OSAAMISTAVOITTEET
- Understand psychological concepts and theories, consolidate psychological concepts with game design practice
- Analyze games and explain design decisions based on psychological theories of emotion
Laajuus: 3
Aikataulu: 28.04.2023 - 24.05.2023
Vastuuopettaja (voimassa koko opetussuunnitelmakauden):
Vastuuopettaja (koskee tätä kurssikertaa): Heidi Rautalahti
Kurssin yhteystiedot (koskee tätä kurssikertaa):
Kurssin CEFR-taso (voimassa koko opetussuunnitelmakauden):
Opetuskieli ja suorituskielet (koskee tätä kurssikertaa):
Teaching language: Finnish. Languages of study attainment: English
SISÄLTÖ, ARVIOINTI JA KUORMITTAVUUS
Sisältö
voimassa koko opetussuunnitelmakauden:
From major game studios to independent productions, the games industry increasingly strives to elevate video games to an aesthetic medium, with real cultural impact and an acclaimed capacity to convey a range of emotional experiences. This course examines how game designers may leverage psychological theories of emotion, as well as design principles from games, Human-Computer Interaction, and media research, to evoke a variety of specific emotional experiences. Students will then combine and apply these insights to analyze, adapt, and design a game.
PERUSTIETOJA
Korvaavuudet
voimassa koko opetussuunnitelmakauden:
Esitiedot
voimassa koko opetussuunnitelmakauden:
LISÄTIETOJA
Lisätietoja
voimassa koko opetussuunnitelmakauden:
Teaching Language : English
Teaching Period : 2022-2023 Spring V
2023-2024 Spring VEnrollment :
Students from the Game Design & Production major have priority.