Huomaa! Kurssikuvaus vahvistetaan kahdeksi lukuvuodeksi kerrallaan ja esimerkiksi osaamistavoitteet, arviontimenetelmät ja keskeinen sisältö pysyvät pääsääntöisesti samana. Kullakin toteutuskerralla voidaan kuitenkin kurssiesitteen avulla tarkentaa ja muuttaa kurssin toteutustapaa, kuten kontaktiopetuksen järjestämistapaa, arviointimenetelmien painotusta tai materiaaleja.

OSAAMISTAVOITTEET

After the course the student

  1. Understands the full chain from R&D to plant start-up
  2. Knows how scale-up issues and process intensification can affect on process design
  3. Can analyze the business, finances competition and markets with different methods
  4. Can assess, calculate and analyze the financial outcomes of businesse
  5. Understands long-range plans for business
  6. Possesses an "out-of-the-box" mindset for design of industrial operations
  7. Can carry out negotiations for a profitable deal

Laajuus: 5

Aikataulu: 07.01.2025 - 30.04.2025

Vastuuopettaja (voimassa koko opetussuunnitelmakauden):

Vastuuopettaja (koskee tätä kurssikertaa): Golam Sarwar, Pekka Oinas

Kurssin yhteystiedot (koskee tätä kurssikertaa):

Kurssin CEFR-taso (voimassa koko opetussuunnitelmakauden):

Opetuskieli ja suorituskielet (koskee tätä kurssikertaa):

Teaching language: Finnish. Languages of study attainment: English

SISÄLTÖ, ARVIOINTI JA KUORMITTAVUUS

Sisältö
  • voimassa koko opetussuunnitelmakauden:

    The course format comprises of the following elements: lectures, learning diary, group presentation, business game and individual activity and learning diary.

    1. Introduction
    2. R&D in process development
    3. Exercise - unit operations, balance calculation
    4. Cost assessment
    5. Strategic management (external lecturer(s)
    6. Marketing and sales, financial planning (external lecturer(s))
    7. Business game with negotiations
    8. Learning diary

Toteutus, työmuodot ja arvosteluperusteet
  • voimassa koko opetussuunnitelmakauden:

    Lectures, exercises, group work, seminars, business simulation.

    The course is very interactive comprising teaching from CHEM and BIZ. Students are expected to participate actively by:

    • Assembling into effective groups with a specific design topic
    • Writing learning diary based on learnings and problems encountered
    • Conducting business cases of the selected process
    • Playing business simulation (or game) with other groups
    • Having multidiscipline discussions

    There will also be more traditional lecturing, also by invited guest lecturers from the School of Business

Työmäärä toteutustavoittain
  • voimassa koko opetussuunnitelmakauden:

    5 cr = 135 h
    Lectures and exercises
    Team work (preparation and meetings)
    Learning diary
    Individual work

PERUSTIETOJA

Oppimateriaali
  • voimassa koko opetussuunnitelmakauden:

    Lecture and exercise notes 

Korvaavuudet
Esitiedot
  • voimassa koko opetussuunnitelmakauden:

    Esitiedot

SDG: Kestävän kehityksen tavoitteet

    4 Hyvä koulutus

    7 Edullista ja puhdasta energiaa

    8 Ihmisarvoista työtä ja talouskasvua

    9 Kestävää teollisuutta, innovaatioita ja infrastruktuureja

    17 Yhteistyö ja kumppanuus

LISÄTIETOJA

Lisätietoja
  • voimassa koko opetussuunnitelmakauden:

    Teaching Language: English

    Teaching Period: 2024-2025 No teaching
    2025-2026 Spring III - V

    Registration:

    A maximum of 30 students are accepted to the course. Students of the following majors are prioritised. 

    • Industrial Energy Processes of MSc in Advanced Energy Solutions (AAE)
    • Chemical and Process Engineering of MSc in Chemical and Metallurgical Engineering
    • Chemical and Process Engineering of MSc in Chemical, Biochemical and Materials Engineering

    If there is space, other Aalto degree students and exchange students can be accepted to the course.

    A course implementation may be cancelled if the number of students enrolled to the course implementation does not meet the required minimum of five students. In the case of cancelled course implementations, the students enrolled to them must be provided with an alternative way of completing the course or be advised to take some other applicable course.