Skip to main content
MyCourses MyCourses
  • Schools
    School of Arts, Design, and Architecture (ARTS) School of Business (BIZ) School of Chemical Engineering (CHEM) –sGuides for students (CHEM) – Instructions for report writing (CHEM) School of Electrical Engineering (ELEC) School of Engineering (ENG) School of Science (SCI) Language Centre Open University Library Aalto university pedagogical training program UNI (exams) Sandbox
  • Service Links
    MyCourses - MyCourses instructions for Teachers - MyCourses instructions for Students - Teacher book your online session with a specialist - Digital tools for teaching - Personal data protection instructions for teachers - Workspace for thesis supervision Sisu Student guide Courses.aalto.fi Library Services - Resourcesguides - Imagoa / Open science and images IT Services Campus maps - Search spaces and see opening hours Restaurants in Otaniemi ASU Aalto Student Union Aalto Marketplace
  • ALLWELL?
    Study Skills Guidance and support for students Starting Point of Wellbeing About AllWell? study well-being questionnaire
  •   ‎(en)‎
      ‎(en)‎   ‎(fi)‎   ‎(sv)‎
  • Toggle Search menu
  • Hi guest! (Log in)

close

Can not find the course?
try also:

  • Sisu
  • Courses.aalto.fi

Kurssiassistentti oppimisen ohjaajana (ENG) kevät 2018

  1. Home
  2. Courses
  3. Personnel training
  4. aalto univers...
  5. kurssiassiste...
  6. Sections
  7. lp1: vuorovai...
 
Syllabus
 

LP1: Vuorovaikutus ja palaute 12.3.2018 klo 14-17, Otakaari 4, huone 149

  • LP1: Vuorovaikutus ja palaute 12.3.2018 klo 14-17, Otakaari 4, huone 149

    LP1: Vuorovaikutus ja palaute 12.3.2018 klo 14-17, Otakaari 4, huone 149

    kaikki lähipäivän 1 aikana käytetyt materiaalit löytyvät täältä:  ppt-slides, oppimistehtävät ja ohjeet, sekä materiaalit, joita te olette tuottaneet päivän aikana (posterit ym).
    Myös ensimmäisten oppimistehtävien palautuslaatikot löytyvät täältä (opetuksen havainnointi, lukeminen, ryhmätyö- ja sen reflektio).


    • icon for activity
      FileLP1 Slidet File
      PDF document
    • icon for activity
      FolderHyvä kurssiassistentti profiili -ryhmätyöt Folder
    • Tehtävät seuraavalle kerralle:

      1. Lukutehtävä
      2. Ryhmätoiminta
      3. Opetuksen havainnointi ja palautteen antaminen


    • icon for activity
      URLLukutehtävä, DL 21.3.2018 URL

      Ohjeet: 

      Lue kappale 2, "Teaching according to how students learn", p. 16–33 from Biggs, J., Tang, C. 2011: Teaching for Quality Learning at the University.

      Lue teksti niin, että pysyt keskustelemaan siitä ryhmässäsi ja myös seuraavana lähipäivänä.

    • icon for activity
      AssignmentOpetuksen havainnointi, DL 21.3.2018 Assignment
    • icon for activity
      ForumRyhmätoiminta: Ryhmä 1: Reflektio lukumateriaalista ja opetuksen havainnointi Forum

      Osallistujat: Iikka Reinikka, Markus Nevalainen ja Janne Hirvonen
      Tommi Sappinen joutui jättämään kurssin kesken.

      Ohjeet:
      • Sovi tapaamiset ryhmäsi kanssa (jo ensimmäisenä lähipäivänä)
      • Tapaamisessa, keskustelkaa lukumateriaalista ja suunnitelkaa opetuksen havainnoinnit tai keskustelkaa jo tekemästänne havainnoinnista.
      • Palauttakaa muistiinpanot ja reflektiot (1 /ryhmä) keskustelualueelle: Mistä keskustelitte? Mitä havaitsitte? Mitä ajattelette tekstistä jne.?
      • Muistakaa laittaa nimet mukaan.
      • Tämä postaus on näkyvissä kaikille osallistujille ja opettajalle.

    • icon for activity
      ForumRyhmätoiminta: Ryhmä 2: Reflektio lukumateriaalista ja opetuksen havainnointi Forum

      Osallistujat: Manfred Böstman, Veikko Ahola ja Erkki Laurila (Ali peruutti osallistumisensa 19.3.)

      Ohjeet:
      • Sovi tapaamiset ryhmäsi kanssa (jo ensimmäisenä lähipäivänä)
      • Tapaamisessa, keskustelkaa lukumateriaalista ja suunnitelkaa opetuksen havainnoinnit tai keskustelkaa jo tekemästänne havainnoinnista.
      • Palauttakaa muistiinpanot ja reflektiot (1 /ryhmä) keskustelualueelle: Mistä keskustelitte? Mitä havaitsitte? Mitä ajattelette tekstistä jne.?
      • Muistakaa laittaa nimet mukaan.
      • Tämä postaus on näkyvissä kaikille osallistujille ja opettajalle.

