Animaatioiden asetukset

    Blender
    • Animaation kesto 120 kuvaruutua (4 sekuntia @ 30fps)
    • Yksi kamera pisteessä -10 m Y-akselilla, pyöritettynä 90° X-akselin ympäri niin että se katsoo suoraan kohtauksen keskipisteeseen.
    • Etualalle tarkoitetut objektit eivät leikkaudu kameran etsimen reunojen yli liikkuessaan.
    • Taka-alalle tarkoitetut kohtaukset tai kuvat voivat leikkautua.

Rendausasetukset

    Kuvasekvenssit

    Blender
    • 1280 x 720 @ 30 fps, TIFF-sekvenssinä
    • Kesto 4 sekuntia (120 kuvaruutua)

    Kuvasekvensseistä videoksi

    Adobe After Effects
    • Output Module: High Quality With Alpha --> Quicktime .mov Apple Prores 4444 -kodekilla ja alpha-kanavalla

    Adobe Media Encoder
    • Format: Quicktime
    • Preset: Apple Prores 4444 With Alpha (ignoroi varoitukset)

Videoiden konvertointi eli transkoodaus

Läpinäkyvyydellä

(ProRes 4444 w/ Alpha, Quicktime .mov --> HAP Alpha, Quicktime .mov

DuME (Win & Mac, yksi video kerrallaan)

AVF Batch Converter (Mac, monta videota kerrallaan)

Shutter Encoder (Win & Mac, monta videota kerrallaan)
  • https://www.shutterencoder.com/
  • Choose Function: Broadcast Codecs > HAP --> Alpha
  • Tuo kaikki listaan; valitse kaikki; klikkaa Add to queue; klikkaa Launch the render queue.

Ilman läpinäkyvyyttä

  • Sama mutta presetillä HAP (ilman Alphaa)
  • Vaihtoehtoisesti voi käyttää H.264, jos asettaa joka kuvaruudun I-frameksi:
    • AMEssa: Export Settings > Advanced Settings > Keyframe distance: 1
    • Shutter Encoderissa: Advanced Features > Set GOP to: 1
    • DuMEssa: Add Setting > Quality and Encoding Settings > Intra-frame
    • Samalla kannattaa nostaa bitratea 3–5-kertaiseksi koska kompressio tapahtuu vain kuvien sisällä.


Lisätietoja: