Skip to main content
MyCourses MyCourses
  • Schools
    School of Arts, Design, and Architecture (ARTS) School of Business (BIZ) School of Chemical Engineering (CHEM) –sGuides for students (CHEM) – Instructions for report writing (CHEM) School of Electrical Engineering (ELEC) School of Engineering (ENG) School of Science (SCI) Language Centre Open University Library Aalto university pedagogical training program UNI (exams) Sandbox
  • Service Links
    MyCourses - MyCourses instructions for Teachers - MyCourses instructions for Students - Teacher book your online session with a specialist - Digital tools for teaching - Personal data protection instructions for teachers - Workspace for thesis supervision Sisu Student guide Courses.aalto.fi Library Services - Resourcesguides - Imagoa / Open science and images IT Services Campus maps - Search spaces and see opening hours Restaurants in Otaniemi ASU Aalto Student Union Aalto Marketplace
  • ALLWELL?
    Study Skills Guidance and support for students Starting Point of Wellbeing About AllWell? study well-being questionnaire
  •   ‎(en)‎
      ‎(en)‎   ‎(fi)‎   ‎(sv)‎
  • Toggle Search menu
  • Hi guest! (Log in)

close

Can not find the course?
try also:

  • Sisu
  • Courses.aalto.fi

Oppiminen ja opetus yliopistossa, (5 op) sl 2018

  1. Home
  2. Courses
  3. Personnel training
  4. aalto univers...
  5. oppiminen ja ...
  6. Sections
  7. Materiaalit
 
Syllabus
 

Materiaalit

  • Materiaalit

    Materiaalit

    Oppiminen ja opetus

    • Behaviorism, cognitivism, constructivism & learning and instructional theory:   

    A brief overview of theoretical perspectives, learning theory, and instructional theory.


    • Innostu ja onnistu opetuksessa
    • Teaching competence assessment - Guidelines for a candidate (includes the instruction for a teaching portfolio)



    Asiantuntijuusmateriaaleja

    Kurssin yhtenä näkökulmana on oman opetusalan ja työelämän välisen yhteyden tiedostaminen ja sen merkityksen pohtiminen oman opetuksen näkökulmasta. Tarkoituksena on tutustua oman opetusalan erityispiirteisiin sekä työelämän edellyttämän asiantuntijuuden ja koulutuksen väliseen yhteyteen. Tehtävää työstetään kurssin aikana erillisten ohjeiden mukaan. Tehtävää varten, tutustu ainakin yhteen oman opetusalasi näkökulmasta relevanttiin julkaisuun: 

    • TEKin julkaisu 2017: Vastavalmistuneiden kysely
    • RIL:n raportteja ja selvityksiä
    • Suomen Ekonomien julkaisut 2016-2017
    • SEFE:n raportteja:  Ekonomikoulutuksen laadunarviointi.
    • Herranen, Houni & Karttunen (2013): Pitäisi laajentaa työalaansa. Kuvataiteilijan ammattirooli ja osaamistarpeet tulevaisuuden työelämässä. Cuporen julkaisuja 21. 
    • Aallon urapalvelujen sivuille on myös koottu linkkejä: http://www.aalto.fi/fi/studies/career_surveys/ 
    • 21st Century Graduate Skills: Short Guide: Creativity Skills https://www.heacademy.ac.uk/sites/default/files/short-guide-creativity.pdf

      What are the 21st-century skills every student needs?

    • World economic forum. http://www.weforum.org/agenda/2016/03/21st-century-skills-future-jobs-students

    • The Future of Jobs Employment, Skills and Workforce Strategy for the Fourth Industrial Revolution. Executive summary. January 2016. http://www3.weforum.org/docs/WEF_FOJ_Executive_Summary_Jobs.pdf
    • Tynjälä, P (1999). Konstruktivistinen oppimiskäsitys ja asiantuntijuuden edellytysten rakentaminen koulutuksessa
    • Opettajan muuttuvat roolit - yhdessä yhteisölliseen opetuksen kehittämiseen (toim.) (2013):  Lampinen Maija (toim.), Hakula Harri, Hirsto Laura, Huuki Juha, Karinen Reetta, Kauranne Heikki, Kiviluoma Panu, Liinaharja Markku, Lähteenmäki Anne, Mattila Hanna, Miihkinen Antti, Mälkki Helena, Paatero Jukka, Pollari-Malmi Kerttu, Syrjäkari Maire, Vahtikari Katja ja Virtanen Tuija.  
    •  Hyvä yliopisto-opettajuus – kysymyksiä ja vastauksia yliopistopedagogisen koulutusvuoden varrelta (toim) (2015).Syrjäkari Maire (toim.), Koponen Jenni (toim.), Tuominen Jasmiina (toím.), Kiesi Timo, Kyösola Satu, Nikoskinen Keijo, Ojapelto Antti, Riihiaho Sirpa, Sistonen Esko, Tuomisto Filip, Ahonen-Rainio Paula, Kähkönen Elina, Mäki Eerikki, Palomäki Kalle, Partanen Jukka, Parviainen Jukka ja Tammi Joni.


