Obs! Kursbeskrivningen bekräftas för två läsår åt gången och till exempel lärandemål, bedömningsmetoder och centralt innehåll förblir i huvudsak oförändrade. Det är ändå möjligt att göra ändringar till kursens förverkligande, som kontaktundervisningens organisation, betoningen av bedömningsmetoder eller kursmaterial, med hjälp av kursbroschyren.

LÄRANDEMÅL

After completing their personal CHEMARTS project, the student

1) has in depth knowledge on selected biobased materials and technologies; 2) is able to plan, execute, document and present their experimental working processes and results in a professional way; 3) understands how to develop innovative ideas through interdisciplinary collaboration, experimenting with materials and hands-on prototyping.

Omfattning: 5 - 10

Tidtabel: 25.04.2025 - 17.06.2025

Ansvarslärare (gäller under hela undervisningsplansperioden):

Ansvarslärare (gäller denna kursomgång): Pirjo Kääriäinen

Kontaktuppgifter till kursens personal (gäller denna kursomgång):

CEFR nivå (gäller under hela undervisningsplansperioden):

Undervisnings och prestationens språk (gäller denna kursomgång):

Teaching language: Swedish. Languages of study attainment: English

INNEHÅLL, BEDÖMNING OCH ARBETSMÄNGD

Innehåll
  • gäller under hela undervisningsplansperioden:

    Students work individually, in pairs or in small groups with an aim of developing a material or product idea of renewable, bio-based sources. The project plan including a schedule needs to be presented for and agreed by the tutoring faculty before the student(s) can start their project. The process and results will be presented in a joint seminar when the working period ends.

    Note: Every student working at the CHEMARTS lab needs to pass laboratory safety course before entering the laboratory.

Metoder, arbetssätt och bedömningsgrunder
  • gäller under hela undervisningsplansperioden:

    Working process, project report, seminar presentation.

Arbetsmängd
  • gäller under hela undervisningsplansperioden:

    Independent working at the laboratory, tutoring, project presentation. The workload depends of the ECTS the student is working for, for example 5 ECTS = 135 h, 10 ECTS = 270 h.

    Contact teaching 10 h (introduction, tutoring, seminar)

    Independent work 125 h - 260 h (planning the project, working in laboratory, documentation, writing a report, preparing a seminar presentation).

     

DETALJER

Studiematerial
  • gäller under hela undervisningsplansperioden:

    Kääriäinen, Pirjo, Liisa Tervinen, Tapani Vuorinen, and Nina Riutta. The CHEMARTS cookbook. Aalto University, 2020.

    Other materials according to the student's personal project.

Ersättande prestationer
Förkunskaper
SDG: Globala målen

    9 Hållbar industri, innovationer och infrastruktur

    12 Hållbar konsumtion och produktion

    13 Bekämpa klimatförändringarna

TILLÄGGSINFORMATION

Tilläggsinformation
  • gäller under hela undervisningsplansperioden:

    Teaching Language: English

    Teaching Period: 2024-2025 Autumn II - Spring III
    2024-2025 Spring V - Summer
    2025-2026 Autumn II - Spring III
    2025-2026 Spring V - Summer

    Registration:

    In maximum 16 students will be selected based on the enrollment order and their personal, preliminary work plan with relevant idea and realistic working schedule. First priority will be given to students at the Department of Design and the Department of Bioproducts and Biosystems.