Osion kuvaus

  • Kehitän kurssia jatkuvasti opiskelijapalautteen ja pedagogisen tutkimuksemme tulosten perusteella. Siksi hyvin mietitty palaute on niin äärimmäisen tärkeää! Palautteenkeräämiskäytäntömme myös mahdollistavat kurssin muokkaamisen lukuvuoden aikana, joten palautteen antamisesta hyötyy itsekin. Tavoitteena on opiskelijakeskeinen oppimiskokonaisuus, jossa mahdollisimman moni pääsee nauttimaan ahaa-elämyksistä termodynamiikan parissa.

    Alla on kuvattu kaksi keskeisintä lukuvuoden 2022-2023 opiskelijapalautteesta ja tutkimustuloksista noussutta ongelmakohtaa ja niiden pohjalta tehtyjä muutoksia.


    1) Perusall lukupaketit raskaita ja englanninkielisyys hankaloittaa lukemista. Kysymysten keksiminen epämielyttävää.

    Tähän haasteeseen on yritetty puuttua seuraavasti

    • Perusall-lukupaketteja on lyhennetty.
    • Lukupakettien perässä on nyt oikein/väärin väittämiä, joiden avulla voi myös saada pisteitä - kommentit eivät ole enää ainoa merkittävä tapa saada pisteitä Perusallista.
    • Myös opetusvideoiden katsomisesta saa kurssipisteitä, näillä voi korvata lukemiseen liittyviä pisteitä, joten ne tukevat lukemista kasvattamatta kokonaispistemäärää.
    • Kurssialustalta löytyy kemian keskeisen sanaston suomi-englanti-ruotsi -sanakirja.

    2) Osa koki Primetimet hyödyttömiksi.

    Tähän haasteeseen on yritetty puuttua seuraavasti:

    • Primetime nyt ennen viikko-ongelmia.
    • Primetimejen kestoa pidennetty jonkin verran, jotta paremmin aikaa käsitellä aiheita.