    Reflektio

    Moon Jenny, 2005: Guide for Busy Academics No. 4: https://nursing-midwifery.tcd.ie/assets/director-staff-edu-dev/pdf/Guide-for-Busy-Academics-No1-4-HEA.pdf


    Moon Jenny, 2005: Reflection in Higher Education Learning:  https://www.researchgate.net/profile/Jenny_Moon2/publication/255648945_PDP_Working_Paper_4_Reflection_in_Higher_Education_Learning/links/5596672f08ae99aa62c76f45/PDP-Working-Paper-4-Reflection-in-Higher-Education-Learning.pdf


    • Restricted Not available unless: You are a(n) Student
      Konstruktivistinen oppimiskäsitys ja asiantuntijuuden edellytysten rakentaminen koulutuksessa File
      PDF document

Course home

Course home

Previous section

◄Oma lähestymistapani opetukseen ja oppimiseen -esseen lopullinen versio DL 30.11.2018
  • Oppiminen ja opetus yliopistossa, (5 op) sl 2018
  • Sections
  • Oppiminen ja opetus yliopistossa (5 op)
  • Ennakkotehtävien ohjeet ja palautus
  • I Lähipäivä: 11.9.2018, Otakaari 1, Y346
  • II Lähipäivä: 25.9.2018, Rakennus: Rakennus- ja ympäristötekniikka / R8
  • III Lähipäivä: 24.10.2018, Otakaari 1, Majakka (M140)
  • IV Lähipäivä: 15.11.2018, Otakaari 4, 201
  • Oma lähestymistapani opetukseen ja oppimiseen -esseen lopullinen versio DL 30.11.2018
  • Materiaalit
  • Home
  • Calendar
  • Learner Metrics

Aalto logo

Tuki / Support
Opiskelijoille / Students
  • MyCourses instructions for students
  • email: mycourses(at)aalto.fi
Opettajille / Teachers
  • MyCourses help
  • MyTeaching Support form
Palvelusta
  • MyCourses rekisteriseloste
  • Tietosuojailmoitus
  • Palvelukuvaus
  • Saavutettavuusseloste
About service
  • MyCourses protection of privacy
  • Privacy notice
  • Service description
  • Accessibility summary
Service
  • MyCourses registerbeskrivining
  • Dataskyddsmeddelande
  • Beskrivining av tjänsten
  • Sammanfattning av tillgängligheten

Hi guest! (Log in)
  • Schools
    • School of Arts, Design, and Architecture (ARTS)
    • School of Business (BIZ)
    • School of Chemical Engineering (CHEM)
    • –sGuides for students (CHEM)
    • – Instructions for report writing (CHEM)
    • School of Electrical Engineering (ELEC)
    • School of Engineering (ENG)
    • School of Science (SCI)
    • Language Centre
    • Open University
    • Library
    • Aalto university pedagogical training program
    • UNI (exams)
    • Sandbox
  • Service Links
    • MyCourses
    • - MyCourses instructions for Teachers
    • - MyCourses instructions for Students
    • - Teacher book your online session with a specialist
    • - Digital tools for teaching
    • - Personal data protection instructions for teachers
    • - Workspace for thesis supervision
    • Sisu
    • Student guide
    • Courses.aalto.fi
    • Library Services
    • - Resourcesguides
    • - Imagoa / Open science and images
    • IT Services
    • Campus maps
    • - Search spaces and see opening hours
    • Restaurants in Otaniemi
    • ASU Aalto Student Union
    • Aalto Marketplace
  • ALLWELL?
    • Study Skills
    • Guidance and support for students
    • Starting Point of Wellbeing
    • About AllWell? study well-being questionnaire
  •   ‎(en)‎
    •   ‎(en)‎
    •   ‎(fi)‎
    •   ‎(sv)‎