Gå direkt till huvudinnehåll
Sidopanel
Moodle
Högskolor
Handelshögskolan (BIZ)
Högskolan för elektroteknik (ELEC)
Högskolan för ingenjörsvetenskaper (ENG)
Högskolan för kemiteknik (CHEM)
Högskolan för konst, design och arkitektur (ARTS)
Högskolan för teknikvetenskaper (SCI)
Andra studier
Språkcentret
Open University
Biblioteket
Aalto university pedagogical training programme
UNI (exams)
Sandbox
Kursrespons
Länkar till tjänster
ALLWELL?
- Studiekompetens
- Vägledning och stöd för studerande
- Starting Point of Wellbeing
- Om AllWell? -enkäten
MyCourses
- MyCourses instructions for Teachers
- Anvisningar för studerande
- Teacher book your online session with a specialist
- Digital tools for teaching
- Data protection instructions for teachers
- Workspace for thesis supervision
Sisu
Studentguide
Courses.aalto.fi
Metacampus
- About Metacampus learning environment and Unite! alliance
Unverisitets bibliotek
- Resourcesguides
- Imagoa / Öppen vetenskap och användning av bilder
IT-tjänster
Campus
- Byggnads öppettider
Restaurants in Otaniemi
AUS Aalto-universitetets studentkår
Aalto Marketplace
Intelliboard
Student raport
Lärare raportit
IntelliBoard system raport (admin only)
Mer
Sök
Stäng
Sök
Course search
Close
Sök
Search courses also:
Sisu
or
Courses.aalto.fi
Växla sökinmatning
sv
en
fi
sv
Du är för tillfället inloggad som gästanvändare
Logga in
Moodle
Högskolor
Fäll ihop
Expandera
Handelshögskolan (BIZ)
Högskolan för elektroteknik (ELEC)
Högskolan för ingenjörsvetenskaper (ENG)
Högskolan för kemiteknik (CHEM)
Högskolan för konst, design och arkitektur (ARTS)
Högskolan för teknikvetenskaper (SCI)
Andra studier
Språkcentret
Open University
Biblioteket
Aalto university pedagogical training programme
UNI (exams)
Sandbox
Kursrespons
Länkar till tjänster
Fäll ihop
Expandera
ALLWELL?
- Studiekompetens
- Vägledning och stöd för studerande
- Starting Point of Wellbeing
- Om AllWell? -enkäten
MyCourses
- MyCourses instructions for Teachers
- Anvisningar för studerande
- Teacher book your online session with a specialist
- Digital tools for teaching
- Data protection instructions for teachers
- Workspace for thesis supervision
Sisu
Studentguide
Courses.aalto.fi
Metacampus
- About Metacampus learning environment and Unite! alliance
Unverisitets bibliotek
- Resourcesguides
- Imagoa / Öppen vetenskap och användning av bilder
IT-tjänster
Campus
- Byggnads öppettider
Restaurants in Otaniemi
AUS Aalto-universitetets studentkår
Aalto Marketplace
Intelliboard
Fäll ihop
Expandera
Student raport
Lärare raportit
IntelliBoard system raport (admin only)
Öppna kurskatalog
Öppna blockmeny
25E53000 - Researching Entrepreneurship and Innovation, 25.02.2019-12.04.2019
This course space end date is set to 12.04.2019
Search Courses: 25E53000
Kursens beskrivning
Moodle
Kurser
school ...
departm...
25e5300...
Sektioner
Material
Kurs
Kursrespons
Mer
Översikt
Material
Referencing Guide
Fil
PDF document
01_Colquitt et al 2007
Fil
PDF document
01_Daft 1983
Fil
PDF document
01_Shepherd 2015
Fil
PDF document
02 Creswel 2007 Chapter 2
Fil
PDF document
02 Munoz Cohen 2017
Fil
PDF document
03 Creswell 2007 Chapter 4
Fil
PDF document
03_Gehman et al 2017
Fil
PDF document
04 Emerson et al 1995
Fil
PDF document
04_Roulston 2017
URL
04 Stigliani Ravasi 2012
Fil
PDF document
05_Alvesson 2003
Fil
PDF document
05_Edwards Ch.3
Fil
PDF document
05 Edwards Ch.6
Fil
PDF document
05_Roulston 2010
Fil
PDF document
06_Dubois & Gadde 2002
Fil
PDF document
06_Gioia et al 2013
Fil
PDF document
06 Farny et al 2018
Fil
PDF document
07_Kuckertz Wagner 2010
Fil
PDF document
08_Kibler et al 2018
Fil
PDF document
08_Sparrowe Mayer 2011
Fil
PDF document
09_Descriptive Statistics and the Normal Distribution
URL
09 Inferential Statistics Tests
URL
09_Cardon Kirk 2013
Fil
PDF document
09_Zhang Shaw 2012
Fil
PDF document
10_Antonakis 2017
Fil
PDF document
10_Geletkanycz Tepper 2012
Fil
PDF document
10_Kirsch et al 2009
Fil
PDF document
10_Mehrotra et al 2011
Fil
PDF document
10_Academy of Finland: Effects and impact of research
URL
10_Bowers/New York Times
URL
10_Rucker: How to Critically Read Quantitative Research
URL
10_Zarah: Why Research Is Important
URL
Next section
►
Uppgifter