Gå direkt till huvudinnehåll
MyCourses MyCourses
  • Högskolor
    Handelshögskolan (BIZ) Högskolan för elektroteknik (ELEC) Högskolan för ingenjörsvetenskaper (ENG) Högskolan för kemiteknik (CHEM) – Andra guider (CHEM) – Anvisning för literaturarbeten (CHEM) Högskolan för konst, design och arkitektur (ARTS) Högskolan för teknikvetenskaper (SCI) Andra studier Språkcentret Open University Biblioteket Aalto university pedagogical training program UNI (exams) Sandbox
  • Länkar till tjänster
    MyCourses - MyCourses instructions for Teachers - Anvisningar för studerande - Teacher book your online session with a specialist - Digital tools for teaching - Data protection instructions for teachers - Workspace for thesis supervision Sisu Studentguide Courses.aalto.fi Unverisitets bibliotek - Resourcesguides - Imagoa / Öppen vetenskap och användning av bilder IT-tjänster Campus - Byggnads öppettider Restaurants in Otaniemi AUS Aalto-universitetets studentkår Aalto Marketplace
  • ALLWELL?
    Studiekompetens Vägledning och stöd för studerande Starting Point of Wellbeing Om AllWell? -enkäten
  •   ‎(sv)‎
      ‎(en)‎   ‎(fi)‎   ‎(sv)‎
  • Toggle Search menu
  • Du är för tillfället inloggad som gästanvändare (Logga in)

close

Can not find the course?
try also:

  • Sisu
  • Courses.aalto.fi

A! Peda Intro 51 (English) - Spring 2022

  1. Framsida
  2. Kurser
  3. Personnel training
  4. aalto univers...
  5. a! peda intro...
  6. Sektioner
  7. session 1: we...
 
Kursens beskrivning
 

Session 1: Wednesday 19.1.2022 at 12.00-16.00

  • Session 1: Wednesday 19.1.2022 at 12.00-16.00

    Session 1: Wednesday 19.1.2022 at 12.00-16.00

    • icon for activity
      FilSession 1 slides Fil
      PDF document
    • icon for activity
      EnkätMy personal objective for the course Enkät
      Slutför aktiviteten

      Please write your own objective for the course here during session 1.

    • icon for activity
      URLIdeal teacher - group work in Flinga URL
    • Assignments for the 2nd contact session


      Please note that there are two bigger assignments, that we would ask you to start preparing already after the first contact session:

      • Peer group working (demos on 17.3.2022): Meet with your peer group (formed during the fist session) at least once before the second course session and start preparing your group work!
      • Start thinking about your individual plan for Teaching practice (held on 3.3.2022) already in the beginning of this course!
      More detailed instructions for the following tasks can be found inside the activities.

      • Learning log - DL 26.1.2022
      • Reading task I (Biggs & Tang) - DL 1.2.2022
      • Reading task II (Hunt & Chalmers) - DL 1.2.2022
      • Watching task (AllWell?) - DL 1.2.2022

    • icon for activity
      InlämningsuppgiftLearning log 1 - DL 26.1.2022 Inlämningsuppgift
      Lämna in
    • icon for activity
      URLReading task I (Biggs & Tang) - DL 1.2.2022 URL

      Read and familiarise yourself with the Chapter 2: Teaching according to how students learn, AND part of the Chapter 3: Setting the stage for effective teaching, pages 16-39 in Biggs, John and Tang, Katherine. Teaching for Quality Learning at University. 2007. (4th ed.) McGraw-Hill, .

      Please remember to close the e-book after you have read or printed the materials (due to the limited number of book licences at Aalto library)


    • icon for activity
      URLReading task II (Hunt & Chalmers) - DL 1.2.2022 URL

      Read the Chapter 2: Effective Classroom Teaching, pages 21-37 in Hunt, L. & Chalmers, D. (eds) 2013. University teaching in focus. A learning - centred approach. London & New York: Routledge. 
      Please remember to close the e-book after you have read or printed the materials.

    • icon for activity
      URLAllWell? The role of teaching in study well-being (YouTube video). DL 1.2.2022 URL

      English subtitles available by clicking the icon on the video window.

Föregående sektion

◄Pre-assignment - DL 14.1.2022

Nästa sektion

Session 2: Wednesday 2.2.2022 at 12.00-16.00►
Hoppa över Kommande händelser
Kommande händelser
Laddar Det finns inga framtida händelser
Gå till Kalender
  • A! Peda Intro 51 (English) - Spring 2022
  • Sektioner
  • Welcome to the course and to Aalto Pedagogical training!
  • Pre-assignment - DL 14.1.2022
  • Session 1: Wednesday 19.1.2022 at 12.00-16.00
  • Session 2: Wednesday 2.2.2022 at 12.00-16.00
  • Session 3: Wednesday 16.2.2022 at 12.00-16.00
  • Session 4: Thursday 3.3.2022 at 12.00-16.00
  • Session 5: Thursday 17.3.2022 at 12.00-16.00
  • Peer-group working: inbox and guidelines
  • Individual teaching practice: Inbox & guidelines
  • Useful extra materials
  • Online tools used during the course to support interaction
  • Framsida
  • Kalender
  • Learner Metrics

Aalto logo

Tuki / Support
Opiskelijoille / Students
  • MyCourses instructions for students
  • email: mycourses(at)aalto.fi
Opettajille / Teachers
  • MyCourses help
  • MyTeaching Support form
Palvelusta
  • MyCourses rekisteriseloste
  • Tietosuojailmoitus
  • Palvelukuvaus
  • Saavutettavuusseloste
About service
  • MyCourses protection of privacy
  • Privacy notice
  • Service description
  • Accessibility summary
Service
  • MyCourses registerbeskrivining
  • Dataskyddsmeddelande
  • Beskrivining av tjänsten
  • Sammanfattning av tillgängligheten

Du är för tillfället inloggad som gästanvändare (Logga in)
  • Högskolor
    • Handelshögskolan (BIZ)
    • Högskolan för elektroteknik (ELEC)
    • Högskolan för ingenjörsvetenskaper (ENG)
    • Högskolan för kemiteknik (CHEM)
    • – Andra guider (CHEM)
    • – Anvisning för literaturarbeten (CHEM)
    • Högskolan för konst, design och arkitektur (ARTS)
    • Högskolan för teknikvetenskaper (SCI)
    • Andra studier
    • Språkcentret
    • Open University
    • Biblioteket
    • Aalto university pedagogical training program
    • UNI (exams)
    • Sandbox
  • Länkar till tjänster
    • MyCourses
    • - MyCourses instructions for Teachers
    • - Anvisningar för studerande
    • - Teacher book your online session with a specialist
    • - Digital tools for teaching
    • - Data protection instructions for teachers
    • - Workspace for thesis supervision
    • Sisu
    • Studentguide
    • Courses.aalto.fi
    • Unverisitets bibliotek
    • - Resourcesguides
    • - Imagoa / Öppen vetenskap och användning av bilder
    • IT-tjänster
    • Campus
    • - Byggnads öppettider
    • Restaurants in Otaniemi
    • AUS Aalto-universitetets studentkår
    • Aalto Marketplace
  • ALLWELL?
    • Studiekompetens
    • Vägledning och stöd för studerande
    • Starting Point of Wellbeing
    • Om AllWell? -enkäten
  •   ‎(sv)‎
    •   ‎(en)‎
    •   ‎(fi)‎
    •   ‎(sv)‎