Lähipäivä 2: 30.1.2019, Majakka
Alta löydät lähipäivän materiaalin, seuraavat oppimistehtävät sekä tukimateriaalia .
Vastauksia hyödynnetään MyCourses-työpajan suunnittelussa ja toteutuksessa.
Seuraavaksi kerraksi LP3, 26.2.2019
- Luku- ja videomateriaalit DL 26.2.2019
- Kurssisuunnitelma versio 3.0 DL 11.2.2019
- Vertaispalaute kurssisuunnitelmista (2 hlö) DL 11.2-25.2.2019
1. Lue ainakin kaksi seuraavista oman mielenkiinnon mukaan:
Lindblom-Ylänne, S. & Nevgi, A. 2009. Yliopisto-opettajan käsikirja. Helsinki: WSOYPro Oy.
Luku 10. Aktivoiva luento-opetus s. 237-253
Luku 11. Tutkimalla oppimassa - tutkiva oppiminen yliopistossa s. 254-261
Luku 12. Ongelmalähtöinen oppiminen ja case-menetelmä s. 262-279
Luku 13. Yhteistoiminnallinen oppiminen ja ryhmäopetus s. 280-299
Luku 14. Verkko-opetuksen linjakkuus ja yhteisöllinen oppiminen s.300-319Voit myös perehtyä Hyppönen & Linden materiaaliin liittyen opetusmentelmiin ja niiden valintaan. (löytyy alta)2. Katso UNIPS-video: Teaching methods (löytyy tästä alta)
3. Kirjoita kurssisuunnitelmasi versio 3.0 ja palauta suunnitelmasi MyCoursesiin oman ryhmäsi keskustelualueelle DL 11.2.2019
4. Anna kahdelle ryhmäsi jäsenelle palautetta kurssisuunnitelmasta keskustelualueella (liitetiedostona) DL 11.2.-25.2.2019
Marshall, S., Ketteridge, S., & Fry, H. (2009). A Handbook for Teaching and Learning in Higher Education : Enhancing Academic Practice (Vol. 3rd ed). New York: Taylor & Francis [CAM].
Part 1:
Chapter 6: Lecturing to large groups (pages 58 - 71)
Chapter 7: Teaching and learning in small groups (pages 72 - 84)Part 2 Teaching in the disciplines (pages 213 - 466)