OSAAMISTAVOITTEET
The students will learn methods and approaches for understanding player experience and identifying issues that need to be addressed in a game’s design.
The learned methods are applicable both in game development and in Master’s thesis projects that conduct user studies on games.
Laajuus: 3
Aikataulu: 20.02.2023 - 24.02.2023
Vastuuopettaja (voimassa koko opetussuunnitelmakauden):
Vastuuopettaja (koskee tätä kurssikertaa): Perttu Hämäläinen
Kurssin yhteystiedot (koskee tätä kurssikertaa):
Kurssin CEFR-taso (voimassa koko opetussuunnitelmakauden):
Opetuskieli ja suorituskielet (koskee tätä kurssikertaa):
Teaching language: Finnish. Languages of study attainment: English
SISÄLTÖ, ARVIOINTI JA KUORMITTAVUUS
Sisältö
voimassa koko opetussuunnitelmakauden:
The course consists of lectures and practical exercises where students test and analyze games and iterate on the design of the tested games. The students are encouraged to utilize their own games in the exercises so that the course supports other Aalto courses like Game Project.
Toteutus, työmuodot ja arvosteluperusteet
voimassa koko opetussuunnitelmakauden:
Completion of exercises.
Työmäärä toteutustavoittain
voimassa koko opetussuunnitelmakauden:
Lectures and independent or group work.
PERUSTIETOJA
Korvaavuudet
voimassa koko opetussuunnitelmakauden:
Esitiedot
voimassa koko opetussuunnitelmakauden:
LISÄTIETOJA
Lisätietoja
voimassa koko opetussuunnitelmakauden:
Teaching Language : English
Teaching Period : 2022-2023 Spring III
2023-2024 Spring IIIEnrollment :
Priority is given Game Design and Development major and minor students (both SCI & ARTS).