Credits: 5
Schedule: 27.02.2019 - 29.05.2019
Teaching Period (valid 01.08.2018-31.07.2020):
IV-V
Learning Outcomes (valid 01.08.2018-31.07.2020):
Kurssin jälkeen opiskelijalla on
- ymmärrys näyttelyn suunnittelun, rakentamisen ja siihen liittyvän tiedottamisen ja graafisen suunnittelun perusasioista
- käsitys taideteolliselle alalle tyypillisistä viestintä- ja markkinointitavoista
- perustiedot muotoilun sekä messu- että näyttelytoimintaan liittyvästä tiedottamisesta ja markkinoinnista
Content (valid 01.08.2018-31.07.2020):
Kurssin aikana opiskelijat kokoavat kandidaatin opinnäytteistään näyttelyn tai useampia erillisiä näyttelyitä. Prosessiin sisältyy näyttelyn konseptointi ja kuratointi, näyttelysuunnittelu, töiden esillepano ja näyttelystä tiedottaminen.
Assessment Methods and Criteria (valid 01.08.2018-31.07.2020):
Asiantuntijaluennot, ekskursiot, ryhmätyöskentely, ohjattu näyttelysuunnittelu, itsenäinen työskentely.
Arvosteluperusteet: aktiivinen osallistuminen sekä kontaktiopetukseen että ryhmätyöskentelyyn ja sovittujen tehtävien suorittaminen hyväksytysti.
Workload (valid 01.08.2018-31.07.2020):
135 h
24 h luennot ja näyttelysuunnittelun ohjaus
80 h ryhmä- ja itsenäinen työskentely
2 h välikritiikki
14 h avajaistapahtuman järjestäminen
15 h sisäistäminen ja itsearviointi
Study Material (valid 01.08.2018-31.07.2020):
Kurssilla jaettava materiaali.
Substitutes for Courses (valid 01.08.2018-31.07.2020):
Korvaa kurssin 08150 Markkinointiviestintä KL (3 op), vp0021 Markkinointi (3 op).
Course Homepage (valid 01.08.2018-31.07.2020):
https://mycourses.aalto.fi/course/search.php?search=MUO-C3008
Prerequisites (valid 01.08.2018-31.07.2020):
Näyttelyssä esitellään kyseisenä vuonna toteutuneet taiteen kandidaatin opinnäytteet.
Grading Scale (valid 01.08.2018-31.07.2020):
0-5
Registration for Courses (valid 01.08.2018-31.07.2020):
WebOodi
https://into.aalto.fi/display/fiartskand/Opintojen+suunnittelu
- Teacher: Lautenbacher Nathalie