OSAAMISTAVOITTEET
Kurssin jälkeen opiskelija:
- osaa valita soveltuvat menetelmät koesuunnitelman tekemiseen, aineiston analysointiin sekä visualisointi
- osaa soveltaa koesuunnittelussa ja koetulosten analysoinnissa erilaisia tilastollisia menetelmiä
- osaa käyttää soveltuvia ohjelmistoja yksinkertaisten koesuunnitelmien tekoon, koetulosten analysointiin sekä visualisointiin.
Laajuus: 5
Aikataulu: 15.09.2022 - 01.12.2022
Vastuuopettaja (voimassa koko opetussuunnitelmakauden):
Vastuuopettaja (koskee tätä kurssikertaa): Jouni Paltakari
Kurssin yhteystiedot (koskee tätä kurssikertaa):
Kurssin CEFR-taso (voimassa koko opetussuunnitelmakauden):
Opetuskieli ja suorituskielet (koskee tätä kurssikertaa):
Teaching language: Finnish. Languages of study attainment: Finnish, Swedish
SISÄLTÖ, ARVIOINTI JA KUORMITTAVUUS
Sisältö
voimassa koko opetussuunnitelmakauden:
- Koesuunnittelun periaatteet ja käytännön harjoittelu
- Tutustuminen ja perehtyminen erilaisiin vaihtoehtoisiin ohjelmistoihin ja menetelmiin
- Parhaiten soveltuvien koesuunnittelumenetelmien ja analysointimenetelmien valintaperusteet
- Koetulosten analysoinnin harjoittelu
- Datan ja aineistojen visualisointi ja havainnollistaminen
Toteutus, työmuodot ja arvosteluperusteet
voimassa koko opetussuunnitelmakauden:
Harjoitustehtävien yhteenlasketut pisteet
Työmäärä toteutustavoittain
voimassa koko opetussuunnitelmakauden:
5 op = 135 h
Luennot 16 - 24 h
Harjoitukset 40 -50 h
Kotilaskut 20 - 30 h
Muu oma opiskelu 50 h
PERUSTIETOJA
Korvaavuudet
voimassa koko opetussuunnitelmakauden:
Esitiedot
voimassa koko opetussuunnitelmakauden:
SDG: Kestävän kehityksen tavoitteet
4 Hyvä koulutus
LISÄTIETOJA
Lisätietoja
voimassa koko opetussuunnitelmakauden:
Opetuskieli : suomi
Opetusperiodi : 2022-2023 Syksy I - II
2023-2024 Syksy I - IIKurssin toteutus voidaan perua, jos kyseiselle toteutukselle ilmoittautuneita opiskelijoita on alle viisi. Jos toteutus perutaan, tulee opiskelijoille tarjota vaihtoehtoinen tapa suorittaa kurssi, tai ehdotus muusta soveltuvasta suoritettavasta kurssista.