Huomaa! Kurssikuvaus vahvistetaan kahdeksi lukuvuodeksi kerrallaan ja esimerkiksi osaamistavoitteet, arviontimenetelmät ja keskeinen sisältö pysyvät pääsääntöisesti samana. Kullakin toteutuskerralla voidaan kuitenkin kurssiesitteen avulla tarkentaa ja muuttaa kurssin toteutustapaa, kuten kontaktiopetuksen järjestämistapaa, arviointimenetelmien painotusta tai materiaaleja.

OSAAMISTAVOITTEET

This class has the objective of developing understanding of the basic problems in environmental economics. Tools will be developed for analyzing market failures and policy instruments for solving them. Detailed topics include climate negotiations, design of pollution markets, measuring pollution externalities, ecosystem services.

Laajuus: 6

Aikataulu: 24.02.2025 - 09.04.2025

Vastuuopettaja (voimassa koko opetussuunnitelmakauden):

Vastuuopettaja (koskee tätä kurssikertaa): Matti Liski

Kurssin yhteystiedot (koskee tätä kurssikertaa):

Kurssin CEFR-taso (voimassa koko opetussuunnitelmakauden):

Opetuskieli ja suorituskielet (koskee tätä kurssikertaa):

Teaching language: Finnish. Languages of study attainment: English

SISÄLTÖ, ARVIOINTI JA KUORMITTAVUUS

Sisältö
  • voimassa koko opetussuunnitelmakauden:

    Climate negotiations, economic instruments, ecosystem services, sustainable finance, sustainable transport, energy markets in transition.

Toteutus, työmuodot ja arvosteluperusteet
  • voimassa koko opetussuunnitelmakauden:

    exam, readings, problem sets

Työmäärä toteutustavoittain
  • voimassa koko opetussuunnitelmakauden:

    The course has 4 learning elements: lectures, exercises, reading assignments, and case study.

PERUSTIETOJA

Oppimateriaali
  • voimassa koko opetussuunnitelmakauden:

    Lecture notes, readings

Korvaavuudet
Esitiedot
  • voimassa koko opetussuunnitelmakauden:

    Esitiedot

SDG: Kestävän kehityksen tavoitteet

    8 Ihmisarvoista työtä ja talouskasvua

LISÄTIETOJA

Lisätietoja
  • voimassa koko opetussuunnitelmakauden:

    Teaching Language: English

    Teaching Period: 2024-2025 Spring IV
    2025-2026 Spring IV