Huomaa! Kurssikuvaus vahvistetaan kahdeksi lukuvuodeksi kerrallaan ja esimerkiksi osaamistavoitteet, arviontimenetelmät ja keskeinen sisältö pysyvät pääsääntöisesti samana. Kullakin toteutuskerralla voidaan kuitenkin kurssiesitteen avulla tarkentaa ja muuttaa kurssin toteutustapaa, kuten kontaktiopetuksen järjestämistapaa, arviointimenetelmien painotusta tai materiaaleja.

OSAAMISTAVOITTEET

Opiskelija syventää tietämystään peleistä ja pelaamisesta.
Opiskelija oppii pelisuunnittelun perusteita ja pystyy toimimaan pelisuunittelijana.

Laajuus: 5

Aikataulu: 17.09.2020 - 10.12.2020

Vastuuopettaja (voimassa 01.08.2020-31.07.2022): Martti Raevaara

Vastuuopettaja (koskee tätä kurssikertaa): Martti Raevaara

Kurssin yhteystiedot (voimassa 10.08.2020-21.12.2112):

heikka.valja@aalto.fi

Kurssin CEFR-taso (koskee tätä kurssikertaa):

Opetuskieli ja suorituskielet (voimassa 01.08.2020-31.07.2022):

Opetuskieli: suomi

Suorituskielet: suomi, ruotsi

SISÄLTÖ, ARVIOINTI JA KUORMITTAVUUS

Sisältö
  • Voimassa 01.08.2020-31.07.2022:

    Kurssilla opiskellaan pelien ja pelaamisen perusteita visuaalisen kulttuurin, taiteen ja kuvataidekasvatuksen näkökulmasta. Kurssilla tutustutaan pelien historiaan ja pelaamiseen eri muotoihin.
    Kurssilla tutustutaan pelisuunnittelun perusteisiin ja yhdessä ryhmän kanssa toteutetaan ei-digitaalinen peli tai suunnitellaan digitaalisen pelin konsepti.

Toteutus, työmuodot ja arvosteluperusteet
  • Voimassa 01.08.2020-31.07.2022:

    Ennakkotehtävä, luennot, vierailut, pelaaminen, esityksen pitäminen, itsenäinen työskentely ja ryhmätyöskentely

Työmäärä toteutustavoittain
  • Voimassa 01.08.2020-31.07.2022:

    Ennakkotehtävä 10h, kontaktiopetus 45h, itsenäinen työskentely / ryhmätyö 80 h.

PERUSTIETOJA

Oppimateriaali
  • Voimassa 01.08.2020-31.07.2022:

    Kurssikirjallisuus ilmoitetaan kurssin alkaessa.