Topic outline

    • Tämän tehtävän tarkoituksena on kehittää teitä kiinnostavia esteettisiä aiheita  konkreettisiksi toteuttamiskelpoisiksi termeiksi. Tyylinä on luova kirjoittaminen.

      Kirjoittakaa paperille ylös joukko yläkäsitteitä, jotka kuvaavat teitä yleisesti kiinnostavaa estetiikkaa tällä hetkellä sekä jotain kurssin ulkopuolelta tulevia vaikutteita. Koostakaa näiden pohjalta leikekirjat, joissa on etsittynä yläkäsitteisiin liittyviä konkreettisia termejä, joita esitätte kuvilla.  Kukin yläkäsite omalle A4-sivulleen ylälaitaan selkeänä, isona otsikkona, sen alle kuvat ja niiden  alle termit. Yksi sivu per yksi yläkäsite. Paremman arvosanan saa tekemällä termeihin liittyvää taustatutkimusta liittämällä lähteet sivulle.

      Palauttakaa leikekirjat yläkäsitteineen PDF-muodossa tähän tehtävään. Voitte sisällyttää myös kuvan alkuperäisestä sanalistastanne. Yläkäsitteet lukitaan palautuksen yhteydessä, mutta termejä ja lähteitä voi päivittää kurssin edetessä.

    • Make a submission Receive a grade

      Palauttakaa tähän PDF-muodossa yksi A4-kokoinen sivu jossa kerrotte lyhyesti mikä oli viikon aikana tärkein yksittäinen asia jonka parissa työskentelitte. Puolet sivusta tulisi olla kuvia, puolet tekstiä. Merkitkää viikkonumero ja oma nimenne sivun oikeaan ylälaitaan.

      Reflektoikaa oppimaanne, liittyen luennoilla käsiteltyihin aiheisiin ja omaan työhönne sen tiimoilta. Koittakaa ideoida ja ratkaista haastettanne kehittävästi sen sijaan että vain listaisitte viikon aikana tekemiänne asioita.

      1 piste: luettelomainen teksti; ei haastetta tai ongelmaa määriteltynä; luonnokset, kuvakaappaukset tai rendauksia eivät liity aiheeseen tai niiden yhteys on epäselvä.

      2 pistettä: reflektio analysoi kurssin aiheisiin liittyvää haastetta sekä sen mahdollisia ratkaisuja. Luonnoksilla ja kuvilla on selvä yhteys käsiteltyyn haasteeseen.

    • Make a submission Receive a grade

      Palauttakaa tähän PDF-muodossa yksi A4-kokoinen sivu jossa kerrotte lyhyesti mikä oli viikon aikana tärkein yksittäinen asia jonka parissa työskentelitte. Puolet sivusta tulisi olla kuvia, puolet tekstiä. Merkitkää viikkonumero ja oma nimenne sivun oikeaan ylälaitaan.

      Reflektoikaa oppimaanne, liittyen luennoilla käsiteltyihin aiheisiin ja omaan työhönne sen tiimoilta. Koittakaa ideoida ja ratkaista haastettanne kehittävästi sen sijaan että vain listaisitte viikon aikana tekemiänne asioita.

      1 piste: luettelomainen teksti; ei haastetta tai ongelmaa määriteltynä; luonnokset, kuvakaappaukset tai rendauksia eivät liity aiheeseen tai niiden yhteys on epäselvä.

      2 pistettä: reflektio analysoi kurssin aiheisiin liittyvää haastetta sekä sen mahdollisia ratkaisuja. Luonnoksilla ja kuvilla on selvä yhteys käsiteltyyn haasteeseen.


    • Make a submission Receive a grade

      Palauttakaa tähän PDF-muodossa yksi A4-kokoinen sivu jossa kerrotte lyhyesti mikä oli viikon aikana tärkein yksittäinen asia jonka parissa työskentelitte. Puolet sivusta tulisi olla kuvia, puolet tekstiä. Merkitkää viikkonumero ja oma nimenne sivun oikeaan ylälaitaan.

      Reflektoikaa oppimaanne, liittyen luennoilla käsiteltyihin aiheisiin ja omaan työhönne sen tiimoilta. Koittakaa ideoida ja ratkaista haastettanne kehittävästi sen sijaan että vain listaisitte viikon aikana tekemiänne asioita.

