Skip to main content
MyCourses MyCourses
  • Schools
    School of Arts, Design, and Architecture (ARTS) School of Business (BIZ) School of Chemical Engineering (CHEM) –sGuides for students (CHEM) – Instructions for report writing (CHEM) School of Electrical Engineering (ELEC) School of Engineering (ENG) School of Science (SCI) Language Centre Open University Library Aalto university pedagogical training program UNI (exams) Sandbox
  • Service Links
    MyCourses - MyCourses instructions for Teachers - MyCourses instructions for Students - Teacher book your online session with a specialist - Digital tools for teaching - Personal data protection instructions for teachers - Workspace for thesis supervision Sisu Student guide Courses.aalto.fi Library Services - Resourcesguides - Imagoa / Open science and images IT Services Campus maps - Search spaces and see opening hours Restaurants in Otaniemi ASU Aalto Student Union Aalto Marketplace
  • ALLWELL?
    Study Skills Guidance and support for students Starting Point of Wellbeing About AllWell? study well-being questionnaire
  •   ‎(en)‎
      ‎(en)‎   ‎(fi)‎   ‎(sv)‎
  • Toggle Search menu
  • Hi guest! (Log in)

close

Can not find the course?
try also:

  • Sisu
  • Courses.aalto.fi

A77A00300 - (K01) Viestintä ja projektinhallinta, 18.05.2020-10.06.2020

This course space end date is set to 10.06.2020 Search Courses: A77A00300

  1. Home
  2. Courses
  3. Open University
  4. a77a00300 - (...
  5. Sections
  6. Viikko 23
 
Syllabus
 

Viikko 23

  • Viikko 23

    Viikko 23

    • icon for activity
      FileTiedonhaku 2 File
      PDF document

      Yksilötehtävän ohje

    • icon for activity
      AssignmentTiedonhaku 2 Assignment
      Make a submission Receive a grade

      Yksilötehtävän palautus viimeistään su 7.6. klo 23.55

    • Esseetehtävän tarkoitus

      Tämän viikkoisessa palautuksessa tarkoituksena on laatia tutkielmatyyppinen essee. Mainitun tekstilajin kirjoittaminen perehdyttää siihen tekstiin, jota käytetään myös raportoinnissa. Voidaan ajatella, että raportoinnissa on ns. makrorakenne (johdanto, käsittely ja yhteenveto) ja mikrorakenne (informatiiviset väliotsikot, punainen lanka, tekstin osien yhteen liittäminen, luettavuus).

      Edellisen tiedonhaun ohje puolestaan perehdytti lähdeaineiston lukutekniikkaan, olennaisten asioiden etsimiseen ja niiden tiivistämiseen.

      Sekä tutkielmatyyppisen esseen että lähdeaineistojen tiivistämisen taitoja tarvitaan kaikenlaisessa raportoinnissa. 

      Tutkielmatyyppisessä tekstissä kiinnitetään huomiota myös viitteiden ja lähteiden merkintään kaikkine ”nippelitietoineen”. Pyydän tässä yksilötehtävässä harjoittelemaan nimi-vuosijärjestelmän mukaista viitteiden merkintäkäytäntöä, jossa viitetiedot sijoitetaan tekstin sisään. On hyvä muistaa, että teoslähteistä viitteeseen merkitään myös sivunumero, esim. 

      Laajuus käsittää tuotteen vaatimusmäärittelyn, ominaisuudet, toiminnallisuudet ja suorituskyvyn (Artto ym. 2008, 110).

      tai

      Artton ym. (2008, 110) mukaan laajuus sisältää tuotteen vaatimusmäärittelyn, ominaisuudet, toiminnallisuudet ja suorituskyvyn.

      tai

      Artto ym. (2008, 110) tarkastelevat laatua tuotteen vaatimusmäärittelyn, ominaisuuksien, toiminallisuuksien ja suorituskyvyn näkökulmasta.

      Suomeksi kirjoitettaessa ei tarvitse merkitä pilkkua nimen ja vuosiluvun väliin, myös lyhenteen s. voi jättää pois. Kuten huomaatte viitetiedon ilmaisutapaa voi vaihdella oman tekstistrategian mukaisesti. Pääasia on, että lähdetekstin käsityksiä ilmaistaessa omin sanoin käsitysten alkuperäinen merkitys säilyy.

      Katsokaa vielä viite- ja lähdetietojen merkintätapojen ohjeita omasta tiedostostaan (sama tiedosto ollut jo viikolla 22). 

    • icon for activity
      FileViitteiden ja lähteiden merkintä File
      PDF document

Previous section

◄Viikko 22

Next section

Viikko 24►
Skip Upcoming events
Upcoming events
Loading There are no upcoming events
Go to calendar...
  • A77A00300 - (K01) Viestintä ja projektinhallinta, 18.05.2020-10.06.2020
  • Sections
  • General
  • Projektitehtävä
  • Viikko 21
  • Viikko 22
  • Viikko 23
  • Viikko 24
  • For Aalto users
  • Home
  • Calendar
  • Learner Metrics

Aalto logo

Tuki / Support
Opiskelijoille / Students
  • MyCourses instructions for students
  • email: mycourses(at)aalto.fi
Opettajille / Teachers
  • MyCourses help
  • MyTeaching Support form
Palvelusta
  • MyCourses rekisteriseloste
  • Tietosuojailmoitus
  • Palvelukuvaus
  • Saavutettavuusseloste
About service
  • MyCourses protection of privacy
  • Privacy notice
  • Service description
  • Accessibility summary
Service
  • MyCourses registerbeskrivining
  • Dataskyddsmeddelande
  • Beskrivining av tjänsten
  • Sammanfattning av tillgängligheten

Hi guest! (Log in)
  • Schools
    • School of Arts, Design, and Architecture (ARTS)
    • School of Business (BIZ)
    • School of Chemical Engineering (CHEM)
    • –sGuides for students (CHEM)
    • – Instructions for report writing (CHEM)
    • School of Electrical Engineering (ELEC)
    • School of Engineering (ENG)
    • School of Science (SCI)
    • Language Centre
    • Open University
    • Library
    • Aalto university pedagogical training program
    • UNI (exams)
    • Sandbox
  • Service Links
    • MyCourses
    • - MyCourses instructions for Teachers
    • - MyCourses instructions for Students
    • - Teacher book your online session with a specialist
    • - Digital tools for teaching
    • - Personal data protection instructions for teachers
    • - Workspace for thesis supervision
    • Sisu
    • Student guide
    • Courses.aalto.fi
    • Library Services
    • - Resourcesguides
    • - Imagoa / Open science and images
    • IT Services
    • Campus maps
    • - Search spaces and see opening hours
    • Restaurants in Otaniemi
    • ASU Aalto Student Union
    • Aalto Marketplace
  • ALLWELL?
    • Study Skills
    • Guidance and support for students
    • Starting Point of Wellbeing
    • About AllWell? study well-being questionnaire
  •   ‎(en)‎
    •   ‎(en)‎
    •   ‎(fi)‎
    •   ‎(sv)‎