OSAAMISTAVOITTEET
Opiskelija ymmärtää kaupan alan yritysten keskeisimmät strategiset valinnat, liiketoimintamallit ja -konseptit, sekä asiakaslähtöisen arvontuotannon. Opiskelija osaa tunnistaa eri liiketoimintamallien erityispiirteet ja toimintaperiaatteet sekä keskeiset johtamisvaatimukset. Opiskelija osaa suunnitella kaupan liiketoimintamallin ja -konseptin pohjalta markkinointistrategian ja valita sen mukaiset kilpailukeinot.
Laajuus: 6
Aikataulu: 21.10.2024 - 01.12.2024
Vastuuopettaja (voimassa koko opetussuunnitelmakauden):
Vastuuopettaja (koskee tätä kurssikertaa): Arto Lindblom
Kurssin yhteystiedot (koskee tätä kurssikertaa):
Kurssin CEFR-taso (voimassa koko opetussuunnitelmakauden):
Opetuskieli ja suorituskielet (koskee tätä kurssikertaa):
Teaching language: Finnish. Languages of study attainment: Finnish
SISÄLTÖ, ARVIOINTI JA KUORMITTAVUUS
Sisältö
voimassa koko opetussuunnitelmakauden:
Kaupan toiminta- ja kilpailuympäristön muutokset. Kaupan alan yrityksen strategisen johtamisen ja markkinoinnin keskeiset piirteet. Kaupan strategiset valinnat. Kaupan liiketoimintamallit, konseptit ja arvontuotanto. Kaupan alan yrityksen kilpailukeinot ja kilpailuetu. Kaupan ohjausjärjestelmien pääpiirteet.
Toteutus, työmuodot ja arvosteluperusteet
voimassa koko opetussuunnitelmakauden:
- Luennot
- Pakolliset harjoitustyöt
- Akateemiset esseet
Työmäärä toteutustavoittain
voimassa koko opetussuunnitelmakauden:
1. Luennot
2. Pakolliset harjoitukset ja itseopiskelu
PERUSTIETOJA
Oppimateriaali
voimassa koko opetussuunnitelmakauden:
Artikkelikokoelma luennoitsijan ohjeiden mukaisesti.
Korvaavuudet
voimassa koko opetussuunnitelmakauden:
Esitiedot
voimassa koko opetussuunnitelmakauden:
LISÄTIETOJA
Lisätietoja
voimassa koko opetussuunnitelmakauden:
Opetuskieli: suomi
Opetusperiodi: 2024-2025 Syksy II
2025-2026 Syksy IIIlmoittautuminen:
Kurssin osallistujamäärä on rajoitettu 50 opiskelijaan. Opiskelijat hyväksytään kurssille tarvittaessa seuraavassa priorisointi-järjestyksessä (1) Markkinoinnin maisterikoulutusohjelman opiskelijat, (2) avoimen yliopiston opiskelijat, (3) kauppakorkeakoulun kandiopiskelijat, joilla on 150 op suoritettu ja (4) muut BIZ opiskelijat.