      1 piste: luettelomainen teksti; ei haastetta tai ongelmaa määriteltynä; luonnokset, kuvakaappaukset tai rendauksia eivät liity aiheeseen tai niiden yhteys on epäselvä.

      2 pistettä: reflektio analysoi kurssin aiheisiin liittyvää haastetta sekä sen mahdollisia ratkaisuja. Luonnoksilla ja kuvilla on selvä yhteys käsiteltyyn haasteeseen.


    • Make a submission Receive a grade

      Palauttakaa tähän PDF-muodossa yksi A4-kokoinen sivu jossa kerrotte lyhyesti mikä oli viikon aikana tärkein yksittäinen asia jonka parissa työskentelitte. Puolet sivusta tulisi olla kuvia, puolet tekstiä. Merkitkää viikkonumero ja oma nimenne sivun oikeaan ylälaitaan.

      Reflektoikaa oppimaanne, liittyen luennoilla käsiteltyihin aiheisiin ja omaan työhönne sen tiimoilta. Koittakaa ideoida ja ratkaista haastettanne kehittävästi sen sijaan että vain listaisitte viikon aikana tekemiänne asioita.

      1 piste: luettelomainen teksti; ei haastetta tai ongelmaa määriteltynä; luonnokset, kuvakaappaukset tai rendauksia eivät liity aiheeseen tai niiden yhteys on epäselvä.

      2 pistettä: reflektio analysoi kurssin aiheisiin liittyvää haastetta sekä sen mahdollisia ratkaisuja. Luonnoksilla ja kuvilla on selvä yhteys käsiteltyyn haasteeseen.


      1. Tehkää suunnitelma esityksen rakenteeksi käyttäen  oheista kuvakäsikirjoituspohjaa apuna: mitä tapahtuu n. 15 minuutin aikasloteissa? Harkitkaa draaman kaarta: mitä tapahtuu alkuillasta, mitä keskivaiheilla ja mitä lopuksi? Kuka ajaa mitäkin materiaalia ja missä järjestysessä?
      2. Piirtäkää oheiseen ylhäältä päin havainnekuva siitä, miten aiotte asetella itsenne ja tekniikan kahdelle 180x60cm kokoiselle pöydälle loppuesityksessä. Piirtäkää kuvaan istumapaikat tietokoneineen ja merkitkää myös mitä muuta tekniikkaa pöydälle on tulossa paitsi kannettavat. Merkitkää tarvitsemanne määrä sähköpistokkeita , verkkokytkin, verkkokaapeleiden määrä, ja mikä kone on kytkettynä projektoriin.

      Palautus kuvana tai PDF:nä tähän tehtävänantoon. Yksi palautus per ryhmä riittää.

    • Lisätkää harjoitusten ja loppuesityksen dokumentaatio videomuodossa OneDriveen, oman ryhmänne kansioon tänne: OneDrive


    • Päivittäkää oppimispäiväkirjanne ajan tasalle:

      1. Tehkää viikkotason otsikot kurssin alussa kirjoittamanne omia odotuksianne käsittelevän johdannon perään 
      2. Kopioikaa viikkoraportit kunkin viikon kohdalle tekstinä - ei kuvana tai tiedostona.
      3. Lisätkää raporttien kuvat tekstin oheen.
      4. Kirjoittakaa luku "Loppupohdintaa", jossa pohditte lopuksi miten kurssi vastasi odotuksianne ja mitä koette oppineenne.

      Palautus oppimispäiväkirjan kurssia käsittelevän sivun linkkinä tähän tehtävänantoon, kiitos.

    • Antakaa itsellenne kokonaisarvosana asteikolla 1–5. Arvosanan huomioimisen edellytyksenä on lyhyt perustelu, jossa kerrotte mitä teitte, miksi, miltä se tuntui ja miksi annatte kyseisen arvosanan itsellenne.

      Arvosana-asteikko on:

      5 = erinomainen
      4 = kiitettävä
      3 = hyvä
      2 = kohtalainen
      1 = välttävä
      0 = hylätty

      Numeron perusteena voi käyttää omaa mielipidettään siitä miten omasta mielestään on suoriutunut suunnitelmien tekemisestä, toteutuksista, reflektioista, harjoituksista ja esityksistä.

    • Täyttäkää kurssin palautelomake tämän linkin kautta jos ette vielä ole sitä tehneet, kiitos.