Skip to main content
MyCourses MyCourses
  • Schools
    School of Arts, Design, and Architecture (ARTS) School of Business (BIZ) School of Chemical Engineering (CHEM) –sGuides for students (CHEM) – Instructions for report writing (CHEM) School of Electrical Engineering (ELEC) School of Engineering (ENG) School of Science (SCI) Language Centre Open University Library Aalto university pedagogical training program UNI (exams) Sandbox
  • Service Links
    MyCourses - MyCourses instructions for Teachers - MyCourses instructions for Students - Teacher book your online session with a specialist - Digital tools for teaching - Personal data protection instructions for teachers - Workspace for thesis supervision Sisu Student guide Courses.aalto.fi Library Services - Resourcesguides - Imagoa / Open science and images IT Services Campus maps - Search spaces and see opening hours Restaurants in Otaniemi ASU Aalto Student Union Aalto Marketplace
  • ALLWELL?
    Study Skills Guidance and support for students Starting Point of Wellbeing About AllWell? study well-being questionnaire
  •   ‎(en)‎
      ‎(en)‎   ‎(fi)‎   ‎(sv)‎
  • Toggle Search menu
  • Hi guest! (Log in)

close

Can not find the course?
try also:

  • Sisu
  • Courses.aalto.fi

Ako-E3010 - Avoin yo: Johtaminen ja johtajuus, verkkokurssi, 14.04.2020-02.06.2020

This course space end date is set to 02.06.2020 Search Courses: Ako-E3010

  1. Home
  2. Courses
  3. Open University
  4. ako-e3010 - a...
  5. Sections
  6. Assignments
 
Syllabus
 

Assignments

  • Assignments

    Assignments

    Kurssin kuluessa opiskelijat kirjoittavat kolme lyhyttä henkilökohtaista esseetä sekä yhden laajemman esseen. Lisäksi kurssin suorittamiseen vaadittavia pisteitä saa johtajuushaastatteluun pohjautuvan analyysiraportin palauttamisesta.  

    Lyhyet esseet ovat analyysitehtäviä, jotka tehdään kurssilla jaettavan materiaalin tai luentosisällön pohjalta. Analyysin tukena ovat luentomateriaali sekä luentoa tukeva kirjallisuus. 

    Essee 1 käsittelee johtajuusretoriikkaa. Siinä tehdään retorista analyysia Nokian entisen toimitusjohtajan Stephen Elopin helmikuussa 2011 henkilöstölle lähettämästä ’Burning Platform’ –muistiosta. 

    Essee 2:n tehtävänä on kirjoittaa johtajuudesta elokuvassa Rashomon. 

    Essee 3 käsittelee johtajuuden negatiivisia vaikutuksia yhteisössä ja yksilöissä. Hyödynnämme esseessä suomalaisen uskonnollisen yhteisön johtajuutta tarkastelevaa lehtiartikkelia. 

    Kurssin haastatteluharjoituksessa opiskelijat haastattelevat itse valitsemaansa johtamiskokemusta omaavaa henkilöä. Haastatteluraportti on palautettava 18.6.2020 mennessä. Haastatteluraportin laatimisen tueksi on olemassa erilliset ohjeet. Nämä ohjeet on julkaistu kurssin kotisivulla erillisenä tiedostona.

    Kurssin kirjallisuusessee on kurssin sisällöt ja teemat yhteen liittävä kokonaisuus. Kirjallisuusesseen lähdemateriaalina on kurssin kokonaisuus: luennot sekä luentoihin liittyvä kirjallinen materiaali (artikkelit, kirjat, luentomateriaalit ja muistiinpanot) sekä luennoilla ja harjoituksissa käytävä keskustelu ja kommentointi.  Loppuessee muodostuu kahdesta osiosta, teoreettisesta katsauksesta ja refleksiivisestä tarkastelusta. 

    Teoriakatsauksessa essee käy läpi kurssin opetussisällöt ja muodostaa niistä johtajuuden tarkastelun, vastaten tutkimuskysymykseen: mitä kurssikirjallisuus ja –opetus osoittaa johtajuuden luonteesta ja piirteistä? Reflektio-osiossa kurssin oppisisältöjä verrataan omiin henkilökohtaisiin johtajuuskäsityksiin ja –kokemuksiin ja esimerkkeihin. Reflektiossa opiskelija käy läpi oman johtajuuskäsityksensä sisältöä, peilaa sitä kurssin teoriaan ja pohtii mahdollisia muutoksia omissa ajatuksissaan. Reflektio-osion kirjoittamista tukeva tutkimuskysymys voidaan asettaa muodossa: mitä kurssi on minulle johtajuudesta opettanut?  Kurssin kirjallisuusesseelle on laadittu yksityiskohtainen ohje, jonka löydät kansiosta /harjoitustyöohjeet. Kurssin loppuessee on palautettava 1.7.2020 mennessä.


    • icon for activity
      FolderHarjoitustyöohjeet Folder

      Täältä löydät yksityiskohtaiset ohjeet esseiden kirjoittamiseen ja haastatteluraportin toteuttamiseen. 

