Gå direkt till huvudinnehåll
MyCourses MyCourses
  • Högskolor
    Handelshögskolan (BIZ) Högskolan för elektroteknik (ELEC) Högskolan för ingenjörsvetenskaper (ENG) Högskolan för kemiteknik (CHEM) – Andra guider (CHEM) – Anvisning för literaturarbeten (CHEM) Högskolan för konst, design och arkitektur (ARTS) Högskolan för teknikvetenskaper (SCI) Andra studier Språkcentret Open University Biblioteket Aalto university pedagogical training program UNI (exams) Sandbox
  • Länkar till tjänster
    MyCourses - MyCourses instructions for Teachers - Anvisningar för studerande - Teacher book your online session with a specialist - Digital tools for teaching - Data protection instructions for teachers - Workspace for thesis supervision Sisu Studentguide Courses.aalto.fi Unverisitets bibliotek - Resourcesguides - Imagoa / Öppen vetenskap och användning av bilder IT-tjänster Campus - Byggnads öppettider Restaurants in Otaniemi AUS Aalto-universitetets studentkår Aalto Marketplace
  • ALLWELL?
    Studiekompetens Vägledning och stöd för studerande Starting Point of Wellbeing Om AllWell? -enkäten
  •   ‎(sv)‎
      ‎(en)‎   ‎(fi)‎   ‎(sv)‎
  • Toggle Search menu
  • Du är för tillfället inloggad som gästanvändare (Logga in)

close

Can not find the course?
try also:

  • Sisu
  • Courses.aalto.fi

Sustainability in teaching, Spring 2022

  1. Framsida
  2. Kurser
  3. Personnel training
  4. aalto univers...
  5. sustainabilit...
  6. Sektioner
  7. session 2: fr...
 
Kursens beskrivning
 

Session 2: Fri 25.3. at 12:15

  • Session 2: Fri 25.3. at 12:15

    Session 2: Fri 25.3. at 12:15

    Man and lights


    Themes of the session:

    • Different starting points for integrating sustainability​
    • Introduction to competencies for sustainability​
    • Applying competencies into participants' own fields  ​

    Session materials

    Sustainability competency framework.

    Session slides.

    Jamboard

    Homework A-D

    A. Assignment 2 (dl 5.4.)

    B. Peer discussion (before submitting Assignment 2.): Book a timeslot for an informal discussion with a department colleague.

    Topic of discussion: What are the most relevant and important sustainability competences in your field? Share a brief reflection in the assignment.

    C. Reading task for session 3 - choose either:

    1. SDG Science Perspective, pages 5-11, 85-86, (if SDGs are not yet so familiar to you)

    or

    2. Alm et al (2021) Advancing SDG competencies in higher education: exploring an interdisciplinary pedagogical approach. International Journal of Sustainability in Higher Education. (if SDGs are familiar to you)

    D. Interconnectedness of SDGs (video starts at 19:20 minutes):


    • icon for activity
      InlämningsuppgiftAssignment 2 Inlämningsuppgift

Föregående sektion

◄Session 1: Fri 11.3. at 12:15

Nästa sektion

Session 3: Fri 8.4. at 12:15►
Hoppa över Kommande händelser
Kommande händelser
Laddar
Sitehändelse MyCourses maintenance, service out of use
Monday, 12 June, 10:00 » 17:00

Gå till Kalender
  • Sustainability in teaching, Spring 2022
  • Sektioner
  • Welcome
  • Pre-assignments and Zoom link
  • Session 1: Fri 11.3. at 12:15
  • Session 2: Fri 25.3. at 12:15
  • Session 3: Fri 8.4. at 12:15
  • Session 4: Fri 22.4. at 12:15
  • Session 5: Fri 6.5. at 12:15
  • Session 6: Fri 20.5. at 12:15
  • Miscellaneous
  • Framsida
  • Kalender
  • Learner Metrics

Aalto logo

Tuki / Support
Opiskelijoille / Students
  • MyCourses instructions for students
  • email: mycourses(at)aalto.fi
Opettajille / Teachers
  • MyCourses help
  • MyTeaching Support form
Palvelusta
  • MyCourses rekisteriseloste
  • Tietosuojailmoitus
  • Palvelukuvaus
  • Saavutettavuusseloste
About service
  • MyCourses protection of privacy
  • Privacy notice
  • Service description
  • Accessibility summary
Service
  • MyCourses registerbeskrivining
  • Dataskyddsmeddelande
  • Beskrivining av tjänsten
  • Sammanfattning av tillgängligheten

Du är för tillfället inloggad som gästanvändare (Logga in)
  • Högskolor
    • Handelshögskolan (BIZ)
    • Högskolan för elektroteknik (ELEC)
    • Högskolan för ingenjörsvetenskaper (ENG)
    • Högskolan för kemiteknik (CHEM)
    • – Andra guider (CHEM)
    • – Anvisning för literaturarbeten (CHEM)
    • Högskolan för konst, design och arkitektur (ARTS)
    • Högskolan för teknikvetenskaper (SCI)
    • Andra studier
    • Språkcentret
    • Open University
    • Biblioteket
    • Aalto university pedagogical training program
    • UNI (exams)
    • Sandbox
  • Länkar till tjänster
    • MyCourses
    • - MyCourses instructions for Teachers
    • - Anvisningar för studerande
    • - Teacher book your online session with a specialist
    • - Digital tools for teaching
    • - Data protection instructions for teachers
    • - Workspace for thesis supervision
    • Sisu
    • Studentguide
    • Courses.aalto.fi
    • Unverisitets bibliotek
    • - Resourcesguides
    • - Imagoa / Öppen vetenskap och användning av bilder
    • IT-tjänster
    • Campus
    • - Byggnads öppettider
    • Restaurants in Otaniemi
    • AUS Aalto-universitetets studentkår
    • Aalto Marketplace
  • ALLWELL?
    • Studiekompetens
    • Vägledning och stöd för studerande
    • Starting Point of Wellbeing
    • Om AllWell? -enkäten
  •   ‎(sv)‎
    •   ‎(en)‎
    •   ‎(fi)‎
    •   ‎(sv)‎