A! Peda Intro (41)
Osion kuvaus
-
-
Lukutehtävä
Ryhmä 1: Osaamistavoitteet (Lauri, Juho, Timo, Tiia, Janne)
Näin asennat osaamistavoitteet opetussuunnitelmaasi. Laaja oppimäärä.
W5W-hankkeen opas. Luetaan kokonaan.Ryhmä 2: Opiskelijoiden työmäärän mitoitus
(Jarno, Katri, Tuomas T., Thomas, Hans)
Karjalainen, A., Alha, K. ja Jutila, S. (2007) Anna aikaa ajatella. Sivut 6-37
Ryhmä 3: Opetusmenetelmät (Tuomas A., Penni, Topi, Emmi, Tuuli)
Hyppönen, O. & Lindén, S. Opettajan käsikirja – opintojaksojen rakenteet,
opetusmenetelmät ja arviointi,
Kappale 3, s. 18-33, voit myös halutessasi tutustua opetusmenetelmiin
seuraavassa luvussa 34-54.Ryhmä 4: Arviointi (Sami, Joonas, Salla, Anssi, Antti H., Esko)
Hyppönen, O. & Lindén, S. Opettajan käsikirja – opintojaksojen rakenteet,
opetusmenetelmät ja arviointi, Kappale 5, s. 56-65, voit myös halutessasi tutustua
arviointimenetelmiin seuraavassa luvussa 6, s.66-80. -
Lokikirjoitusten tavoitteena on suunnata ja seurata oppimistasi. Sinun kannattaa tehdä lokikirjoitus heti lähitapaamisten jälkeen, kun asiat ovat vielä hyvässä muistissa. Kirjoita puolen sivun mittainen reflektiivinen pohdinta havainnoistasi liittyen lähipäivän teemaan tai teemoihin ja omaan työhösi.
Palauta lokikirjoitus DL 3.10.2019 mennessä.Kysymyksiä avuksi pohdintaan:
•Mitä jäit miettimään?•Millaisia ajatuksia ja tunteita sinulla syntyi?•Millaista palautetta ja/tai tukea sait kollegoiltasi ja ohjaajiltasi?•Missä huomaat muutoksia? Miten se näkyy käytännön työssä?•Mihin haluaisit jatkossa paneutua?•Mikä tuki tai esti oppimistasi ja kehittymistäsi lähitapaamisessa?•Mitä haluat sanoa nyt itsellesi? Mitä haluat sanoa muille osallistujille ja ohjaajille?