Topic outline

  • Alta löydät lähipäivän materiaalin, seuraavat oppimistehtävät sekä tukimateriaalia .

    • Seuraavaksi kerraksi LP3, 26.2.2019
      • Luku- ja videomateriaalit DL 26.2.2019
      • Kurssisuunnitelma versio 3.0 DL 11.2.2019
      • Vertaispalaute kurssisuunnitelmista (2 hlö) DL 11.2-25.2.2019

      1. Lue ainakin kaksi seuraavista oman mielenkiinnon mukaan: 

      Lindblom-Ylänne, S. & Nevgi, A. 2009. Yliopisto-opettajan käsikirja. Helsinki: WSOYPro Oy. 

      Luku 10. Aktivoiva luento-opetus s. 237-253
      Luku 11. Tutkimalla oppimassa - tutkiva oppiminen yliopistossa s. 254-261
      Luku 12. Ongelmalähtöinen oppiminen ja case-menetelmä s. 262-279
      Luku 13. Yhteistoiminnallinen oppiminen ja ryhmäopetus s. 280-299
      Luku 14. Verkko-opetuksen linjakkuus ja yhteisöllinen oppiminen s.300-319

      Voit myös perehtyä Hyppönen & Linden materiaaliin liittyen opetusmentelmiin ja niiden valintaan. (löytyy alta)

      2. Katso UNIPS-video: Teaching methods (löytyy tästä alta)

      3. Kirjoita kurssisuunnitelmasi versio 3.0 ja palauta suunnitelmasi MyCoursesiin oman ryhmäsi keskustelualueelle DL 11.2.2019

      4. Anna kahdelle ryhmäsi jäsenelle palautetta kurssisuunnitelmasta keskustelualueella (liitetiedostona) DL 11.2.-25.2.2019

    • URL icon

      Marshall, S., Ketteridge, S., & Fry, H. (2009). A Handbook for Teaching and Learning in Higher Education : Enhancing Academic Practice (Vol. 3rd ed). New York: Taylor & Francis [CAM].

      Part 1:
      Chapter  6: Lecturing to large groups (pages 58 - 71) 
      Chapter 7: Teaching and learning in small groups (pages 72 - 84)

      Part 2 Teaching in the disciplines (pages 213 - 466)