    • icon for activity
      AssignmentEssee 1: Retoriikka-analyysi Assignment

      Essee 1 on retorinen analyysi Nokia Oyj:n toimitusjohtaja Stephen Elopin helmikuussa 2011 henkilöstölle lähettämästä ’Burning Platform’ –muistiosta. Esseen tehtävänanto esitellään luennolla 3 (katso luentokalvoista ohjaavat kysymykset +tukimateriaali) ja essee on palautettava 6.5. klo 23:00 mennessä. Tekniset ohjeet esseiden kirjoittamiseen löydät kansiosta /harjoitustyöohjeet. 

    • icon for activity
      AssignmentEssee 2: Elokuva-analyysi Assignment

      Essee 2:ssa analysoidaan johtajuutta 'Rashomon' -elokuvan avulla. Luennon 5 kalvoissa esitetään ohjaavia kysymyksiä sekä kerrotaan tukimateriaalista esseen kirjoittamiseen. Essee 2 on palautettava 20.5. klo 23.00 mennessä. 

    • icon for activity
      AssignmentEssee 3: Vaarallinen johtajuus Assignment

      Essee 3 käsittelee johtajuuden negatiivisia vaikutuksia yhteisössä ja yksilöissä. Esseessä analysoidaan johtajuutta suomalaisen uskonnollisen yhteisön piirissä (ns. koivuniemeläiset). Analyysi perustuu Helsingin Sanomissa julkaistuun artikkeliin sekä luennon 7 lukumateriaaliin.  

    • icon for activity
      AssignmentHaastatteluraportti Assignment

      Kurssin haastatteluharjoituksessa opiskelijat haastattelevat itse valitsemaansa johtamiskokemusta omaavaa henkilöä. Haastatteluraportti on palautettava 18.6.2020 mennessä. Haastatteluraportin laatimisen tueksi on olemassa erilliset ohjeet. Nämä ohjeet on julkaistu kurssin kotisivulla erillisenä tiedostona.

    • icon for activity
      AssignmentKirjallisuusessee Assignment

      Kurssin kirjallisuusessee on kurssin sisällöt ja teemat yhteen liittävä kokonaisuus. Esseelle on yksityiskohtainen ohje /harjoitustehtävät -kansiossa. Kurssin loppuessee on palautettava 1.7.2020 mennessä.

Previous section

◄Aikataulu

Next section

For Aalto users►
Skip Upcoming events
Upcoming events
Loading
Site event MyCourses maintenance, service out of use
Monday, 12 June, 10:00 » 17:00

Go to calendar...
  • Ako-E3010 - Avoin yo: Johtaminen ja johtajuus, verkkokurssi, 14.04.2020-02.06.2020
  • Sections
  • General
  • Aikataulu
  • Assignments
  • For Aalto users
  • Kurssimateriaali
  • Arvosteluperusteet
  • Home
  • Calendar
  • Learner Metrics

Aalto logo

Tuki / Support
Opiskelijoille / Students
  • MyCourses instructions for students
  • email: mycourses(at)aalto.fi
Opettajille / Teachers
  • MyCourses help
  • MyTeaching Support form
Palvelusta
  • MyCourses rekisteriseloste
  • Tietosuojailmoitus
  • Palvelukuvaus
  • Saavutettavuusseloste
About service
  • MyCourses protection of privacy
  • Privacy notice
  • Service description
  • Accessibility summary
Service
  • MyCourses registerbeskrivining
  • Dataskyddsmeddelande
  • Beskrivining av tjänsten
  • Sammanfattning av tillgängligheten

Hi guest! (Log in)
  • Schools
    • School of Arts, Design, and Architecture (ARTS)
    • School of Business (BIZ)
    • School of Chemical Engineering (CHEM)
    • –sGuides for students (CHEM)
    • – Instructions for report writing (CHEM)
    • School of Electrical Engineering (ELEC)
    • School of Engineering (ENG)
    • School of Science (SCI)
    • Language Centre
    • Open University
    • Library
    • Aalto university pedagogical training program
    • UNI (exams)
    • Sandbox
  • Service Links
    • MyCourses
    • - MyCourses instructions for Teachers
    • - MyCourses instructions for Students
    • - Teacher book your online session with a specialist
    • - Digital tools for teaching
    • - Personal data protection instructions for teachers
    • - Workspace for thesis supervision
    • Sisu
    • Student guide
    • Courses.aalto.fi
    • Library Services
    • - Resourcesguides
    • - Imagoa / Open science and images
    • IT Services
    • Campus maps
    • - Search spaces and see opening hours
    • Restaurants in Otaniemi
    • ASU Aalto Student Union
    • Aalto Marketplace
  • ALLWELL?
    • Study Skills
    • Guidance and support for students
    • Starting Point of Wellbeing
    • About AllWell? study well-being questionnaire
  •   ‎(en)‎
    •   ‎(en)‎
    •   ‎(fi)‎
    •   ‎(sv)‎