Gå direkt till huvudinnehåll
MyCourses MyCourses
  • Högskolor
    Handelshögskolan (BIZ) Högskolan för elektroteknik (ELEC) Högskolan för ingenjörsvetenskaper (ENG) Högskolan för kemiteknik (CHEM) – Andra guider (CHEM) – Anvisning för literaturarbeten (CHEM) Högskolan för konst, design och arkitektur (ARTS) Högskolan för teknikvetenskaper (SCI) Andra studier Språkcentret Open University Biblioteket Aalto university pedagogical training program UNI (exams) Sandbox
  • Länkar till tjänster
    MyCourses - Instructions for Teachers - Teacher book your online session with a specialist - Digital tools for teaching - Data protection instructions for teachers - Anvisningar för studerande - Workspace for thesis supervision Sisu Studentguide Courses.aalto.fi Unverisitets bibliotek - Resourcesguides - Imagoa / Öppen vetenskap och användning av bilder IT-tjänster Campus - Byggnads öppettider Restaurants in Otaniemi AUS Aalto-universitetets studentkår Aalto Marketplace
  • ALLWELL?
    Studiekompetens Stöd för studerande Starting Point of Wellbeing Om AllWell? -enkäten
  •   ‎(sv)‎
      ‎(en)‎   ‎(fi)‎   ‎(sv)‎
  • Toggle Search menu
  • Du är för tillfället inloggad som gästanvändare (Logga in)

close

Can not find the course?
try also:

  • Sisu
  • Courses.aalto.fi

TU-EV0009 - Introduction to Product Management, Lecture, 5.9.2022-14.10.2022

This course space end date is set to 14.10.2022 Search Courses: TU-EV0009

  1. Framsida
  2. Kurser
  3. högskolan f?...
  4. department of...
  5. tu-ev0009 - i...
  6. Sektioner
  7. week 5: makin...
 
Kursens beskrivning
 

Week 5: Making impact

  • Week 5: Making impact

    Week 5: Making impact


    Topics & Speakers
    The week 5 starts the last part of the course. The focus returns from the interface to the role of product manager. The prior weeks have already provided a lot of content that structure the field of PM, but this week's lectures provide perspectives and metrics that are especially focal for PM.

    The week starts with descriptions of PM's role in organizations at different stage of development, followed by a set of tools and metrics that PM's use to lead and monitor the development of a product.

    1. Leading products in startups and scale-ups by Osma Ahvenlampi (CPO, Aivo Health) and Heta Ruikka (VP of Product Management, Sievo)

    2. Product Metrics by Maria Petrova (Head of product, Supermetrics)  Marko Oksanen (CEO, Coventures)

    Readings

    Key readings on the matter of the week:

    • Perri (Build trap): Ch. 15-19
    • Cagan (Inspired): Ch 33-63
    • Also, Cagan's Empowered addresses these aspect in part 9.

    Assignment
    The focus of the course returns to the specific role of product management, and the two remaining assignment reflect this as well as the ending of the course. The 5th assignment takes stock of the course so far. The objective of the task is to form an organising frame for the field of product management. The resulting frame should serve both as a map the topics covered during the course and as a map the product management more generally.
    • Tuesday: Routines of PM in startups and scaleups
    • Begränsad Tillgänglig om: You are a(n) Studerande
      PM Routines in a scaleup Fil
      PDF document
    • Begränsad Tillgänglig om: You are a(n) Studerande
      PM Routines in a startup Fil
      PDF document
    • Friday: Processes and Metrics in Product Management
    • Begränsad Tillgänglig om: You are a(n) Studerande
      Product Narrative Fil
      PDF document
    • Begränsad Tillgänglig om: You are a(n) Studerande
      Product metrics Fil
      PDF document

Föregående sektion

◄Week 4: Business perspective

Nästa sektion

Week 6: Product organization►
Hoppa över Kommande händelser
Kommande händelser
Laddar Det finns inga framtida händelser
Gå till Kalender
  • TU-EV0009 - Introduction to Product Management, Lecture, 5.9.2022-14.10.2022
  • Sektioner
  • Introduction to Product Management
  • Course logistics, goals & grading
  • Week 1: Products and people around them
  • Week 2: Users
  • Week 3: Product development
  • Week 4: Business perspective
  • Week 5: Making impact
  • Week 6: Product organization
  • Weekly Assignments
  • Resources: Readings and such
  • Framsida
  • Kalender
  • Learner Metrics

Aalto logo

Tuki / Support
  • MyCourses help
  • mycourses(at)aalto.fi
Palvelusta
  • MyCourses rekisteriseloste
  • Tietosuojailmoitus
  • Palvelukuvaus
  • Saavutettavuusseloste
About service
  • MyCourses protection of privacy
  • Privacy notice
  • Service description
  • Accessibility summary
Service
  • MyCourses registerbeskrivining
  • Dataskyddsmeddelande
  • Beskrivining av tjänsten
  • Sammanfattning av tillgängligheten

Du är för tillfället inloggad som gästanvändare (Logga in)
  • Högskolor
    • Handelshögskolan (BIZ)
    • Högskolan för elektroteknik (ELEC)
    • Högskolan för ingenjörsvetenskaper (ENG)
    • Högskolan för kemiteknik (CHEM)
    • – Andra guider (CHEM)
    • – Anvisning för literaturarbeten (CHEM)
    • Högskolan för konst, design och arkitektur (ARTS)
    • Högskolan för teknikvetenskaper (SCI)
    • Andra studier
    • Språkcentret
    • Open University
    • Biblioteket
    • Aalto university pedagogical training program
    • UNI (exams)
    • Sandbox
  • Länkar till tjänster
    • MyCourses
    • - Instructions for Teachers
    • - Teacher book your online session with a specialist
    • - Digital tools for teaching
    • - Data protection instructions for teachers
    • - Anvisningar för studerande
    • - Workspace for thesis supervision
    • Sisu
    • Studentguide
    • Courses.aalto.fi
    • Unverisitets bibliotek
    • - Resourcesguides
    • - Imagoa / Öppen vetenskap och användning av bilder
    • IT-tjänster
    • Campus
    • - Byggnads öppettider
    • Restaurants in Otaniemi
    • AUS Aalto-universitetets studentkår
    • Aalto Marketplace
  • ALLWELL?
    • Studiekompetens
    • Stöd för studerande
    • Starting Point of Wellbeing
    • Om AllWell? -enkäten
  •   ‎(sv)‎
    •   ‎(en)‎
    •   ‎(fi)‎
    •   ‎(sv)‎