    • icon for activity
      ForumRyhmätoiminta: Ryhmä 3: Reflektio lukumateriaalista ja opetuksen havainnointi Forum

      Osallistujat: Ilari Kärkkäinen, Tuomas Alapieti, Michlina Makowska ja Jussi Tamminen

      Ohjeet:
      • Sovi tapaamiset ryhmäsi kanssa (jo ensimmäisenä lähipäivänä)
      • Tapaamisessa, keskustelkaa lukumateriaalista ja suunnitelkaa opetuksen havainnoinnit tai keskustelkaa jo tekemästänne havainnoinnista.
      • Palauttakaa muistiinpanot ja reflektiot (1 /ryhmä) keskustelualueelle: Mistä keskustelitte? Mitä havaitsitte? Mitä ajattelette tekstistä jne.?
      • Muistakaa laittaa nimet mukaan.
      • Tämä postaus on näkyvissä kaikille osallistujille ja opettajalle.

    • icon for activity
      AssignmentKorvaava tehtävä Assignment

      Tämä palautuslaatikko on korvaavaa tehtävää varten eli jos et ollut paikalla ensimmäisessä lähipäivässä.

      Tutustu päivän materiaaleihin: slidet ja ryhmien tuotokset.

      Reflektoi ja kuvaa oma näkemyksesi päivän keskeistä teemoista: hyvä kurssiassistentti ja vuorovaikutus sekä palaute oppimisen tukena.

      Kirjoita noin 1 sivun mittainen essee ja palauta se ennen seuraavaa lähipäivää DL 20.3.2018

Course home

Course home

Next section

LP2: Lähestymistavat oppimiseen, 21.3.2018 klo 14-17, Otakaari 4, huone 202 ►
Skip Upcoming events
Upcoming events
Loading
Site event MyCourses maintenance, service out of use
Monday, 12 June, 10:00 » 17:00

Go to calendar...
  • Kurssiassistentti oppimisen ohjaajana (ENG) kevät 2018
  • Sections
  • PED-131.9000 Assistentti oppimisen ohjaajana (2 op, kevät 2018)
  • LP1: Vuorovaikutus ja palaute 12.3.2018 klo 14-17, Otakaari 4, huone 149
  • LP2: Lähestymistavat oppimiseen, 21.3.2018 klo 14-17, Otakaari 4, huone 202
  • LP 3: Erilaiset oppijat, 26.3.2018 klo 14-17, Otakaari 4, h. 201
  • LP4: Oppimisvaikeudet ja motivaatio, 11.4.2018. 14-17, Otakaari 4, h. 202
  • Osallistujien omat opetukset
  • Home
  • Calendar
  • Learner Metrics

Aalto logo

Tuki / Support
Opiskelijoille / Students
  • MyCourses instructions for students
  • email: mycourses(at)aalto.fi
Opettajille / Teachers
  • MyCourses help
  • MyTeaching Support form
Palvelusta
  • MyCourses rekisteriseloste
  • Tietosuojailmoitus
  • Palvelukuvaus
  • Saavutettavuusseloste
About service
  • MyCourses protection of privacy
  • Privacy notice
  • Service description
  • Accessibility summary
Service
  • MyCourses registerbeskrivining
  • Dataskyddsmeddelande
  • Beskrivining av tjänsten
  • Sammanfattning av tillgängligheten

Hi guest! (Log in)
  • Schools
    • School of Arts, Design, and Architecture (ARTS)
    • School of Business (BIZ)
    • School of Chemical Engineering (CHEM)
    • –sGuides for students (CHEM)
    • – Instructions for report writing (CHEM)
    • School of Electrical Engineering (ELEC)
    • School of Engineering (ENG)
    • School of Science (SCI)
    • Language Centre
    • Open University
    • Library
    • Aalto university pedagogical training program
    • UNI (exams)
    • Sandbox
  • Service Links
    • MyCourses
    • - MyCourses instructions for Teachers
    • - MyCourses instructions for Students
    • - Teacher book your online session with a specialist
    • - Digital tools for teaching
    • - Personal data protection instructions for teachers
    • - Workspace for thesis supervision
    • Sisu
    • Student guide
    • Courses.aalto.fi
    • Library Services
    • - Resourcesguides
    • - Imagoa / Open science and images
    • IT Services
    • Campus maps
    • - Search spaces and see opening hours
    • Restaurants in Otaniemi
    • ASU Aalto Student Union
    • Aalto Marketplace
  • ALLWELL?
    • Study Skills
    • Guidance and support for students
    • Starting Point of Wellbeing
    • About AllWell? study well-being questionnaire
  •   ‎(en)‎
    •   ‎(en)‎
    •   ‎(fi)‎
    •   ‎(sv)‎