Please note! Course description is confirmed for two academic years, which means that in general, e.g. Learning outcomes, assessment methods and key content stays unchanged. However, via course syllabus, it is possible to specify or change the course execution in each realization of the course, such as how the contact sessions are organized, assessment methods weighted or materials used.

LEARNING OUTCOMES

The student is familiar with principles of marketing and marketing theory and the basics of consumer behavior theories. 

The student is able to analyze the market environment and projects from the perspectuve of marketing and to develop the strategy throughout the production. The students has tools to understand the efficiency of a selected strategy, improve it and measure the outcome.

The students are able to do strategic planning for marketing and PR of audiovisual productions on different platforms.

Credits: 3

Schedule: 13.11.2023 - 17.11.2023

Teacher in charge (valid for whole curriculum period):

Teacher in charge (applies in this implementation): Miia Haavisto

Contact information for the course (applies in this implementation):

Miia Haavisto

miia.haavisto@aalto.fi

+358 50 527 7172

CEFR level (valid for whole curriculum period):

Language of instruction and studies (applies in this implementation):

Teaching language: English. Languages of study attainment: Finnish, Swedish, English

CONTENT, ASSESSMENT AND WORKLOAD

Content
  • valid for whole curriculum period:

    Luento-opetus, kirjallisuus, vierailijat. 

  • applies in this implementation

    Opetus on suomeksi tällä nimenomaisella luentoviikolla. 

Assessment Methods and Criteria
  • valid for whole curriculum period:

    Approved performance is 80% attendance and sufficient participation in discussions to ensure that the teaching content is learned.

Workload
  • valid for whole curriculum period:

    Contact teaching 32 h, independent work 49 h.

DETAILS

Study Material
  • applies in this implementation

    Ohjelmistossa olevien elokuvien katsominen: 

    Lapua 1976 -elokuva
    Kuolleet lehdet -elokuva

    Kirjallisuus

    Janne Lähteenmäki: 

    Covid-19 -pandemiasta seurannut kuluttajakäyttäytymisen muutos ja sen vaikutukset elokuvien levitykseen Suomessa

    https://aaltodoc.aalto.fi/handle/123456789/123125


    Lue jokin markkinoinnin perusteos suomeksi tai englanniksi, kuten: 

    Seth Godin: Tribes

    Al Ries, Jack Trout: Positioning: The Battle for Your Mind

    Jay Conrad Levinson: Guerrilla Marketing

    Guy Kawasaki: The Art of Social Media

    Dale Carnegie: How to Win Friends & Influence People

    Drayton Bird: Commonsense Direct & Digital Marketing

    Sergio Zyman: The End of Advertising as We Know It




Substitutes for Courses
Prerequisites

FURTHER INFORMATION

Further Information
  • valid for whole curriculum period:

    Students must attend the first session of the course to secure their place of study.

    Teaching Language : English

    Teaching Period : 2022-2023 Autumn II
    2023-2024 Autumn II

    Enrollment :

    Registration for courses: Sisu. Priority order to courses is according to the order of priority decided by the Academic committee for School of Arts, Design and Architecture, https://www.aalto.fi/en/services/registering-to-courses-and-the-order-of-priority-at-aalto-arts

    Min. amount of participants: 4

    Max. amount of participants: 20

  • applies in this implementation

    Materiaalin lisäksi kurssin aikana tehdään kolme tehtävää itsenäisesti. 

Details on the schedule
  • applies in this implementation

    ELO-E2532 MARKKINOINTI

    Luento 13.11. – 17.11.2023

    Laajuus 3 op

     

    Vastaava opettaja

    Miia Haavisto

    miia.haavisto@aalto.fi

    050-527 7172

     

    Ennakkotehtävä:

    Katso elokuvat Lapua 1976 ja Kuolleet lehdet, joista ensimmäinen mielellään ennen maanantain luentoa.

    Pyydä kurssiassistentti Johan-Sebastian Rintalalta lisätietoa lippujen tilityksestä tarvittaessa.

     

    Maanantai 13.11.2023

     

    9.1512.00                   

    FINAVIA - U250a, Kandidaattikeskus

     

    Johdanto av-sisältöjen markkinointiin

    Miia Haavisto

     

    12.15 – 13.15                  

    Lounas

     

    13.15 – 15.00                  

    Lapua 1976

     

    Jutta Hopp

    Marketing Manager, Theatrical Distribution / Finnkino

     

    Toni Kurkimäki

    ohjaaja

     

    Tiistai 14.11.2023          

     

    9.30 – 11.30                   

    FINAVIA - U250a, Kandidaattikeskus

     

    Kumppanuudet elokuva- ja televisiosarjoissa

     

    Laura Sutinen

     

    12.15 – 13.15                  

    Lounas

     

    13.15 – 15.45                  

    Tiedotus osana kotimaisen elokuvan markkinointi- ja levityskampanjaa.

     

    Sanna Maria Rantanen, elokuvatiedottaja, PR-konsultti, HYPR Agency ja Mindtrix Oy.

     

     

    Keskiviikko 15.11.2023

     

    9.15-16.00                      

    Itsenäistä työskentelyä.

    Tehtävä 1

     

     

    Torstai 16.11.2023          

    Q102 Ryhmäopetus - Q102, Väre

     

    9.15 -12.00                     

    Luento-osuus jatkuu

    Tehtävän 1 alustavaa läpikäyntiä yhdessä

    Miia Haavisto

     

    12.00 – 13.00                  

    Lounas

     

     

    12.00 – 13.00                  

    Lounas

     

    13.00 – 15.00                  

    Näyttelijä osana elokuvien ja televisiosarjojen tiedotusta ja markkinointia

    Iina Kuustonen


    15.00 – 16.00                 

    Itsenäistä työskentelyä

    Tehtävä 2


    Perjantai 17.11.2023       Q102 Ryhmäopetus - Q102, Väre

     

    9.15 – 12.00                   

    Tehtävän 2 alustavaa läpikäyntiä yhdessä

     

    12.00 – 13.00                  

    Lounas

     

    13.00-16.00                    

    Itsenäistä työskentelyä

    Tehtävä 3, jonka parissa työskentely jatkuu luentoviikon jälkeen.

     

    Lopullisten tehtävien palautus MyCourses -alustalle.

    Kiitos!