TU-C1022 - Tuotejohtamisen projekti, Luento-opetus, 10.1.2024-8.5.2024
Kurssiasetusten perusteella kurssi on päättynyt 08.05.2024 Etsi kursseja: TU-C1022
Osion kuvaus
-
KURSSIN TAVOITE
Kurssin tavoitteena on toteuttaa tuotejohtamisen projekti, jonka lopputuloksena on yhteistyöorganisaatiolle suunniteltu, toteutettavissa oleva kokeilu liittyen tuotteen kehittämiseen. Tämän kokeilun sisältävää suunnitelmaa kutsutaan "roadmap":ksi (= perusteltu suunnitelma tuotekeskeiseen liiketoimintakokeiluun).
ARVIOINTI
Kumppani kanssa tehtävä projekti ja sen osana laadittu roadmap kattaa kaikkiaan 60% kurssin kokonaisarvosanasta. Kumppanille laadittava suunnitelma sisältää sekä varsinaisen roadmapin että sen taustalla olevien tarpeiden määrityksen, erilaiset kokeilut sekä sen arvioidun vaikuttavuuden:
- Mahdollisuuksien määrittely ja testaaminen, 20% kurssiarviosta (arviointi projektin lopputuloksista)
- Asiakastarve & sisäiset tarpeet, 10% koko kurssista
- Kokeilut projektin aikana, 10% koko kurssista
- Kokeileva kehityssuunntelma, 40% kurssiarviosta
- Roadmap, 25% koko kurssista
- Projektin vaikuttavuus, 15% koko kurssista
PALAUTUKSET
Kurssin arviointi perustuu ensisijaisesti kumppanille toimitettuun ja esitettyyn materiaaliin.
Mikäli nämä tulokset eivät täysin heijastele ryhmän saavutuksia projektin aikana (esim. loppuesitys on hyvin yksinkertaistettu ja räätälöity tietylle yleisölle tai projektissa on erityisen monia iteraatioita), projektia voidaan arvioida myös muun materiaalin perusteella. Tämä mahdollinen lisämateriaali toimitetaan kurssille projektipäiväkirjan kanssa yhteisellä palautuslaatikolla.
-
Esimerkkejä aiempien projektien arvioinneista Tiedosto XLSX
Tiedostossa on kooste aiempien vuosien arvioista projektien tarpeiden, kokeiluiden, roadmapien sekä vaikutusten suhteen. Kullekin ulottuvuudelle on muutamia esimerkkejä eri arvosanatasoilla. Nämä ovat otteita aiemmista palautteista, eivät arviointikriteereitä. Arvosanatasot niputtavat eri tasoisia suunnitelmia, ja niputuksen karkeus vaihtelee. Koosteen tarkoitus onkin erityisesti havainnollistaa millaisia laadullisia eroja kussakin ulottuvuudessa on, ei yksittäisen ulottuvuuden tarkkoja kriteereitä.
-
Esimerkki argumentatiivisen esityksen rakentamisesta Tiedosto PDF
- Mahdollisuuksien määrittely ja testaaminen, 20% kurssiarviosta (arviointi projektin lopputuloksista)