Huomaa! Kurssikuvaus vahvistetaan kahdeksi lukuvuodeksi kerrallaan ja esimerkiksi osaamistavoitteet, arviontimenetelmät ja keskeinen sisältö pysyvät pääsääntöisesti samana. Kullakin toteutuskerralla voidaan kuitenkin kurssiesitteen avulla tarkentaa ja muuttaa kurssin toteutustapaa, kuten kontaktiopetuksen järjestämistapaa, arviointimenetelmien painotusta tai materiaaleja.

OSAAMISTAVOITTEET

  • Understand psychological concepts and theories, consolidate psychological concepts with game design practice
  • Analyze games and explain design decisions based on psychological theories of emotion

Laajuus: 3

Aikataulu: 28.04.2023 - 24.05.2023

Vastuuopettaja (voimassa koko opetussuunnitelmakauden):

Vastuuopettaja (koskee tätä kurssikertaa): Heidi Rautalahti

Kurssin yhteystiedot (koskee tätä kurssikertaa):

Kurssin CEFR-taso (voimassa koko opetussuunnitelmakauden):

Opetuskieli ja suorituskielet (koskee tätä kurssikertaa):

Teaching language: Finnish. Languages of study attainment: English

SISÄLTÖ, ARVIOINTI JA KUORMITTAVUUS

Sisältö
  • voimassa koko opetussuunnitelmakauden:

    From major game studios to independent productions, the games industry increasingly strives to elevate video games to an aesthetic medium, with real cultural impact and an acclaimed capacity to convey a range of emotional experiences. This course examines how game designers may leverage psychological theories of emotion, as well as design principles from games, Human-Computer Interaction, and media research, to evoke a variety of specific emotional experiences. Students will then combine and apply these insights to analyze, adapt, and design a game.

PERUSTIETOJA

Korvaavuudet
Esitiedot
  • voimassa koko opetussuunnitelmakauden:

    Esitiedot

LISÄTIETOJA

Lisätietoja
  • voimassa koko opetussuunnitelmakauden:

    Teaching Language : English

    Teaching Period : 2022-2023 Spring V
    2023-2024 Spring V

    Enrollment :

    Students from the Game Design & Production major have priority.