi:
2021-2022 Syksy II
Kurssin kotisivu: https://mycourses.aalto.fi/course/search.php?search=ENG-C3002
Ilmoittautuminen: Lukuvuonna 2021-2022 opetukseen ilmoittaudutaan WebOodin sijaan Sisussa (sisu.aalto.fi).
SISU, 20 Aallon tutkinto-opiskelijaa ilmoittautumisjärjestyksessä